Hvordan og når søke svangerskapspermisjon fra jobb?

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Jeg har nettopp begynt å sjekke litt opp på NAV sine sider ang. svangerskapspenger. Står at de må ha noen papirer fra arbeidsgiver, og siden jeg er lærer er det bare 2 uker til jeg går ut i ferie.. ble derfor litt stressa kjenner jeg! Hva må man egentlig ha fra arbeidsgiver?

Søker man uavhengig av dette permisjon fra jobb? Eller er det noen sammenheng med nav og søknad om permisjon fra jobb? (samme skjema?) Skjønner ikke helt dette her jeg!

Fint om noen kan gi meg noen tips:)

Det er et skjema som skal leveres til arbeidsgiver, ganske enkelt å fylle ut. Termin, uttaksgrad og om du skal ha ferie i permisjonen. Så er det egen søknad til nav, elektronisk eller på papir. Der må vedlegg som terminbekreftelse etter uke 26 og lønnsinformasjon ligge ved, for deg som lærer er det mest sannsynlig lønnskontoret i kommunen som fikser de lønnspapirene så det er ikke farlig at skolen stenger snart. Jeg skal sette igang med alt dette denne uka sjøl :)

Lærersnik fra juni :) Jeg leverte elektronisk via Bluegarden til jobb. Og elektronisk skjema til NAV :)

De har ingenting med hverandre å gjøre, men tok det med sekretæren så det ikke skulle bli noe rot da jeg overfører ferie og litt av hvert. NAV vil ha inntektsopplysninger fra jobben din, det ordnet lønnsavdeling med uten min innblanding :)

Btw, så betaler min arbeidsgiver (kommunalt) lønn under permisjon, så de tok ikke fristene så alvorlig :)

Ser på NAV at jeg bør søke 6 uker før permisjonen starter. Kunne tenkt meg å sende inn søknaden etter neste jordmor time da jeg får bekrefte termin (er da 28 uker) hvis jeg skal vente med å søke til 6 uker før, har sjefen mest sannsynlig ferie..

Back
Topp