Lykkeliten ;)
Gift med forumet
Vi var i 30 årsdag og jeg hadde det kjempe koselig, men tok turen hjem før sambo. Vi måtte sove hos mamma denne natten ettersom vi bor på en øy og det ikke går ferge så sent. Mamma var ikke hjemme så jeg la meg i hennes seng etter festen. sambo kom noen timer senere.. Jeg hadde litt vondt i magen den natten og på morgenen i ni ti tiden begynte det å stramme seg i ryggen. Fikk rier med alt fra 4 min til ti min mellomrom, ikke så veldig vonde. Reiste opp på føden i 15.00 tiden da riene begynte å bli vonde..[&:] Ble sjekket, alt bra med baby og jeg hadde kun 1-2 cm åpning.. Slapp å reise hjem, vi fikk bli for å se hva som skjedde. Etterhvert ble riene vondere og vondere, hyppigere og hyppigere...Fremdeles ikke så mye åpning.. fikk akupuntur og lystgass som funka godt.. en stund..., men så ble riene så vonde at jeg ba om epidural kl 20.00 ca (hadde bestemt meg for å ikke ha det). Epiduralen var FANTASTISK!!! Endelig kunne jeg slappe av, spise og ta et par telefoner[;)]. Men den har også sine bakdeler... riene stoppet litt opp og jeg ble satt på drypp som igjen satte fart på riene. Og nå ble det vondt, spesielt der nede.. presset på! riene kom tett som hagl nå, og ting begynte å bli vondt, virkelig vondt!! Trykketiden var 41 min, hode kom skevt og sto fast. Jeg trykket og trykket til ingen nytte..[:@] til slutt gikk babys hjertelyd ned så mye at ting begynte å bli kritisk. Nå måtte hun ut!!!! Hun ble tatt med sugekopp og var litt slapp når hun kom ut, men kom seg rask igjen HELDIGHVIS!!!!!!! Alt endte godt [:D][:D][:D] Kl 01.16 søndag morgen ble hun født. En lang og hardt fødsel...