Hvordan/når deler dere nyheten med familie og venner?

Fru.86

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Novemberbarna 2021
Har dere gjort dere opp noen tanker om hvordan dere skal dele nyheten med familie og venner?
 
Her kommer vi nok til å si det først til mannens familie. Vi har veldig nær relasjon til de. Det som er litt kjipt er at svigers skal reise til utlandet i 1 mnd i Sep/Okt. Så må liksom enten si det i uke 10 eller i uke 14. Har ikke landet helt på det enda.
Har opplevd å miste i uke 13 tidligere. Så godt mulig vi venter til uke 14.

Er litt usikker på om de forventer et tredje barn. Så litt spent på reaksjoner.

Gutten vår har bursdag tidlig i november. Så godt mulig vi forteller resten av familien da. Mine foreldre har dessverre gått bort, men tipper mine søsken og mine nieser/nevøer blir glad.

Litt usikker på akkurat hvordan vi skal gjøre det enda.
Vi har ei jente på 5 år og en gutt på 2 1/2 år, så tenker involvere de på en eller annen måte.
 
Har dere gjort dere opp noen tanker om hvordan dere skal dele nyheten med familie og venner?
Jeg sendte en sms til min mor :laughing002 Vi gjorde en større greie utav det sist, men endte opp å miste i uke 13. Så føler jeg brukte opp gleden sist, så «alle» vet det nå, men vi får heller lykke til ønsker enn noe jubel. Om alt går bra så får jeg vurdere om kommende oldeforeldre skal få vite det på en kjekk måte
 
Vi håper virkelig at jeg får til å skjule det frem til TUL i uke 12. Har så planlagt å ordne jeg skal bli storesøster body til Lillemor. Tar bilde av henne og sender til alle nærmeste at hun har pyntet seg litt ekstra før barnehagen. Det er i allefall planen, så håper vi det går :D
 
Vi har ikke familie i nærheten så sist fortalte vi det over FaceTime. Denne gangen har vi lyst å fortelle det ansikt til ansikt. Vi skal møte familien når jeg er i uke 8 og skal på TUL like før, så vurderer å involvere kommende storebror på et vis. Kanskje si han har en gave til de og få han til å gi et kort med ultralydbilde:angelic:
 
Tja... jeg vet ikke enda. De svangerskapene det har gått gale så er det noen som har visst det hver gang. Og denne gangen kjenner jeg at jeg ikke vil dele med noen. Mine to nærmeste venninner vet da, men resten håper jeg å vente lengst mulig. Mannen sin familie ser jeg ikke før til jul, hadde vært litt morsomt å vente til det. Ser ikke min egen familie så ofte heller så vil vente lengst mulig. Barna mine er vel de første og de bare sier jeg det rett ut til. Det blir nok etter TOUL. Og jobben må nok få vite på et punkt.
 
Jeg tenker å si det til mine foreldre neste uke, da er jeg i slutten av uke 6. Dette er mitt første barn (og deres første barnebarn), og jeg kjenner jeg nesten gruer meg til å si det:nailbiting:
Tips til hvordan jeg kan fortelle det?
 
Her vet alle mine søsken/svigerinne/svoger, mamma, ett par venninner og barselgruppa til minstemann det allerede :Heartred
Vi har vært åpne om at vi skulle prøve på nr 5 og jeg syns ikke at det er så "farlig" om de vet det. Ender det dårlig vil jeg heller at de skal vite hvorfor vi er triste enn at vi da må fortelle det.
Barna skal få vite det litt senere, både for å skåne dem for et evt tap og for at vi ikke vil at hele bygda skal vite det riktig enda :knegg:
 
Lurer også på hvordan vi skal fortelle det:) I og med minstemann ikke er mer enn 4måneder:Heartred Samtidig så er jeg jo litt nysgjerrig på når vi må, regner med magen kommer relativt fort denne gangen:angelic:
 
Denne gangen er det bare meg og mannen som vet. Jeg har ikke orket å fortelle det til noen andre. Håper jeg kan vente til etter OTUL.
 
Back
Topp