Hvordan markerer du nyttår?

På slaget 00.00 kysser jeg mannen, før en klemmerunde på barn, venner og naboer mens vi ønsker godt nyttår. Så sender jeg noen tanker til de vi har mistet..
 
De siste årene (det vil si siden vi fikk barn) har vi lagt oss et par timer før midnatt hver nyttårsaften. Kombinasjon av småbarn som våkner i 5-tida om morgenen og at vi har vært syke hver eneste jul. I fjor og forrifjor var det influensa, nå en kraftig forkjølelse.

Før vi fikk barn feiret vi med å drikke litt musserende og var gjerne sammen med venner ute og så på rakettene :)
 
Nå er barna så små enda, at vi tar det helt easy peasy. Og det passer oss utmerket. Barna får favorittmaten sin (i år valgte de pannekaker), de får også barnechampis (dette gleder de seg stort til). :D De får en is til dessert, og før de legger seg får de holde et stjerneskudd hver (sammen med en voksen, off course). :smug: De legger seg til vanlig tid. Etter at barna sover søtt, lager mannen og jeg oss deilig biff, og har en date-night med god mat og film/serie. Legger oss som oftest før midnatt vi også, barna våkner like tidlig i morgen tidlig selv om det er nyttår. Og jeg, jeg liker å være uthvilt, og klar for en ny dag med barna mine. :)
 
God mat, litt godis og kos (les:mye godis). Brus, film/serie, se på raketter fra vinduet. Lillegutt legger seg til vanlig tid :)
 
God mat i festlig lag, vi spiser pinnekjøtt hos mine foreldre sammen med min bror med familie, ungene får tilbud om svineribbe eller kjøttkaker.

Deretter varierer det en del, i år er vi hjemme. Vi skal kose oss med å knuse pepperkakehuset, vi har godteri og brettspill evt en film. Stjerneskudd dersom været tilsier det men det blåser så mye at det er kanskje ikke så gøy.
 
Før vi fikk barn var vi ofte hos venner. Etter at vi fikk barn har dagen ikke blitt feiret annet enn kalkun til middag. Ungene er små og legger seg til vanlig tid. Ikke alltid vi er våkne til midnatt selv. Søvn prioriteres over raketter :p
 
I år siden jeg har en liten på snart 5 mnd og en på to år sitter jeg inne og hører på fyrverkeriet. Og passer på at ungene ikke våkner og blir redde
 
Vi sto inne og så må masse fint fyrverkeri. Mannen hentet treåringen men hun sov seg gjennom det. Med dette været var det like greit å stå inne kom vi til. Stjerneskuddene sparer vi til en kveld det ikke blåser og hagler sånn.
 
Svært liten markering. La oss til vanlig tid, ikke pyntet oss, men spist litt mer tidskrevende middag enn normalt og hatt svigermor her.
 
Pleier å feire sammen med andre.
Alle pynter seg, spiser festmiddag, sender opp fyrverkeri og ønsker andre et godt nyttår.
 
Vi var hos et vennepar i går, de har to små og jeg har bare noen uker igjen av svangerskapet så vi hadde en skikkelig rolig og avslappet feiring i går. Var ute og så på familiefyrverkeriet, spiste et herlig måltid og avsluttet kvelden med diverse brettspill :)
 
Vi har de siste årene vært sammen med et vennepar som har unger på samme alder som våre. Barna er imidlertid så små enda at ingen av dem holder koken til midnatt. Derfor møtes vi tidlig til god middag og dessert, og så skravler vi voksne mens barna leker. I går dro vi hjem ca kl. 22. Etter at ungene var i seng tilbragte mannen og jeg den siste timen i sofaen før det nye året satte inn. Da så vi fyrverkeriet fra vinduet og pratet litt om hva vi ser for oss i året som kommer.
 
Passer på livredde hester, så ingen favorittdag for meg :(
I år hadde vi gjester som var igjen hjemme hos oss mens jeg reiste i stallen.
 
Feire med å spise kalkun først:happy: Så tar vi bare dagen med ro, kanskje går ut å ser på fyrverkeriet
 
Last edited by a moderator:
Tatt det relativt rolig siste årene, noen ganger bare hjemme alene, noen ganger med venner eller familie :) Spiser noe vi har lyst på bare :) Bruker 0 kr på fyrverkeri.
 
Back
Topp