Hvordan merker man om man har mistet egentilig..?

Maria:)

Andre møte med forumet
Mye rare tanker når man er gravid.. Nå, som sist gang jeg var gravid, så klarer jeg ikke helt å tro på at det er noe inni magen, selv om graviditetstestene hjemme og hos legen, og ikke minst kvalmen og den manglende energien sier det. Har termin 27. september og skal ikke på ul før 24. april. Lenge til!! skrekken er jo å komme dit, og så viser det seg at det ikke har vært liv i magen på lange tider. Mens vi har gått rundt og gledd oss og fortalt alle nyheten vår.. det jeg lurer på da.. hvor lenge etter at man har mistet merker man det? Må man merke noe i det hele tatt?

Vet ikke svarene på spørsmålene dine, men ville bare si at jeg har akkurat de samme tankene.
Man går jo i ukesvis og aner egentlig ikke om det er noe liv inni der, eller om det som kanskje er der er levedyktig. En ekkel uvisshet.
Skal til legen i neste uke og håper det går an å prøve å lytte etter hjertelyden da. Om jeg får høre den er det i hvertfall en bekreftelse på at det er liv der.

Første gangen jeg var gravid mistet jeg i uke 14. Var en MA(missed abortion) merka absolutt ingenting før jeg plutselig begynte å blø.. Men hadde da ikke vært på noen ul. Derfor jeg har vært på tul med både storesøster og denne gangen:) om du er veldig bekymret ville jeg tatt en ul. Men det går jo som regel bra da:)

Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men tenker MYE på dette selv. Greier ikke å legge det fra meg. Det er hovedgrunnen til at vi skal på tul om en uke. Gleder og gruer meg like mye!

Mye rare tanker når man er gravid.. Nå, som sist gang jeg var gravid, så klarer jeg ikke helt å tro på at det er noe inni magen, selv om graviditetstestene hjemme og hos legen, og ikke minst kvalmen og den manglende energien sier det. Har termin 27. september og skal ikke på ul før 24. april. Lenge til!! skrekken er jo å komme dit, og så viser det seg at det ikke har vært liv i magen på lange tider. Mens vi har gått rundt og gledd oss og fortalt alle nyheten vår.. det jeg lurer på da.. hvor lenge etter at man har mistet merker man det? Må man merke noe i det hele tatt?

Du høres hvertfall gravid mtp symptomene :) mitt tips er å bestille en tidlig ultralyd. Jeg hadde en i uke 10 og det var da det gikk opp for meg at jeg var gravid, selv om jeg hadde vært styggkvalm i flere uker. Som regel må man betale så fremt det ikke er en medisinsk grunn til å ta det. Men de fleste har vel en 1000 lapp å avse på dette hvis det er noe man er bekymret for :)

Sniker fra oktober jeg :p
Men jeg hadde en MA for snart et år siden og jeg merka absolutt ingen ting... Vi bestile privat ul bare på gøy (samboer jobber offshore så han skulle ikke være hjemme ved OUL). Da vi kom på ul var det desverre ikke noe liv, fosteret hadde vært død i 4 uker. Det hadde dødd i uke 8. Helt forferdelig opplevelse. Jeg hadde en liten blødning i uke 6 og ble da henvist til ul. Der var alt bra og det lille hjerte slo så fint.. De kunne ikke finne noen årsak til blødningen og jeg fikk beskjed om å dra hjem å ikke tenke mer på det. Alt så fint ut og det er jo mange som blør litt..
Jeg får heldigvis god oppfølging nå, men kjenner jeg er kjemperedd siden kroppen min ikke ga meg noe signal sist...

Mange skrekkhistorier, spesielt her inne på forumet. Det er en av grunnene til at jeg tidvis holder meg unna.

Over til spørsmålet ditt, jeg tror de fleste vil merke at graviditetssymptomene avtar før en evt. blødning til slutt.

