Hvordan/når/ hvor gikk vannet ditt?

Skattelatte

Betatt av forumet
Om du har fått nå eller flere, hvordan gikk vannet? Hvor? Og følelsen?
Jeg er andregangs fødene men ble satt igang sist og da gikk alt så kontrollert.
Nå er jeg så spent og går lissom å venter på propp og vann :)
 
Vannavgang ved begge mine fødsler.

Nr1: Uke 34+3 så jeg var så absolutt ikke forberedt,ca kl 04 om natten. Vannet gikk mens jeg veltet meg opp av sengen på vei til toalettet, etterlot en liten stripe så jeg trodde jeg hadde tissa meg ut . Veldig overrasket og klarte ikke stoppe det så jeg tenkte litt shit au får bare tisse ferdig å være stille så sambo ikke merker det.Tok ett par skritt etter det stoppet og jeg lakk store mengder vann. Da demra det for meg at det kunne være vannet. Da hodet ikke var festet og det var prematur ble jeg hentet med ambulanse. Surrealistisk følelse.Ingen tegn på forhånde så jeg var obs på.

Nr2: Også her gikk vannet hjemme i sengen - uke 37-1, mange tegn før dette som nedpress, kynnere osv, innlagt tidligere med stopping av rier og kort livmorhals. Var på toalettet og fikk en liten mistanke men mengden var så liten og jeg hadde hatt små uhell tidligere. Tok på ett bind og la en håndduk mellom beina når jeg la meg i sengs just in case. Ca 30 min senere kl 06 om morgenen kjente jeg lekasje, kom meg opp av senga og det var ikke lengre tvil om vannavgangen. Det var egentlig en god følelse at vannet gikk for jeg er utrolig teit til å tolke rier/kynnere. Hun var født 3 timer etter vannet gikk.

Mange snakker om kneppelyd og en popp - dette opplevde ikke jeg. Opplevde det som at jeg tissa meg ut jeg faktisk :p
 
Samme som over. Trodde jeg tissa på meg etter en kjapp en med samboer. To våte håndklær og en dam i sofaen beviste noe annet. Noen "kynnere" i forkant bare. Uke 40+0
 
Vannet gikk på vei hjem fra restaurant i bilen, men jeg trodde først det bare var mye utflod, skiftet og tok på truseinnlegg, etter en halvtime var dette ganske fuktig, skiftet igjen og ringte føden for å høre hva de hadde å si. Kom inn på kontroll og var da ganske sikker.
Når jeg la meg ned på kontrollbenken var det INGEN tvil....kliss klass.
Ble sendt hjem og reiste tilbake til føden ca 16 timer etterpå, hadde da 8cm og to timer senere var gutten i mine armer :)
 
Gle,te å si jeg var da 39 uker og hadde kun noen få kynnere i forkant, så hadde iiiiiingen tegn på at fødsel skulle skje :)
 
Med førstemann gikk vannet kl 4 på natta. Våkna av at jeg kjente det rant litt, ropte til mannen at jeg lekker og sprang på do. Der sa det knepp og splosj, masse vann. Kjennes ut som om du tisser på deg, men du kjenner at det kommer fra feil plass.
Med andremann gikk vannet i badekaret når jeg kom på sykehuset med rier, 5 min mellomrom. 1 1/5 time etter var han ute. Det kom liksom et knepp fra underlivet da oxo, før det kjentes ut som jeg tissa på meg..
 
Første mistet jeg vannet under riene, altså hadde hatt rier hele dagen også to timer før hun lille kom ut så gikk vannet. Føltes som om jeg tisset på meg mer enn noe annet.

Andre måtte de ta vannet mitt fordi jeg var 9 cm, så de tok vannet slik at vi kunne bli ferdig og at han lille kunne bevege seg nedover.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde rier og lå på sofaen. Kjente en rar følelse, så reiste meg opp og da rann det vann. Var litt kult, haha.. Synes ikke det kjentes ut som jeg tisset på meg. Det føltes akkurat som det høres ut som. Det renner masse vann fra det aller helligste ;)
Fødte 7 timer etter vannavgang.


Sent from my iPad using BV Forum
 
:)Så spennende å lese alles historie :)
Mye som kan være likt for alle... Så jeg ventet på "fossen" klar for den om dagen...
Det kan godt skje hjemme:p
Blør litt om dagen men det er vist helt normalto_O
 
Vannet ble tatt på føden sist, med en svær hekklenål, var deilig haha.
 
Med min første gikk vannet ca 5 minutt etter vi hadde hatt sex, vært på do og lagt oss. Lå helt stille i sengen, så hørte jeg et poff, kvapp til og spurte mannen hva det var for en lyd. Han hadde ikke hørt noe. Da skjønte jeg det var vannet som var gått. Kom ikke noe i sengen og tror ikke det kom noe på gulvet heller når jeg gikk inn til do, men kom masse når jeg satt meg ned på do. Husker ikke hvordan det føltes... Fikk kjempe sterke smerter i ryggen på vei inn til do, klarte nesten ikke gå, noe jeg etterhvert skjønte var rier. 2 1/2 time senere var hun ute!
 
Jordmor tok det under fødsel...
 
Med min første gikk vannet (uke 37) på natten etter jeg hadde vært å tisset for ørnte gang idet jeg snudde meg i senga. Det poppet og det var som å tømme en vannballong :p

Med andre (uke 36) gikk vannet på kvelden mens jeg stod og hengte opp tøy sammen med 3-åringen. Ikke overraskende nok smeller det "mamma! Du kan ikke tisse her..." fra 3-åringen :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Med min første gikk vannet (uke 37) på natten etter jeg hadde vært å tisset for ørnte gang idet jeg snudde meg i senga. Det poppet og det var som å tømme en vannballong :p

Med andre (uke 36) gikk vannet på kvelden mens jeg stod og hengte opp tøy sammen med 3-åringen. Ikke overraskende nok smeller det "mamma! Du kan ikke tisse her..." fra 3-åringen :)


Sent from my iPad using BV Forum


Hehe så gøy, ser for meg 3 åringen ganske sjokka over at mor tisser på seg hihi;)
 
Vannet gikk hjemme om natten. Våkna av vondt i magen men det hadde jeg hatt mange ganger før om nettene. Så trodde jeg at jeg hadde litt luft men hørte et popp der nede og det virka som jeg tissa på meg, ingen stor mengde men gikk på do for å se og skifta truse. Tilbake i senga kom det et større popp og jeg kjente at nå kommer det mer. Reiste meg og det rant ut på gulvet hele veien til do. Der er det hvitt gulv og jeg oppdaga brun/grønnlig farge og da var jeg ikke i tvil. Hadde også skikkelig diare..
 
De måtte ta vannet på sykehuset, var vel 6-7cm da tror jeg:)


Sent from my iPho
 
Det gikk i halv 5 tida på mårran, bare 4 senere var han ute :) var uke 37+2 og det skjedde mens vi lå nedpå i senga å venta litt hjemme!

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp