Hvordan organiserer dere i skap og skuffer?

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Jeg prøver å få litt orden på ting, først av alt kjøkkenet. Jeg liker å ha orden og blir litt frustrert når det ikke er det. Skal man ha ut en ting av ett skap så fallet det ut fem. Hater stappfulle skap:P Så jeg lurer på hvordan dere organiserer hos dere. F.eks tips til hva jeg kan ha suppeposer i? Jeg syns de ligger å slenger utover hele skuffen, selvom jeg setter de fint opp igjen. Finnes det bokser eller noe som passer til suppeposer? Jeg har også tenkt på "skillevegger" i skuffene, noen som har dette? Jeg har tupperware bokser til mel, sukker, frokostblanding, ris og spagetti. Men gjerne tips til andre ting også

edit; tips til alt av organisering uansett hvor i huset, hva dere oppbevarer i hva og hvor:) Bilder er også fint

Når jeg så tråden fikk jeg litt dårlig samvittighet for skapene mine her.. Men jeg har ikeakjøkken og har kjøpt skillevegger ja (flyttbare). Fungerer utmerket :) Vet om andre som har tomme farsebokser/plastkasser osv til supper/sauser også!

Har handlet på Kremmerhuset og Ikea, Ikea har mange fine balje(?)ting til å ha feks. suppeposer i, esker og lignende.

Til supper har jeg kjøpt en plastikk kurv (rektangelforma, ikke veldig høy) på europris eller noe sånt. Sånn at posene kan "stå". Forsto du den? :)
Ellers er det jo veldig snedig og f.eks brette plastikkposer og oppbevare de på en snedig måte.
I matskuffene rydder jeg nokså ofte, og stabler ting som hører sammen sammen. Ellers har jeg kasta eller gitt bort en del unødvendig kjøkkenting.
Jeg eeeeelsker at ting er organisert, så jeg jobber hele tiden med å finne nye ting.
Nå for øyeblikket prøver jeg å finne noe jeg kan legge hårstrikk, spenner og hårbøyler til frøkena vår på. Det skal ikke være knuselig, det skal være sånn at hu selv kan få tak i det hu vil, og det skal ikke ta altfor mye plass heller. Men, det bør være lokk. jadda...

Epleskrott skrev:
Når jeg så tråden fikk jeg litt dårlig samvittighet for skapene mine her.. Men jeg har ikeakjøkken og har kjøpt skillevegger ja (flyttbare). Fungerer utmerket :) Vet om andre som har tomme farsebokser/plastkasser osv til supper/sauser også!

Ok, får se om jeg finner slike ting. Europris og nille har vel kanskje noe slikt. Jeg syns det er så deilig når det er orden i skapene, da slipper man jo å holde på å lete etter ting hele tiden. Vi har mange kjøkkenskap så det er ikke trangt om plassen, det er bare kaos:P Takk for svar:)

skolebrød skrev:
Har handlet på Kremmerhuset og Ikea, Ikea har mange fine balje(?)ting til å ha feks. suppeposer i, esker og lignende.

Jo, ikea er fint det, bare synd det er så langt unna, 6 timer til tr.heim og 8 timer til oslo, blir litt langt å kjøre for å handle noen baljer på ikea:P Men får se om jeg finner noe baljegreier på europris eller nille, takk for svar:)

Suppeposer o.l står i en gammel isboks (sånn 2liter is). Ellers står ting stort sett greit sortert i skapene (står ikke mer enn det er plass til), men i skuffen med øser, sleiver, stekespader o.l er det litt kaos....

på europris har de billige plastkurver i ulike størrelser. Den ene (som koster 10 kroner tror jeg) er perfekt størrelse til sauseposer. Jeg hekter de sammen med treklyper etter kategori...

Det er ikke veldig orden i kaoset nå, fordi vi bruker nesten ikke ferdigposer lenger.. :)

Jeg har dette i et skap, men det fungerer fint i dype skuffer også :)

I tillegg har jeg plastbokser av litt kraftigere sort til batterier, lyspærer, servietter og møbelknotter/lim/diverse. Dette er ting som er kjekt å ha i nærheten og oversiktlig plassert så man får tak i det man trenger når man trenger det :) Dette står også i skapet.

Alle plastbokser er merket med innhold. I skap i stua har jeg plastbokser til stearinlys, telys, kubbelys og lyspynt.

Dollface skrev:
på europris har de billige plastkurver i ulike størrelser. Den ene (som koster 10 kroner tror jeg) er perfekt størrelse til sauseposer. Jeg hekter de sammen med treklyper etter kategori...

