Hvordan merker man at det er rier?

calla_84

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Hmm..førstegangsgravid her..termin i går..

Ikveld har jeg hatt gjevnlige "tak" med noe som minner om menssmerter.. det varer omtrent i 45 sek og kommer med litt ugjevne mellomrom. Hva er dette? Det gjør ikke driiitvondt, men er ganske ubehagelig..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Da er det nok kynnere:) Men fortvil ikke, kynnere kan føre til noe de også. Jeg hadde det slik i et par timer, dro til føden og ble strippet der, 20 timer senere ligger jeg med Leander på brystet.
Dersom de ikke avtar kan det bli gode rier av det, og da merker du det:) hele kroppen trekker seg sammen og du må puste deg gjennom dem:)

Takk for svar :) Har vært slik siden i 21-tiden i går kveld nå. Får vel bare vente litt til, å se om det "forverrer" seg..

Gratulerer med bebisen forresten :)

Mine rier første svangerskap var heller ikke så vonde.
Rier kommer jo regelmessig, og blir mer intense. Det hjelper ikke å bytte stilling.
Man får takvise smerter/ ubehag i rygg, side og mage.

Hmm..synes det er vanskelig å vite jeg altså. Her gjør det vondt helt nederst i magen mens det står på..
Får kanskje prøve å sove litt, man føde vel ikke uten å merke det allikevel :-p
Er alene også, så ikke så mange å ty til sånn umiddelbart om behovet melder seg..men det går vel fint :)

Når litlå ble fødtvså merka ikkje eg smerter i forhold til riene (til å begynne med). Det gikk en hel ettermiddag og kveld hvor eg kjente på sammentrekningene, men null smerter. Da de var veldig regelmessig på natten ringte eg føden, sa som sant var "eg vet ikke om det er rier eg har, men eg har sammentrekning hvert 5 min ca" .. Fikk beskjed om komme,og jammen var det rier. Etterhvert så begynte jo selvfølgelig vondtene å komme og :P

Gratulerer så mye :)

Gratulerer så mye ♥

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
♥ Venter en tulle 10 juli ♥

Gratulerer:)

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Gratulerer :)

----------------------------