hvordan merker man att man er i fødsel?

MiaDenPia

Elsker forumet
Førstegangs... så lurer litt på hvordan rier føles, f.eks kontra kynnere, går vannet først? Tja hvordan merker man att man er i fødsel?

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Vel.. for å si det sånn, DET merker du! :D Rier er mye kraftigere og hyppigere enn kynnere, og de gjør VONDT. Så vondt at du må konsentrere deg for å puste deg igjennom de. De første riene kan sammenlignes med sterke menssmerter i mage og korsrygg samtidig som magen strammer seg mer og mer og blir steinhard! Også kommer de regelmessig og med kortere og kortere intervaller. Vannet trenger absolutt ikke gå før riene begynner. Det er veldig individuelt fra person til person. Tro meg, du vil ikke være i tvil når der virkelig starter for fullt ;)

Du vil uansett merke det dersom det er rier. Noen beskriver den som en følelse av en belte som strammer hardt rundt magen. Du vil i tillegg få menssmerter som er smertefulle, altså mer enn vare menssmerter. Smertene kommer og går.
Hvis du sover så vil de vekke deg :D

Prinsen ventes 06.08.13

Synker baby ned før det kommer rier? Sånn nedpress, fester seg osv . ?

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Har du hatt kynnere? Jeg var også redd for å ikke skulle merke forskjell.. 5 dager over termin gikk vannet her, dagen etter begynte jeg med rier som bare økte på og morgenen etter ble jeg lagt inn på sykehuset for fødsel:) fikk prinsen vår 00.13 i natt:) og som de andre sier her.. Forskjellen på kynnere og rier merker du! Du skjønner nok fort når det er rier på gang!:) ring sykehuset om du er usikker:) de kan veilede deg og gi deg tips:) et tips fra meg, er at legen eller jordmora di lærer deg hvordan du puster deg igjennom en ri, så du er litt forberedt:) det gjorde nemlig ikke jeg, og et døgn hjemme og en times kjøretur til sykehuset med rier, er ikke godt... Masse lykke til!:)

Venter en liten gutt 27. Juli 2013 <3
Sendt fra app'n:)

Jeg merket ikke mine rier før pressriene kom, etter 13 timer inn i aktivfødsel... Jeg kjente det var noe men trodde rier skulle gjort mye vibrere

Jeg kjente at det måtte være noe begynnelse på rier. Men hadde trodd det skulle være mer slertefullt så ble hjemme litt lenge kanskje... Kom på føden med 10 cm åpning og pressrier og prinsessen var ute 1 time etterpå:) hadde sånn sett en drømmefødsel:)

Back
Topp