hvordan merker man om rømme eller sur melk er gammel?

Tjolahopp

Elsker forumet
på rømma ligger det et lag med vann på toppen, er dette noe som kommer selv om den ikke er gammel?

sur melk... den lukter surt fra før av [8|]

ingen av de har gått ut på dato... men stått åpnet en uke iallfall...

ORIGINAL: Jackpot

ORIGINAL: **Flash**

på rømma ligger det et lag med vann på toppen, er dette noe som kommer selv om den ikke er gammel?

sur melk... den lukter surt fra før av [8|]

ingen av de har gått ut på dato... men stått åpnet en uke iallfall...

så lenge det ikke lukter dårli eller er utgått på dato skal det ikke vere problem

rømme har ofte vannhinne på seg, er bare å røre i den. så ser den helt fin ut[:D]

vet ikke om den lukter fælt, for syns det lukter vondt uansett...

jeg prøver!!

ORIGINAL: Sicily

Så lenge det ikke er muggel, blir ikke syrnede melkeprodukter "gamle". De blir surere og surere, men ikke ubrukelige/gamle. Vannet er noe som legger seg på uansett, er bare å røre ut. Er ikke mannen din kokk da? Vet ikke han sånt?

hm... nei? han er ikke kokk? [:D]

ORIGINAL: **Flash**

Så lenge det ikke er muggel, blir ikke syrnede melkeprodukter "gamle". De blir surere og surere, men ikke ubrukelige/gamle. Vannet er noe som legger seg på uansett, er bare å røre ut. Er ikke mannen din kokk da? Vet ikke han sånt?

hm... nei? han er ikke kokk? [:D]

Hmm.. syns du har nevnt det tidligere.. Jeg som blingser. Men i alle fall, syrnede produkter blir ikke ubrukelige så lenge det ikke er synlig muggel/lukter/smaker muggel.

har kansje snakket noe om matlagingen hans...? han er flink til å lage mat, og om det er noe jeg syns blir litt for "avansert"(for mye dill)
(som blåskjell, scampi, forskjellige fiskeretter osv, så er det alltid han som lager det [8D])

men nå lager jeg vafler! de ble ikke så verst :)

Back
Topp