Hvordan måler dere tiden?

BlackPearl85

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
...når man føder altså... Hvordan måler dere hvor lang tid dere brukte på fødsel? Måler dere fra riene starter eller fra vannet går? Nå vet jo jeg såklart at for noen så går vannet først, og hos noen så begynner riene først.
Men når dere forteller om fødselen senere, og skal fortelle om hvordan lang tid dere brukte osv, hvordan måler dere det? Fra hvilket tidspunkt er "gyldig" å måle fra?

Sorry for teit spørsmål :/

Forrige fødsel telte jeg fra jeg fikk første pille. Det er visst helt feil [emoji28] så da aner jeg ikke hvor lang andre mener den fødselen var. For meg varte den i 31 timer. [emoji14]

Vannavgang kan man ha to døgn uten rier før man induseres, og latensfasen kan også vare i døgn uten at man er i fødsel av den grunn.

Om jeg skulle telt med det, eller bare 3-4 Cm, hadde min fødsel nr tre vart i tre uker....

Med nr 1 gikk jeg med mas/modnings rier to netter. De var ganske regelmessig i tid, men noe varierende i styrke. Så dag to ringte jeg føden og fikk en sjekk. Da var det 6 cm åpning. Da tok de vannet og riene kom som en storm og er fra der jeg regner fra.
Med nr 2 var jeg på føden og skulle igangsettes, men pga at de var litt travle måtte jeg vente til neste dag. Da våknet jeg med rier og etter 2 timer ble jeg sjekket og hadde 6 cm da også. Da regner jeg fra riene startet. For har ikke peil på når det var 3-4 cm. [emoji6]

Men spør du meg, vil jeg si det må i alle fall være rier og ikke vannavgang som er gjeldene utgangspunkt for beregning. Min mening [emoji4]

For meg startet det med vannavgang med ganske regelmessig rier med engang..men tok 25 timer før han var ute og var i aktiv fødsel 7 timer etter vannet gikk..da ble jeg sendt hjem fordi de ikke kunne måte åpning..!

Vannavgang kan man ha to døgn uten rier før man induseres, og latensfasen kan også vare i døgn uten at man er i fødsel av den grunn.

Om jeg skulle telt med det, eller bare 3-4 Cm, hadde min fødsel nr tre vart i tre uker....

Oi sann :O

Hos meg så startet det med rier kl 01:22 på natten natt til den 30. Sov ikke mer derfra. For å gjøre en lang historie kort, så ble han født den 31 på kvelden.

På kvelden den 30 ble jeg sendt hjem fra klinikken med 3-4 cm åpning. Morningen etter ble jeg sendt hjem med 4 cm åpning. Føler selv at det kanskje var mer intenst da, så er vel mer rett å regne fra den Morningen da kanskje?

Jeg slet med at jeg hadde masse rier, men fikk ikke åpning. Jeg regner fra riene startet fordi jeg hadde rier med kort mellomrom fra veldig tidlig, men likevel tok det 32 timer før babyen var ute.

Jeg målte fra jeg kom inn på sykehuset å da var det 3-4 min mellom riene og 6 cm åpning. 3t og 20min etterpå var hun ute

Med førstemann sier jeg at fødselen tok 9,5 time. Vannet gikk 22.15, riene startet 22.45 oh bygde seg raskt opp. Da vi kom inn til føden litt over midnatt hadde jeg allerede 4 cm. Så siden alt gikk så raskt i begynnelsen, regner jeg helt fra start. Men jeg sier også det til folk, altså "9,5 time fra vannet gikk og det hele startet".
Hadde det drøyet lenge før riene startet, hadde jeg nok regnet annerledes.

Med førstemann gjekk vatnet først og riene begynte ca 30 min etter. Rekner difor frå vatnet gjekk, det heile tok rundt 3,5 time. Andremann starta med rier og eg har rekna frå når riene var så regelmessig at eg var sikker på at det var rier, og det blei dei ganske raskt etter eg vakna med kynnere. Varte i underkant av 3 timer.

Her har jeg regnet fra aktivfødel (4cm), så her tok det 50 min sist. Men sier alltid at jeg var i 50 min aktiv fødsel. Men jeg fikk ikke rier før jeg hadde 4 cm åpning selvom de tok vannet en time før.

Nr 1 regnet jeg fra regelmessige rier frem til hun var ute (aner nemlig ikke når jeg var på 4 cm), og det tok 17,5 timer. Endte med haste keisersnitt under pressriene.

Nr 2 regner jeg fra 4 cm åpning, og da tok det 5 timer. Hadde regelmessige, vonde rier i 6 dager - men fikk ikke åpning. Siste dagen ville de sette meg igang, men da åpnet det seg plutselig av seg selv [emoji28][emoji111]️

Back
Topp