hvordan opptre på fest?

Frøbel

Glad i forumet
Hva gjør dere når dere skal på fest og det er alkohol inne i bildet? Alle rundt meg er vant til at jeg liker å iallefall ta meg et glass vin når vi er på fest...nå skal vi snart ha personalfest, og mange blir nok å lure veldig om jeg stiller som sjåfør. Late-drikker dere, eller finner dere en "god grunn"?
Er noen på jobb som vet at jeg har mistet tidligere, og vi spøker mye om graviditet blant oss damer på jobb...garantert noen som blir å fundere veldig. Blir bare å være ca 6-7 uker på vei...

hva med å kjøpe alkoholfri vin og fylle over på vanlig vinflaske? :)

Jeg skal ha besøk av venninner i helgen. Har en gammel flaske som skal fylles ned alkoholfri vin :)

Alkoholfri vin ja :)

Eller bare si du går på antibiotika sånn at du ikke kan drikke.. den tok jeg forrige svangerskap og funket som bare det:)

inne på tanken om antibiotika :D Eller alkofritt øl, som jeg tømmer i glass. Vet ikke om jeg klarer å drikke alkofri vin en hel kveld? Er det godt? :D

inne på tanken om antibiotika :D Eller alkofritt øl, som jeg tømmer i glass. Vet ikke om jeg klarer å drikke alkofri vin en hel kveld? Er det godt? :D
Det er faktisk ikke så verst! :) Kan anbefale Torres Natureo free syrah, litt søt rødvin.
Balholm Premium Eple og Blåbær er mer fruktjuice, smaker knallgodt! :)

Alkohol ødelegger ikke effekten av antibiotika, så det er en myte at man ikke kan drikke under behandling. Da kan man f.eks heller si at man er så dårlig form at en ikke vil drikke :)

http://www.lommelegen.no/artikkel/kan-man-drikke-alkohol-når-man-bruker-antibiotika

Det er faktisk ikke så verst! :) Kan anbefale Torres Natureo free syrah, litt søt rødvin.
Balholm Premium Eple og Blåbær er mer fruktjuice, smaker knallgodt! :)

Alkohol ødelegger ikke effekten av antibiotika, så det er en myte at man ikke kan drikke under behandling. Da kan man f.eks heller si at man er så dårlig form at en ikke vil drikke :)

http://www.lommelegen.no/artikkel/kan-man-drikke-alkohol-når-man-bruker-antibiotika
Det finnes noen antibiotika/pencelin kurer man ikke skal drikke alkohol på siden det kan ødelegge effekten. Jeg har fått beskjed om det flere ganger av legen og det har stått på pakningen. Er forskjellig hvilken type du tar tror jeg:)

Jeg var på julebord i uke 7 forrige svangerskap, kjøpte alkoholfri vin som jeg helte over. Funket fint det :) men vær obs, for noen av de "alkoholfrie" har pittelitt alkohol i seg likevel, så den jeg endte opp med kunne like gjerne vært mozell.. jeg måtte riste ut kullsyren før julebordet ellers hadde de lagt merke til det.. ble som å drikke tam brus, men det funket for en kveld :)

Når jeg endelig fortalte at jeg var gravid var det faktisk ei som sa hun stussa på julebordet for det virket som skrukorken på flasken min allerede hadde vært åpnet.. men hun var jo småfull, så hun hadde slått det fra seg :p

men vær obs, for noen av de "alkoholfrie" har pittelitt alkohol i seg likevel, så den jeg endte opp med kunne like gjerne vært mozell..

Har faktisk ikke sett at det står opplyst alkoholprosent på ølflasker i Norge, men i Sverige gjør det det.
Alkoholfritt er under 0,7 prosent, og anses som trygt for gravide.
Alkoholdnivået i alkoholfri øl og vin er det samme som man kan finne i f.eks fersk gjærbakst og kefir.
I Norge er det ikke et krav til at prosenten oppgis om det inneholder undet 0,7%, så om man er redd for dette innholdet bør man holde seg unna ferskt brød også i tillegg til all alkoholfri øl og vin;)

Jeg skal på årets fest på lørdag. Folkefest i byen og vi skal på piratfest fra kl 12 på mårran:p jeg spytter ikke i glasset til vanlig for å si det sånn:p så jeg må nok finne noe alloholfrie greier å ta med meg.. Regner med folk reagerer på at jeg ikke blir full utover dagen så lenge vi skal være så lenge på samme sted:p

i helga var vi samlet noen venninner, for å spille og drikke vin. Jeg var faktisk veldig dårlig i magen den dagen, løp på do hele dagen, så jeg brukte det som argument for å ikke drikke alkohol. Tror de lurer litt på hva som skjer ;)
Tenker jeg prøver en av de alkoholfrie vinene, og de er søte og gode ;)

Jeg har brukt jobb og sjåfør som unnskyldning. Ellers så funker jo alkoholfritt som avledning som flere andre her skriver :)

Back
Topp