Det er ikke veldig orden i kaoset nå, fordi vi bruker nesten ikke ferdigposer lenger.. :)

I tillegg har jeg plastbokser av litt kraftigere sort til batterier, lyspærer, servietter og møbelknotter/lim/diverse. Dette er ting som er kjekt å ha i nærheten og oversiktlig plassert så man får tak i det man trenger når man trenger det :) Dette står også i skapet.

Alle plastbokser er merket med innhold. I skap i stua har jeg plastbokser til stearinlys, telys, kubbelys og lyspynt.

Oj, det med klesklyper og merke de var veldig lurt:) Slipper man å dra ut en og en pose for å se hva det er:)

Vi har ett "lager" i kjelleren, der har jeg alt som er uåpnet, vi har alltid noe som er åpnet her oppe. F.eks kjøpte jeg inn en bra dunke med dasspapir, 20stk 3pk og har på det lageret, samme med tørkerull, lyspærer, shampoo, såpe, bleier osv. Alt som vi MÅ ha. Siden jeg har dette "lageret" så får jeg mye bedre plass i skapene i hovedetasjen og vi går aldri tomt for vi fyller på etterhvert:)

Må bare si at jeg ikke er slik som de på "rik på rabatt" selvom det kan høres slik ut:P Jeg lagrer bare opp ting vi MÅ ha:P Og ikke i tonnevis heller:P Men jeg hater å gå tom for ting

MetteJ skrev:

Dollface skrev:

Oj, det med klesklyper og merke de var veldig lurt:) Slipper man å dra ut en og en pose for å se hva det er:)

Vi har ett "lager" i kjelleren, der har jeg alt som er uåpnet, vi har alltid noe som er åpnet her oppe. F.eks kjøpte jeg inn en bra dunke med dasspapir, 20stk 3pk og har på det lageret, samme med tørkerull, lyspærer, shampoo, såpe, bleier osv. Alt som vi MÅ ha. Siden jeg har dette "lageret" så får jeg mye bedre plass i skapene i hovedetasjen og vi går aldri tomt for vi fyller på etterhvert:)

Må bare si at jeg ikke er slik som de på "rik på rabatt" selvom det kan høres slik ut:P Jeg lagrer bare opp ting vi MÅ ha:P Og ikke i tonnevis heller:P Men jeg hater å gå tom for ting

Hadde jeg hatt en kjeller hadde jeg og gjort det.. Jeg prøver å ha et lager i et skap på hvert bad til ting som stadig skiftes ut - såper, tannkrem, tannbørster osv osv.. Men skulle gjerne hatt ei hylle i boden der jeg kunne fylt opp med mel, sukker og andre tørrvarer og ting og tang..
Hvis jeg går inn for det, og rydder skikkelig, så får jeg det nok til.. men det var å få gjort det da :P

Jeg har forresten 29 skap og 13 skuffer på kjøkkenet, tror det er ganske mye:P Ikke akkurat plass mangel

MetteJ skrev:
Jeg har forresten 29 skap og 13 skuffer på kjøkkenet, tror det er ganske mye:P Ikke akkurat plass mangel

det var..... litt............

kan jeg få se bilde av kjøkkenet? *misunnelig*

Dollface skrev:

MetteJ skrev:

det var..... litt............

kan jeg få se bilde av kjøkkenet? *misunnelig*

Klart det, bare fortell meg hvordan jeg legger ut bilder så:P bruker imageshack, men hvordan får jeg de derfra og inn i innlegget?

Skap med uttrekkbare skuffer, bokser til å ha poser i stående, bokser til å ha diverse krydder i etc.

Ikke qoute bildene:P

Jeg fikk visst til:P Dårlige bilder, tatt med mobil. Og du ser det er ikke alle skuffer og skap som er i full størrelse, men jeg har utrolig god plass, greit å ha de småskapene oppe (slipper å tørke støv oppå skapene også)  Og nå som jeg har malt ferdig to vitrineskap og fått inn endel i de så har jeg hvertfall god plass

Jeg har forresten lyst å male kjøkkenet hvitt og få mørk benkplate, men gubben er ikke enig

Dollface skrev:
dette blir i mitt neste kjøkken...

Awesome pantry - look at the baking sheets

nice pantry organization

Wow ! I wish my pantry looked like this !

Slik vil jeg og ha!  Håper "lageret" nede i kjelleren kan bli noe slikt  Spørst hva gubben sier til det

Kaster ting inn i skapet, og smeller igjen.

Miriel skrev:
Kaster ting inn i skapet, og smeller igjen.

Haha det gjør jeg her.. har så lite kjøkken og mye ting.. så får ikke system... Men en dag, en dag... DA skal det bli andre boller

Jeg legger poser i kurver, pasta i egen beholder, ris, frokostblanding og lignende på glass som er kjøpt på Ikea. og egne hyller for ulike "matgrupper" Brød, te og kaffe har en hylle, middag har en hylle og så videre.

Back
Topp