Hvordan møtte du som alenemor din nye mann?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvordan møter man en ny mann når man er alene med et lite barn? Å skaffe barnevakt hver kveld for å gå på byen er vel ikke noen strategi... :)
 
Min søster traff mannen sin på puben. De hadde da avtalt noe fulle å gå en topptur dagen etterpå. Hu trodde ikke det skjedde, men han var jo turmenneske, så han ringte dagen etter og de gikk en topptur og siden har de vært sammen. Det er nå 8 år siden. Syns de fikk en koselig historie jeg da, mtp dagen derpå :p

Hu gikk ut de helgene barna var hos sin far da. Da var hu jo fri til å gjøre som hu ville.
 
Via et forum på nett.
 
På mIRC! Men eg møtte han på nett då vi var 16. Berre venta med å møte han på ekte til eg blei aleinemamma.
 
Faren til yngste møtte jeg gjennom venner, tok noen år før jeg tok skrittet og ble sammen med han. Det tok slutt og nå har jeg barn på 100% alene så håper en evt neste mann detter ned i postkassa :p
 
Via felles venninner. Jeg var høygravid med min nest eldste på den tiden:) Hadde egentlig gitt opp kjærligheten, og så for meg et liv som singel alenemamma til to barn. Heldigvis tok jeg feil, nå har vi vært samboere i 2 år og kjærester i 7 år.
 
Min møtte jeg igjennom ei venninne, han henta noe jeg hadde handlet i en annen by av alle ting :p satt hjemme med ei på 2 uker og uten bil.. Vi har vært sammen siden :) ca ett år <3

Så kan vell si at han "plutselig" stod på trappa ;)
 
Jeg møtte han faktisk på byen :p Men jeg kjente han fra før av, syns i utgangspunktet byen er en lite egnet plass til å lete etter en livspartner. Men her traff jeg da en gammel venn og vi så plutselig på hverandre med nye øyne, siden vi aldri før har vurdert hverandre som kjæreste.
Det var egentlig ganske utrolig, og vi var ikke like tøff dagen etter når vi var edru. :rolleyes:
Men holdt kontakt på snap, og snakka i telefonen nesten hver kveld. Så innså vi hvor mye vi hadde til felles, og tilbragte resten av sommerferien sammen.
Falt pladask, og nå har vi kjøpt hus og prøver å få barn :) Gutten min kjente han fra før av, og hele familien hans, så alt gikk veldig bra med en gang.

Som tips vil jeg si det en kollega sa til meg en gang; lag og forening!
Altså, start med en hobby, sport, klubb, et eller annet som gjør at du treffer nye folk, helst edru, og får muligheten til å bli kjent med dem.

Har du noen spesielle interesser, eller noe du har hatt lyst til å prøve, sport eller lignende?
Hvordan bor du, er det muligheter for forskjellige aktiviteter der? Meld deg på forskjellige kurs, helst en type kurs som menn vil dra på :p

Kanskje du kan møte noen gjennom venner? Lag en sammenkomst med venner, og be alle ta med seg noen venner som som du ikke kjenner, begge kjønn så det ikke virker som en sånn hyper-date :p Bare for å utvide vennekretsen eller noe sånt, kanskje du treffer noen du kommer overens med der.

Eventuelt sett igang en reunion med gamle skolekamerater, kanskje det er noen der som har blitt interessante iløpet av årene :p Du finner sikkert alle på fb ;)
 
Kanskje barnas turlag kan være noe, muligheten for å finne en mann som har barn er jo der :)
Hvor gammelt er forresten barnet ditt, har du flere?
 
Hvordan møter man en ny mann når man er alene med et lite barn? Å skaffe barnevakt hver kveld for å gå på byen er vel ikke noen strategi... :)
Jeg ble sammen med barnevakten :D
 
Jeg er veldig lite ute, men kom meg faktisk ut på en fest og traff min kjære der. Vi visste såvidt av hverandre fra før, man hadde knapt snakket sammen før den kvelden. Skjedde ingenting da i den forstand, men vi hadde god kjemi og begynte å sende meldinger til hverandre dagen etter. Etter en stund begynte han å komme på besøk når poden var i seng for kvelden og vi gikk en del tur og sånt sammen når gutten var hos pappaen sin. Brukte litt tid før det egentlig skjedde noe mer... Kan jo si nå, med andre felles barn på vei at det ble en solskinnshistorie. :)
 
Haha hvorfor ikke :D
Må innrømme at vi møttes via datingside, men jeg falt ikke for han da. Men hadde endel til felles så vi ble venner. Da jeg plutselig fikk tilbud om endel jobb som ikke klaffet med bhg så ansatte jeg han som barnevakt siden han og mini var blitt venner. Falt vel skikkelig for han når jeg så hvordan han var som "pappa".:Heartbigred
 
Vi ble presentert gjennom en felles venn i begynnelsen av november 2010, da min mann skulle feriere i hjembyen min. Vår felles venn lurte på om jeg kanskje kunne vise min mann rundt. Det kunne jeg og vi har nå vært sammen i fem år, gift snart tre av de, vi har barn nummer to på vei. Min mann er dessuten en fantastisk pappa for min datter fra et tidligere forhold. :)
 
Møtte han på fest da ei felles perifer venninne hadde invitert omtrent halve vennelista på fb på bursdagsfeiring på et utested hun hadde leid. Veldig tilfeldig at vi begge kom. :)
 
Har ikke peiling... singel på femte året og enda har ikke drømmemannen dukket opp. Ikke har jeg leitet heller da..
 
Back
Topp