Har også vært veldig bekymret som du, og er det enda, derfor bestiller jeg meg timer til tul, slik at jeg får sjekket at alt er fint. Var i uke 7, og skal imorgen i uke 11. I tillegg vurderer jeg å bestille noen uker før oul. Ja, det er svindyrt, men det er verdt det, for det roer meg (og baby) ned :)

Sniker fra oktober jeg :p
Men jeg hadde en MA for snart et år siden og jeg merka absolutt ingen ting... Vi bestile privat ul bare på gøy (samboer jobber offshore så han skulle ikke være hjemme ved OUL). Da vi kom på ul var det desverre ikke noe liv, fosteret hadde vært død i 4 uker. Det hadde dødd i uke 8. Helt forferdelig opplevelse. Jeg hadde en liten blødning i uke 6 og ble da henvist til ul. Der var alt bra og det lille hjerte slo så fint.. De kunne ikke finne noen årsak til blødningen og jeg fikk beskjed om å dra hjem å ikke tenke mer på det. Alt så fint ut og det er jo mange som blør litt..
Jeg får heldigvis god oppfølging nå, men kjenner jeg er kjemperedd siden kroppen min ikke ga meg noe signal sist...

Men du blødde vel til slutt? Trodde alle aborter endte med blødning, selv om det kan ta noen uker?

Men du blødde vel til slutt? Trodde alle aborter endte med blødning, selv om det kan ta noen uker?
Nei, jeg gjorde ikke det.. De sa på sykehuset at jeg ville ha blødd tilslutt, men ingen visste når.. Småblødde kun i 3 dager i uke 6. Jeg gikk 4 uker uten å vite noe som helst..

Det er det eneste jeg tenker på om dagene. Fryktelig å gå slik. Har ikke mulighet til å bestille tul her så jeg kan liksom ikke gjøre så mye med det. Er fire uker til jeg skal til jordmor og 7 uker til Oul. Blir veldig lenge å ha det slik! Den verste kvalmen og oppblåstheten har gitt seg så nå er jo magen plutselig helt flat! :( syns det er vondt å se at den ikke vokser.. er tynn i utgangspunktet så tenker at det er logisk å se noe?

Det er det eneste jeg tenker på om dagene. Fryktelig å gå slik. Har ikke mulighet til å bestille tul her så jeg kan liksom ikke gjøre så mye med det. Er fire uker til jeg skal til jordmor og 7 uker til Oul. Blir veldig lenge å ha det slik! Den verste kvalmen og oppblåstheten har gitt seg så nå er jo magen plutselig helt flat! :( syns det er vondt å se at den ikke vokser.. er tynn i utgangspunktet så tenker at det er logisk å se noe?

Akkurat det med magen er det mange som opplever. Jeg har hatt flatere mage rundt 11 uker ca enn tidligere, fordi det er mindre luft. Husker det bekymra meg sist, denne gangen er det likt men nå var jeg klar over at det kunne skje.

Noen er det ikke mulig å se at de er gravide på før langt uti andre trimester, selv tynne jenter.

Det er vanskelig å si noe om hvordan man kan vite om man har mista. Noen får mistanke fordi de mister symptomer, men det er jo like vanlig å ikke ha særlig symptomer i utgangspunktet, eller at de kommer og går uansett. Andre har masse symptomer ganske lenge etter at utviklinga i magen har stoppa.

Første gang jeg var gravid hadde jeg en god del kvalme, oppblåsthet og trøtthet fram til uke 10 ca. Så var plutselig alt bra. Magen ble flatere, fordi jeg ikke hadde like trege tarmer lenger. Da visste jeg lite om SA og MA, og var helt trygg på at jeg fortsatt var gravid - til og med da jordmor ikke fant hjertelyden med doppler i uke 13, jeg var helt trygg på at noe var der inne. Hun fant lyden med et gammelt UL-apparat til slutt :) hadde jeg visst det jeg vet i dag om alt som KAN skje hadde jeg nok vært bekymra.

I sommer mista jeg i uke 10, da hadde utviklinga stoppa i uke 7 noe. Jeg reagerte på at symptomene mildna og forsvant tidlig, og gravidfølelsen som jeg huska fra sist var ikke der. Kroppen begynte å blø av seg selv, vi hadde UL som bekrefta at det var dødt, og kort tid etterpå kom det ut av seg selv. Andre kan ha akkurat samme følelse og at symptomene forsvinner uten at det er noe galt.

