Hvordan og når?

snart mamma til en!!

Forelsket i forumet
Hvordan og når vil dere fortelle om graviditeten?:)

Har ikke tenkt noe særlig over det ennå... Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg ikke var gravid... [:(]

ORIGINAL: *woops*

Har ikke tenkt noe særlig over det ennå... Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg ikke var gravid... [:(]

Ånei! Så trist!
Kan  jeg spørre om hvorfor du føler det slik? Trenger ikke svare viss du ikke vil.

ORIGINAL: *Sookie*

Ånei! Så trist!
Kan  jeg spørre om hvorfor du føler det slik? Trenger ikke svare viss du ikke vil.

Er nok bare mest sjokkert. Har bare visst det noen få dager ennå. Hadde så mange planer og så mye som skulle være på plass før vi skulle prøve på nestemann (har ei lita snuppe på 11 mnd.), så det kom litt ubeleilig [:(]
Veit jo at det kommer til å gå bra med en til, vi har jo hus og grei økonomi og alt igrunn... Går nok bedre etter hvert!
Takk for omtanke [:)]

Her er det allerede fortalt... Alle visste om at vi holdt på med prøverør, så her ble det rett og slett en sms siden folk satt og ventet på resultatet....
Lager heller noe mer moro ved senere forsøk hvis ikke folk vet om det...

Ånei! Så trist!

Er nok bare mest sjokkert. Har bare visst det noen få dager ennå. Hadde så mange planer og så mye som skulle være på plass før vi skulle prøve på nestemann (har ei lita snuppe på 11 mnd.), så det kom litt ubeleilig [:(]
Veit jo at det kommer til å gå bra med en til, vi har jo hus og grei økonomi og alt igrunn... Går nok bedre etter hvert!

Dette går så bra så[:)] Som du sier så har du bare visst dette et par dager nå, så bare gi det litt tid.
Tenk så mye glede det to søskene får av hverandre. Blir sikker kjempe-stas for jenta di å få en lillebror eller en lillesøster[:)]

Ånei! Så trist!

Dette går så bra så[:)] Som du sier så har du bare visst dette et par dager nå, så bare gi det litt tid.
Tenk så mye glede det to søskene får av hverandre. Blir sikker kjempe-stas for jenta di å få en lillebror eller en lillesøster[:)]

Ja, de kommer til å få mye glede av hverandre siden de er så tett i alder! [:)] Ser mye positivt i det også, men greier ikke å glede meg over det ennå...
Jeg hadde planer om å gjøre ferdig siste året på skolen, og være lærling ei stund før vi skulle prøve på nestemann- om et par år! Hadde lyst å nyte noen år sammen med bare snuppa mi... At hun skulle være "stor jente" når hun ble storesøster.. Hadde gleda meg på å bli prøvere en gang (snuppa var et veldig velkomment uhell) masse teite tanker som surrer i hodet om dagen.. Men vi skal jo greie det. Vi er tross alt to om det [:)]

Ånei! Så trist!

Ja, de kommer til å få mye glede av hverandre siden de er så tett i alder! [:)] Ser mye positivt i det også, men greier ikke å glede meg over det ennå...
Jeg hadde planer om å gjøre ferdig siste året på skolen, og være lærling ei stund før vi skulle prøve på nestemann- om et par år! Hadde lyst å nyte noen år sammen med bare snuppa mi... At hun skulle være "stor jente" når hun ble storesøster.. Hadde gleda meg på å bli prøvere en gang (snuppa var et veldig velkomment uhell) masse teite tanker som surrer i hodet om dagen.. Men vi skal jo greie det. Vi er tross alt to om det [:)]

Er ikke teite tanker dette. Å du får nyte tiden fremover ilag med snuppa di. Er jo mange mnd igjen!!

Vet jeg hadde samme tankene som deg bare for noen mnd siden når jenta mi var like gammel som din. Men gud så fort de blir "store"![:D] Nå har jeg totalt endret mening å innser nå at selv om det kommer en liten krabat til, så er jenta mi fortsatt lille snuppa mi, å det kommer hun alltid til å være. 
Tror nok når den tid kommer blir hun kjempeglad for å få en liten søster eller bror[:)]

Men ang. skole, du kan ikke gå halve året nå da? Så blir det ikke så mye etter endt permisjon?

Ånei! Så trist!

Er ikke teite tanker dette. Å du får nyte tiden fremover ilag med snuppa di. Er jo mange mnd igjen!!

