Hvordan oppbevarer dere regninger og andre viktige papirer? *gjerne bilder*

Konferansemappe fra europris..
Er 3 lommer.
Lomme 1: Ubetalte regninger
Lomme 2: Betalte regninger, har de liggende minst en måned
Lomme 3: Viktige papirer

I en perm. Der er det sortert etter "ubetalte regninger", "betalte regninger", "lønnslipper", "forsikring + banken", "bil", "nav", "skatteetaten" osv. Skriver bestandig dato på når regningene er betalt. Har vært borti flere ganger at jeg har oppdaget at jeg har betalt for mye og fått tilbake penger. Da er det greit å ha regningen foran seg, slik at man vet når man betalte, og hvor mye som er betalt. I tillegg kan man jo se spesifikasjoner på enkelte regninger - noe som kan være ganske nyttig (hvor mye strøm vi har brukt f.eks.).

Liker å ha orden i papirene. Har en perm for hvert år. Egen perm for lillegutt og egen perm til huset vi nettopp har kjøpt (egen perm til dette, siden vi leier ut huset, så greit å ha alt som har med huset å gjøre på ett sted).

Men har også en del papirer som ligger i en haug på både kjøkkenbenken og kjøkkenbordet. Hender jeg tar en raptus av og til og setter inn i permer, slik at papirer ikke forsvinner.

Nå fikk jeg også lyst på et arkivskap :)

Jeg får 99% av regningene mine på efaktura, så jeg har alt i nettbanken. De regningene som ikke er efaktura går i peisen etter dem er betalt. 

vi har egentlig system, hver vår perm med viktige personlige papirer, en perm med betalte regninger og en med diverse andre papirer (forsikringsbevis, garantibevis, kvitteringer på ting, vognkort til bilene osv..) Meeeen, for øyeblikket ligger betalte og ubetalte regninger og andre papirer hulter til bulter på spisebordet eller hjørnebordet i stua;S

i forskjellige permer på kontoret 

Vi har alle papirer i enn perm for dette året, og jeg tar vare på de i ca tre år. I følge bank dama vår var dette veldig greit å gjøre.
Ubetalte regninger ligger i enn hylle inne i bokhylla vår.

Vi har hver vår perm. De er delt opp i kategorier som: Strøm, forsikring, mobil, betalte regninger, div. formelle brev, ligninger osv.

i peisen :p

Hvorfor skal vi samle på søppel? det hadde blitt temmelig fullt i huset om jeg tok vare på alle betalte regninger.

Nå har vi lite regninger, for det meste går elektronisk og de andre betales på nettbank, så skulle det være noe problem, kan man alltid finne tilbake til regningen :)

*Becca* skrev:
Jeg får 99% av regningene mine på efaktura, så jeg har alt i nettbanken. De regningene som ikke er efaktura går i peisen etter dem er betalt. 

Sånn er det her også. Veldig sjelden jeg får en regning i posten...

Jeg har ett ord: Efaktura!! emoticon Seriøst, alle må vurdere det, så lettvint da gitt..

RockStarBaby skrev:
Jeg har ett ord: Efaktura!! emoticon Seriøst, alle må vurdere det, så lettvint da gitt..

Jeg hater  Efaktura jeg, mister fullstendig kontrollen. Liker mye bedre å få de i postkassen min. Jeg er kanskje litt gammeldagsemoticon

søteste skrev:

RockStarBaby skrev:

Jeg hater  Efaktura jeg, mister fullstendig kontrollen. Liker mye bedre å få de i postkassen min. Jeg er kanskje litt gammeldagsemoticon

Samme her. Spesielt siden vi betaler 1/2 om 1/2 på enkelte regninger der beløpet er forskjellig fra mnd til mnd. Går bra med noen regninger på efaktura. Men det er regninger med samme beløp per mnd, og som vi derfor kan opprette avtalegiro på.

Regninger og diverse papirer har vi i en vanlig ringperm, verdifulle papirer har vi i en brannsikker safe. 

her makuleres de med personlige opplysninger etc...og kastes i papiret.. mens bokkliubben etc kastes rett i papiret... orker ikke ta vare på mer enn jeg må.. selvangivelse etc tar vi vare på... men ikke regninger. de blir jo betalt i nettbanken.. så har jo all informasjon der på regningskonto.

bedriftere etc må ta vare på alle fakturaer i ti år,ikkeprivatpersoner.
Så her tar vi ikke vare på mer enn vi må..

Takk for mange svar :) 

Jeg er også sånn at jeg heller vil ha regningene på papir, enn som e-faktura! De regningene som har gebyr pga papir, de får jeg rett i nettbank da!

Men jeg skal (etter å ha lest alle svar) nå kjøpe flere permer!

Har selv mine regninger i en perm med 12 skilleark, en for hver mnd! Synes igrunn det er ganske greit!

Men skal ta ideen med en perm til hver av personene i huset, hvor man setter inn personlige papirer! 
Og en egen perm til jobb, forsikring osv! 

betalte regninger går i søpla. har jo betalingene registrert i nettbanken. "før i tiden" skrev jeg betalingsdato på de og hadde i egen mappe.

viktige papirer har jeg i en perm, inndelt mellom skilleark etter kategorier som nav, forsikring, barnebidrag, barnehage, vitnemål, attester osv...

Back
Topp