Hvordan merket du tidlig SA?

Lillefrø

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
hei Jeg er gravid 6+0. Første gangen jeg er gravid❤️ Men greier liksom ikke helt å glede meg å ta d me ro da jeg kjenner jeg er nervøs. for en SA Skal ikke til legen før om 1,5 uke. Har enda ikke fått kvalme eller ømme bryster, men merker det er noe som sjer der nede Litt murring å stikking. Å oppblåst. Er det slik at vis jeg får en SA vil jeg uansett begynne å blø? Å få kjempe vondt? Eller kan jeg bare miste uten å merke noe som helst til det?

Hilsen ei med mange tanker i hodet nå
 
Hei:) ingenting å bekymre seg for! Det er like normalt å merke kvalme i et svangerskap, som det er normalt å ikke merke noe. Vær glad for at du ikke har noen plager enda [emoji4] En SA vil du mest sannsynlig merke, enten med blod eller smerter osv, vil jeg tro! Slapp av og hvil, og nyt det inntil videre[emoji4]
 
Gratulerer med graviteten [emoji322] nyt det!! Det høres helt normalt ut! Mine pupper er lite ømme, var det virkelig sist! Men sist var jeg kun kvalm i uke åtte ellers ingen ting! Nå er jeg kjempe kvalm hver eneste dag! Så det er veldig forskjellig! Høres veldig normalt ut med at du kjenner det skjer noe der nede, med murringer og stikking det har jeg hatt på begge mine svangerskap! Jeg har også mistet en gang og da fikk jeg veldig fort gammelt blod utflod og så gikk det over til rødt, og blod [emoji85] så lenge det ikke er noe rødt i trusa/papiret så tenker jeg at fu bare skal nyte det [emoji173] hilsen en som springer konstant på do for å sjekke selv
 
Takk for oppmuntrende svar Det hjelper. Ikke sett noe form for blod enda. Utenom den dagen jeg egentli skulle mensen. Da var d kun litt rosa på papiret en dag når jeg tørket meg. Det var slik jeg fant ut om graviditeten. Var vist feste blødning
 
Da jeg hadde en SA kom det først bittelitt brunt blod på kvelden. Dagen etter begynte smertene og blødningene. Først vanlige mensmurringer (vanlige for meg er veldig steke) i tak, så ble de sterkere og sterkere, og takene kom nærmere og nærmere hverandre (altså rielignende smerter). Til slutt var det så vondt at jeg ikke klarte å stå på beina. Da kom embryoet ut, smertene slapp noe. Tok noen timer. Men altså, jeg var ikke i TVIL om hva som skjedde. Det var ikke sånn som de murringene jeg kjenner nå. Om det var en SA som var på gang tror jeg egentlig ikke du hadde lurt..

Jeg har heller ingen symptomer nå, og var hos legen i går. Hun sa det er heeelt vanlig og ikke noe å bekymre seg for! ☺️ Men jeg kjenner etter symptomer hele tiden jeg også, så skjønner deg godt! Vi får trøste oss med at det absolutt er størst sannsynlighet for at det her skal gå bra! ☺️☺️
 
Det du beskriver høres helt normalt ut. Mange får ikke symptomer før etter noen uker, mens andre knapt har symptomer gjennom hele graviditeten. Stikking og murring er helt normalt. Det har jeg også. Og bare så vidt jeg kjenner det i puppene.

SA starter som regel med spotting etterfulgt av smerter som blir gradvis sterkere. Så lenge du ikke har dette, trenger du ikke bekymre deg. Det er selvfølgelig mulig at fosteret kan dø uten at kroppen merker det og ikke støter det ut. Men du skal ikke bekymre deg for det, for det er det ingenting som tilsier at noe er galt:)

Har selv hatt en sen SA, så jeg går også litt rundt å tenker på om alt er ok, og "lengter" etter symptomer. Men prøver å ikke bekymre meg for mye. Symptomene og kvalmen kommer tidsnok, og da kommer vi nok til å "angre" på at vi ønsker oss det:)
Forsøk å slapp av og nyt graviditeten:)
 
Våknet idag med blod på bindet, dro til furst for å ta en ny HCG test. Blodet har gitt deg nå, var veldig lys rosa blod. Kom litt på staven da jeg plasserte lutinusen i skjeden - har noen andre opplevd slikt?