Jeg tror det er best å gå inn for å forholde seg til det som at med mindre det er noe som beviser noe annet, er du fortsatt gravid. Blir bekymringene for store, snakk med jordmor, ta tidlig UL om det er mulig. Aller, aller oftest går det bra. Særlig på forum som dette får man inntrykk av at MA skjer mye oftere enn det gjør.

Akkurat det med magen er det mange som opplever. Jeg har hatt flatere mage rundt 11 uker ca enn tidligere, fordi det er mindre luft. Husker det bekymra meg sist, denne gangen er det likt men nå var jeg klar over at det kunne skje.

Noen er det ikke mulig å se at de er gravide på før langt uti andre trimester, selv tynne jenter.

Åh. så godt å høre. Jg er i uke 11 nå.. og plutselig er magen min helt myk og flat igjen.. Den har jo stått ut som et trommeskinn frem til nå.. godt å høre at dette er vanlig :)

Åh. så godt å høre. Jg er i uke 11 nå.. og plutselig er magen min helt myk og flat igjen.. Den har jo stått ut som et trommeskinn frem til nå.. godt å høre at dette er vanlig :)

Det gjorde min også, men nå er jeg 12+1 og plutselig går ikke de trange jeansene mine igjen ;)

Jeg er 13+5 og magen min er fremdeles helt flat. Har ikke gått opp noen ting. Hadde det ikke vært for at jeg var på tul for 5 dager siden,hadde jeg aldri trodd at jeg er gravid. Jeg håper magen begynner å vokse snart....

Jeg kan ikke svare på spørsmålene dine, men jeg kan KLART skrive under på at jeg har akkurat de samme tankene som deg... Det er så stressende og vonde tanker å ha :oops: Føler meg liksom litt paranoid da jeg har en grei liten kul på magen fra ettermiddagen og hele kvelden (sliter fortsatt med å være oppblåst), men så er den helt borte på morgenen igjen :grumpy: Blir bekymret med en gang, og all slags tanker dukker opp.
Igår kveld satt jeg å gråt av absolutt alt og var plutselig så redd for om det ikke var liv inne i magen... Så kommer jeg på ul idag og ser vesle bebisen min hoppe og danse rundt inni der :love7

Jeg har mistet 4 ganger og alle gangene har jeg begynt å blø og ikke hatt noe særlig symptomer. Ene gangen mistet jeg rundt uke 12, da hadde jeg noen symptomer men følte at noe var annerledes gjennom graviditeten.

Jeg har dobler og har følt en veldig trygghet i det. Har vært mye bekymret og da har det vært godt å kunne høre hjertelyden.

Jeg mistet også i uke 12 sist... Jeg hadde noen svangerskaps symptomer men veldig lite... Kjente også på kroppen at noe var som det ikke skulle, følte meg helt vanlig... Jeg fikk kraftige mensensmerter noen dager før jeg var 12 uker og samme dagen jeg skulle være 12 så begynte jeg å blø masse.. I tillegg hadde jeg hatt litt brun utflot(som om det var størknet blod) men jeg unnskyldte det med at jeg hadde fått rift ved samleie... Jeg blødde så mye at jeg måtte bli hentet med ambulanse siden sambo måtte være hjemme med datteren vår og de ville ikke at jeg skulle kjøre selv.. Hadde da fått en del varseltegn før dette skjedde(hadde hatt litt blødning i uke 6-7 også). Men i dag er jeg gravid igjen og har hatt de aller værste symptomene som er, kvalme, ømme bryst, dårlig matlyst, trøtt og sliten. 13 uker i dag, så man må bare ta til seg alle symptomer som kommer og stole på de! (Har også investert i en dopler som gir meg litt ekstra trygghet) :-)

Sniker fra juli :-) Jeg forstår bekymringene deres, og jeg deler de veldig!! Når det gjelder mage-str så ikke bekymre dere om det. Jeg er 20 uker, og det er kun om kvelden man ser litt mage, på dagtid er den normal ;) Jeg bekymret meg også om magestr, men har fått mange gode tilbakemeldinger om at det varierer veldig fra person til person, og også litt om det er første gang.

Back
Topp