Hvordan og hvor lenge holdt du graviditeten skjult?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
for venner/kolleger/familie?

Var det vanskelig å holde maska, eller gikk det helt fint. Og hvordan reagerte folk?

Mine foreldre og søstre samt nærmeste venninner fikk vite det ganske fort. De visste at vi hadde prøvd noen år så jeg så ikke noen poeng i å late som alt var som normalt da vi skulle på middag og sånn hvor alkohol var en naturlig del. De ble alle veldig glade:)
Jeg var vel rundt 7-8 uker da jeg sa det til sjefen min, var så veldig kvalm så sleit med å fokusere på jobb. Resten av kolleger og venner fikk vite det litt etter litt etter ultralyd da jeg var 12 uker.

Pga jeg var innlagt i uke 5 med hypermesis, så fikk familie vite det veldig tidlig, jeg var så dårlig og vi trengte hjelp til å passe ungene.

Jobben fikk vite da jeg var sykemeldt en stund, og er det fortsatt, tenkte det var greit å fortelle da jeg kom til å være vekke lenge:)

Nærmeste familie på mannens side fikk vite det 7+1. Søsknene med følge skulle ut og spise middag og feste og jeg var jo ikke i form. De visste også at vi hadde mistet to måneder før, så vi synes det var greit å si det.

Min familie fikk vite det ca 4 uker senere, da alle var samlet i en bursdagsfeiring.

Sjefen fikk vite det i uke 7-8 tror jeg, fordi jeg var så dårlig og skulle til kontroller siden jeg blødde en del.

Resten av kollegaene visste ingenting før jeg ble 100% sykmeldt 11+4. Da skjønte liksom alle det.

Sambo ville egentlig ikke si så mye før TUL. Men altså, buksene mine ble jo trange i uke 8...

Og vi hadde fest hjemme her i uke 6-7, som var planlagt lenge, så de nærmeste vennene fikk vite det da, mamma også. Så dryppa vi litt nå og da til andre i familien og andre venner. Frøkna sladra om det i bhg i uke 8-9, vi som trodde det ikke kom til å feste seg hos henne, så feil tok vi der :hilarious:
Jobb fikk vel vite i uke 9-10. Lot jungeltelegrafen gå litt.
Det ble offentlig på Facebook etter OUL.

Sa til mamma nesten med engang, samme gjorde mannen min, på jobben sa jeg ifra i uke 9, og etter 13 uka var det ikke mulig å skjule mer, siden det gror to kom magen fortere enn jeg hadde trodd siden jeg er førstegangs;p

Familie og venner i uke 13, kollegaer og alle andre i uke 20.
Kunne godt holdt det skjult for alle andre ennå lenger hehe

Nære venner som visste om IVF-prosessen nesten med en gang. Familie ca uke 10, og jobben uka etter :-)

Familie fikk vite det ved 12 uker, venner og jobben ca i uke 18. Har enda ikke gått ordentlig ut med graviditeten men er i uke 22 nå og magen poppet veldig forrige uke så nå er det umulig å skjule :oops:

Vi holdt det skjult til etter nipt-testen. Fortalte det litt uti uke 13,og delte på Facebook. Fortalte sjefen min det tidligere, fordi jeg var sykemeldt og ville ikke lyve til henne.

De på jobb fikk vite det med en gang i uke 4 fordi jeg jobber med røntgen og andre potensielle fosterskadelige substanser, så jeg måtte slutte å jobbe med de tingene med en gang. Min nærmeste venninne fikk vite det samme dag som første positive test :p Våre foreldre fikk vel vite det ganske kjapt, rundt uke 5-6? Et par andre nære venninner rundt uke 6. Storebror i uke 6 fordi vi egentlig drev og planla sommerferie sammen med dem som vi da ikke kunne være med allikevel. Lillebror i uke 12 da vi fant ut at noe var ikke helt som det skulle i magen (vi skulle egentlig på besøk til dem den fredagen vi måtte på Riksen på kontroll i steden). Og så ble vel alle i nærmeste familie informert i uke 14 før vi skulle til Danmark for å gjøre inngrepet. Ellers gikk jungeltelegrafen + at jeg tidlig fikk en mage som var vanskelig å skjule. Vi annonserte det ikke før i uke 22 på Facebook, 10 uker senere enn det som var planen. :rolleyes:

Ikke fortalt det til så mange enda

Foreldre/søsken etter tidlig UL i uke 13. Nære venner etter OUL. Samboers jobb uke 21. Resten av slekt/venner ++ vet det i grunnen ikke enda heller

I 5 sekunder kanskje :hilarious:

Familie og nærmeste venninner fikk vite det samme dag, mens resten fikk vite det da jeg var 13+3 :)

Vi holdt det skjult(etter min avgjørelse) til absolutt alle frem til uke 21. Jeg kunne ha holdt det hemmelig i flere måneder til, men samboer var ivrig på å fortelle, samt at magen begynte så smått å vises :)

Vi fortalte det til noen få venner og familie ganske tidlig, men så var det noen som ikke klarte å holde det for seg selv.. Så da delte vi det med resten av verden når jeg var 12 uker på vei slik at vi fikk litt følelse av at vi fikk dele vår nyhet selv til noen i det minste, hadde det ikke vært for at det kom ut så hadde vi nok ventet litt lengre!
Var jo veldig stas å dele, men kjente litt på at det var tidlig og ble enda mer bevisst på frykten på enn om det går galt. Men heldigvis har alt gått fint :)

Back
Topp