Kan det være festeblødning?
 
Jeg blødde en del på mandag, litt på morgenen også litt på kvelden og natten. I går morges blødde jeg fortsatt litt. Ikke noe i truseinnlegget men hver gang jeg tørket meg.
Fikk time hos gu og han tok ultralyd og en kikk.
Ingen hjerte som slo men er nok ikke så langt på vei regnet vi oss frem til. Han så dog at blødningen kom fra livmortappen og det er nok en blanding av hormoner og blodfortynnende som gir skjøre slimhinner ❤ ergo kan man blø uten å miste heldigvis for jeg var sikker på at alt håp var ute ❤
 
Våknet idag med blod på bindet, dro til furst for å ta en ny HCG test. Blodet har gitt deg nå, var veldig lys rosa blod. Kom litt på staven da jeg plasserte lutinusen i skjeden - har noen andre opplevd slikt?

Kan det være festeblødning?

Litt blod er ikke farlig![emoji5] festeblødning kommer før positiv test, så er nok ikke det[emoji5]
 
Vent på svar på hcg prøven du tok idag, om hcg synker så kan du jo evt sjekke med gyn!
emoji5.png
emoji173.png

Den kom tilbake nå, 6600 steget fra 5200. Har bestilt time til ultralydprivat siden riksen mente at alt ser fint ut.. jeg bestiller ultralyd hos jordmorklinikken nå. :)
 
Eg har hatt 2 spontanabortar, og då var det ingan tvil. Men det starta jo med litt spotting, mensmurring, småblødning, før det blei værre. Eg har hatt nokre småblødningar i 2 av svangerskapa mine, og då lurt på om det har vore SA, noko det då ikkje har vore. Så min konklusjon er at om det verkelig er ein SA, vil du etterkvart ikkje vera i tvil. Om ein får ein litan blødning kan det vera heilt ufarlig eller ein SA som er på veg.
MA kan ein diverre gå med utan å merka. Men mange mister svangerskapssymptom dei allereie hadde.
 
Jeg har hatt 1 SA og en påbegynt SA som måtte fullføres med Cytotec. Ved SA i uke 5+4 begynte jeg plutselig å blø, og alt var borte ved ultralydsjekk en uke etter. Det foregikk som en sterk forsinket menstruasjon.
Ved MA (eller påbegynt SA, som legen kalte det) fikk graviditetstestene sen fremgang på styrken på strekene i starten. Hjertet slo ved første og andre ultralyd i uke 6 og 7, men fosteret ble målt til å være en uke for 'lite' begge gangene, selv om det vokste. I uke 8 fikk jeg sterke menssmerter og en liten rosa blødning et døgn etter smertene. Hjertet hadde sluttet å slå noen dager før dette.
Jeg hadde mange symptomer hele veien, så mangel på symptomer trenger ikke å være et tegn på abort. Det er nok veldig individuelt. Har man fått positiv test, er det bare å være glad og leve livet som normalt, man får ikke kontrollert et svangerskap ved bekymring uansett. :)
 
Våknet idag med blod på bindet, dro til furst for å ta en ny HCG test. Blodet har gitt deg nå, var veldig lys rosa blod. Kom litt på staven da jeg plasserte lutinusen i skjeden - har noen andre opplevd slikt?

Kan det være festeblødning?
Jeg går også på lutinus etter fryseforsøk, og har enkelt ganger fått litt på staven etter å ha satt lutinus. Jeg også hatt litt varierende farge på det som kommer ut igjen også.
Var på ultralyd idag og så et bankende hjerte og et embryo tilsvarende størrelse 7 uker som stemmer ganske bra siden jeg er 6+5 idag. [emoji1]
 
Back
Topp