Hvordan og hvor lenge holdt du graviditeten skjult for venner/kolleger/familie?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Hvordan avslørte du nyheten?
Hvem utenom barnefar sa du det til først?

Sa det til en venninne for litt over 1 uke siden for å ha en alliert når vi skulle på jentenes sommerfest.. mange som lurte da jeg ikke ville ha drinker o.l og lurte på om det var noe, så kjekt å ha som diskré kunne bytte samtaleemne for meg.. sa det til en annen venninne for et par dager siden da vi skal på tur sammen nå i helga, og jeg er kvalm så og si 24/7, hadde ikke gått ann å skjule det

Har fortalt det til min besteveninne og pappaen, Men ingen andre enda:)

Jeg er sååå dårlig på å holde det hemmelig. Bobler jo over av glede!Nærmeste familien-både min og hans-, en del kollegaer og venner vet det allerede. Jeg tenker også at om det skulle gå dårlig så vet de hvorfor jeg er lei meg. [emoji4][emoji173]️

Jeg føler vi har sagt det til alt for mange:nailbiting:
Men er kun familie, venner og kollegaer bo har sagt det til:)

Har kun fortalt til pappaen, men skal fortelle familien iløpet av neste uka. :-)

Fortalte pappen aller først. Nå i ettertid er det ett par kollegaer som vet, samt mine 3 nærmeste venninner.
De har alle sammen følgt meg igjennom ivf reisen, så da ble det naturlig og dele med dem. Jeg ønsker å vente med å fortelle familien til etter TUL, og gjerne også helt til etter 12 uker er passert. Har ikke helt bestemt oss enda. Tar en dag av gangen :)

Foreldrene mine fikk vite det samme dag, bestevenninnen min dagen etter testen og noe fler en uke senere. Mine nærmeste har visst at vi prøvde å få en til siden vi mistet jenten vår. Så blir nok ingen overraskelse for de som får vite det litt senere. Men holder det nok skjult for andre en god stund til [emoji4]

Pappaen fikk vite det aller først, men bare dager etter måtte jeg fortelle det til noen av dem på jobb pga behov for tilrettelegging.

Her vet 4 venninner det, selvfølgelig mannen min, svigerinna mi, søstera mi og mor. De har vert med på hele ivf prosessen. Sa det også til sjefen i all fortrolighet , pga jeg var dårlig. Hun sa det til kollegaene mine[emoji17]veldig uproft .
I morgen skal jeg på tilig ul, hvis alt er bra, så sier jeg det nok til svigers:)

Her vet 4 venninner det, selvfølgelig mannen min, svigerinna mi, søstera mi og mor. De har vert med på hele ivf prosessen. Sa det også til sjefen i all fortrolighet , pga jeg var dårlig. Hun sa det til kollegaene mine[emoji17]veldig uproft .
I morgen skal jeg på tilig ul, hvis alt er bra, så sier jeg det nok til svigers:)

Det gjorde min sjef også i forrige svangerskap. Det vil si vi satt i ett møte når ho kom inn så sier ho: Ja, du er her du også ja! Hvordan er formen? Du får gå ut om du må spy. Alle vart jo hysteriske for di trodde eg hadd spysyken. Så sier ho: slapp av ho er bare gravid
Eg vart piss forbannet og gikk Hadde gidd grei beskjed at det ikke skulle ut!

Back
Topp