Vet jeg hadde samme tankene som deg bare for noen mnd siden når jenta mi var like gammel som din. Men gud så fort de blir "store"![:D] Nå har jeg totalt endret mening å innser nå at selv om det kommer en liten krabat til, så er jenta mi fortsatt lille snuppa mi, å det kommer hun alltid til å være. 
Tror nok når den tid kommer blir hun kjempeglad for å få en liten søster eller bror[:)]

Men ang. skole, du kan ikke gå halve året nå da? Så blir det ikke så mye etter endt permisjon?

Takk for støtte, føler jeg trenger det nå!
Jeg tenker og tenker på hvordan jeg skal gjøre det med skole/jobb fremover.. Blir lite penger når jeg går skole da, men det er jo bare for ei stund.. Vi får se hva det blir til. Har ei lita stund å tenke ennå, heldigvis! [:)]

Jeg har på en måte fortalt det til min slekt.. Iallefall de som har bloggsiden min! [:)] Tror ikke de har vært innom den idag for har ikke hørt noe enda [8D]

Ånei! Så trist!

Har og føl det akkurat likens:) Så du e ikke aleina:) men det gikk væl stort sett over 2 dagen etter eg hadd tatt testen:) Hadd planer om en lillesøster/bror tel gullet vårres (på 1 år) vart 3... meeen ikke alt kan planlegges:P

Er bare å sende en pm viss du trenger å lette litt på hjerte.
Er somregel pålogget hver dag. (ja, jeg vet. Jeg har ikke noe liv![8D])

Jeg har fortalt det til alle i min familie. Gubben har bare fortalt foreldre og et par venner. Også har jeg fortalt det til mine nærmeste venner... Det er ikke offisielt på facebook, nettby eller bloggen før jeg har vært hos legen 19 august.. da er jeg 3 mnd på vei, så da er det vel trygt å røpe meg:)

Min mamma, stefar, pappa, stemor, bror, søster, stesøsken, samboers bror med dame, samboers stebror.... og min bestevenninne :) Ja, det er vel de som vet det her :)

Bestevenninna mi fikk mms med den positive testen med en gang jeg hadde tatt den. Søsteren min ringte jeg samme kveld som jeg tok testen og sa det rett ut.

27/6 fylte lillebroren min 18, og han fikk da en baby body som det står "I <3 my uncle M" på, og pappa fikk med "I <3 my grandpa" på. De åpnet den samtidig mens vi var på restaurant og spiste. (Pappa, bror, stemor, stesøsken, samboers bror og dame, fikk vite det da)

Mamma fikk vite det i forgårs da hun var på besøk. Hun fikk en kurv med en baby body, en smokk, og en positiv g-test. (Pakket inn i kontaktpapir så hun slapp å ta på den :p )
Stefar fikk vite det av mamma samme kveld.

Moren til samboeren får vite det på søndag når hun kommer til oslo, pappan hans får vite det over telefon samme dag regner jeg med. (Han har flyskrekk, så han kommer nok ikke til oslo med det første...).

Resten får vite det sånn litt etterhvert... de kommende oldeforeldre og tippoldemor får vite det over telefon nå snart.. (de bor langt unna...)

Lage til en body til førstemann der det står "Jeg skal bli storebror :) " på magen (bruke sånn stoffprint man kan lage på vanlig printer, og så stryke over på tøy). Og så be bestemødrene skifte på ham når vi er på besøk hos de.. Greier nok ikke å vente så lenge, men kanskje i slutten av juli? (blir sikkert senest neste helg.. hihi)
Har ikke lyst å si noe til så mange andre enn besteforeldrene ennå, men vi får se.[8D]

Samme her [:D][:D][:D][:D] Barna vår fikk vite det i går da... for de visste ikke vi prøvde ( 9 -10-11 år )Har lyst å fortelle det til hele verden!! Kommer vel til å si det til enda flere etter ultralyden tenker jeg... skal i bryllup i juli og da blir jeg vel avslørt uansett...
ORIGINAL: Nullenusken

Her er det allerede fortalt... Alle visste om at vi holdt på med prøverør, så her ble det rett og slett en sms siden folk satt og ventet på resultatet....
Lager heller noe mer moro ved senere forsøk hvis ikke folk vet om det...

Jeg har bare fortalt det til mine to beste venninner. For andre holder vi det hemmelig fram til uke 12 ca. Men ja, jeg har lyst å fortelle det til hele verden!vil egentlig bare skrike det ut! Jeg giftet meg jo i helga og hadde 70 gjester, men ingen skjønte noe for jeg gikk rundt med ei øl-flaske fylt med Munkholm[8D] Champagne- og vinglasset førte jeg opp til munnen, men drakk ingenting. Klarte selvfølgelig å rote fra meg disse glassene overalt da[8D]

Back
Topp