Hvordan merke hjemmestrikk?

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
hei.

Har fått litt hjemmestrikk fra farmoren til lille, og har litt jeg ønsker å strikke selv til bruk i barnehagen. Men jeg ble usikker hvordan jeg skulle merke navn på hjemmestrikket uten å ødelegge det?

Hvordan har dere gjort det?:-)

Jeg bruker slik klistrelapper fra navnlapper.no

Blir ikke strikket ødelagt da når du klistrer den «limen» fra klisterlapper rett i strikket?

Har slike lapper vi bruker på andre ting, men har tenkt at jeg ikke kan bruke de på strikket.
Vi har ikke hatt noen problemer med det.
De sitter litt dårligere slik at jeg må sjekke at de fremdeles sitter ordentlig etter vask, ellers så går det bra

Om du ikke vil klistre så må du ha noen du kan sy på

hei.

Har fått litt hjemmestrikk fra farmoren til lille, og har litt jeg ønsker å strikke selv til bruk i barnehagen. Men jeg ble usikker hvordan jeg skulle merke navn på hjemmestrikket uten å ødelegge det?

Hvordan har dere gjort det?:)

Klistra lapper fra askeladden redd på strikkeplagget, men på innsiden såklart :)

Jeg har sydd på lapper med navn, både som jeg har kjøpt og har laget selv av tøy og skrevet med tekstiltusj.
eller bare sydd på navn med maskesting.
Jeg har også brukt sånn man stryker på, men det likte jeg ikke så bra på strikket plagg.

Bruker strykelapper. Presser på med rettetang.

Sånne strykelapper som man legger ett bakepapir på. Da stryker du ikke på selva klærna.

Back
Topp