Hvordan opplever dere nedpress?

JPSK

Elsker forumet
Ja, altså jeg hører stadig om dette begrepet nedpress. Jeg tror ikke jeg hadde det med min sønn, eller dvs jeg husker faktisk ikke. Når jeg googler så opplever jeg at følelsen beskrives ulikt. (Trykk ned mot åpningen, følelsen av å måtte knipe igjen for at ikke babyen skal falle ut, bæsjefølelse er noen)

Så med det lurer jeg på hvordan dere opplever den følelsen?

Jeg vet ikke om det jeg opplever kan betegnes som nedpress. Jeg er sår og tung like over skambenet, det gjør ganske vondt når jeg går. Kjenner ikke spesielt trykk mot fødekanalen, men vet at vesla ligger langt nede og er i ferd med å feste seg. Men dette er gjerne ikke nedpress men en helt vanlig følelse på slutten? Jeg er 33 uker.

Jeg får av og til en følelse av at lille-pia gnikker hodet der nede samtidig som jeg får en bæsjefølelse og en tissefølelse, men når jeg går på do, kommer det ingenting...

Opplever det som hodet presser på og baby vil ut av tissen :p

Jeg merker ingenting. Ingen stikking og ingen press. Vil gjerne ha noen tegn på at det snart er slutt :P

Jeg opplever nedpress som et trykk nedover i livmoren - ned mot livmorhalsen. Ikke noe vondt, men mer som ubehag. Dette skjer samtidig med kynnerene, altså i det jeg får en kynner så presses babyen nedover på en måte.. Litt vanskelig å forklare :p

Jeg opplever det som et slags trykk... Det kjennes av og til som om jeg må tisse eller som om det plutselig ble veldig tungt i høna.

Jeg merker trykk nedover men det er liksom ikke annet enn trykk alle andre veier når hun beveger seg... Så tror ikke det er det som menes. Kjente aldri noe sånt som jeg har forstått som nedpress forrige gang heller.

Back
Topp