Hvordan oppbevare lego?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Føler det er lego overalt nå...
Og det er jo så godt å trå på:confused::mad:

Har tenkt litt tanken på å sortere de etter farge, i hver sin boks. Så få litt system på det.

Hvordan oppbevarer dere lego?

Legopose til kaoset-da holder det meste seg oppå den når de leker også, så det blir lett å rydde. Har en legocityboks de kan ha halvferdige prosjekt og klossete de bruker akkurat nå. Til legochima og ninjago (figurer/spinnere/kort etc) har vi sånne blå bokser med skikkevegger fra IKEA:-)

Har diverse kurver fra Åhlens. Sorterer ikke farger etc, men et visst system er det.

Duplo her foreløpig, men i bedroller med lokk som da ligger under senga hans

Vi hadde stoooor legopose til vår Lego når vi bar små....

Hvis du skal sortere etter farger ol. så vil jeg tro det blir mye ekstra arbeid, og kun for din egen del. Halve Lego leken/byggingen er jo å lete frem de klossene man trenger...
Men dette er bare min mening....

Her er det meste ferdig bygd.
Det som ikke er det ligger i en stor kasse:D

Fullstendig kaos:p
Men så lenge de er oppi der synes jeg det er greit.
Ikke godt å tråkke på lego:confused:

Her ligger alt i en stor lekekasse :)

Hvis du skal sortere etter farge så er ikke det noe vits i med mindre ungen(e) gidder og klarer å gjøre det samme når det er rydding ;)

Her er det kun Lego utover så lenge det lekes med. Det skal ryddes opp før annen aktivitet starter. Alle leker har sin kasse/hylle/plass og det er kun en ting som taes ut om gangen og som settes på plass før noe nytt taes fram.

Når jeg var liten hadde vi alt på et stort legoteppe.

Foreløpig er alt bygget her, så er det noen ekstradeler og et par deler som har falt av etterhvert. De ligger i en kasse. Blir vel slik etterhvert også, tenker jeg. Eller forresten. når jeg tenker meg om så sydde jeg faktisk et flott legoteppe til duploen som har forsvunnet. Det må bare fikses litt på så er det fint som gull. Det skal jeg jammen ordne... snart :)

Kjøpte sånn gjennomsiktig svææær boks med lokk og hjul på! Perfect! :)

Har en råtass på 7❤tenker på nr 2 ❤

Signerer de som tipser om legoteppe/pose...hadde det når vi var små og det var helt genialt :) Fort gjort når vi skulle rydde det sammen igjen :) Ferdige/ halvferdige prosjekter fikk stå på en hylle i lekekroken :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har foreløpig bare duplo i hus, men jeg lagde til en oppbevaringsbenk av en gammel tv benk vi hadde... Kjøpte inn en del kasser i forskjellige former og farger som vi sorterer alle lekene i. En til Duplo, en til biler, en til dyr osv :) Lillegutt på 2 har lært seg å rydde og sortere i de forskjellige kassene, så her får vi stor hjelp til ryddetid før han skal legge seg om kvelden :)

Har løse Legoklosser i en stor, egen Legoboks (nesten som et spann kan man si). All annen Lego, og han har ekstremt mye synes jeg, ligger i ulike bokser med lokk. En del står fremme ettersom han leker med det jevnlig. De ulike tingene ligger i bokser sammen med instruksjonsheftene sine.

Duploen t junior ligg i en stor blank plastboks. Sku gjerne hatt en sånn benk m bokser som bildet over her.

Min sin iPhone ;-)

Back
Topp