Hvordan måle BT selv? *oppdatert* *oppdater ggr 2*

KarinMaria

Glad i forumet
God sen kveld!

Har vi noen jenter her inne som vet hvordan man måler BT?

Jeg har hatt tegn på sv.forgiftning og idag har jeg vært veldig kvalm, trøtt, nummen i kroppen og hodepine. Urinen kan jeg jo ikke sjekke, men hva m BT? Hvordan måler jeg dette selv? Noen som vet?

------------
Da er jeg lagt inn for videre sjekk. BT var for høyt. De venter på svar fra blodprøvene. Tok UL og babyen ligger under gjennomsnittet, men ikke noen fare. Ville ha meg til observasjon utover kvelden. Håper jeg får reise hjem
senere ikveld. Er jo kjedelig å ligge her!!

-------------
Da har jeg fått beskjed om å overnatte til imorgen. Trodde faktisk jeg skulle få dra hjem. Håper de sender meg hjem imorgen tidlig. Føler meg bedre hvertfall [:)]

Men Gud for noen hyggelige leger og jordmødrer! Klapp til Bærum sykehus som har vært ute i hardt vær i det siste!

hellu =)

du må ha eit blodtrykk apparat.. det skal du få sjekket hjå din doktor eller jordmor.

håper det går bra med deg!

Enten dra innom legen/jordmoren din, eller om du har venninner som jobber på sykehus/sykehjem som er hjelpepleiere, sykepleiere, vernepleiere e.l. Kanskje de kan måle på deg.[:)]

Kanskje like greit å ringe legen imorgen...

Blir liksom litt engstelig når jenter som har sv.forgiftning føder. Jeg vil gjerne vente litt til. Er ikke klar enda! [&:]

Takk for tips og råd!!

De sjekker bt på hver svangerskapskontroll da. Du kan se på helsekortet ditt hva trykket har ligget på.
Og så må du huske på at høyt bt i seg selv ikke trenger å bety at du har sf, det er flere symptomer også..
Men ring legektr og hør, bt kan også helsesekretærene ta, så du er ikke avhengig av legetime [:)]

Fikk ikke tak i fastlegen, så jeg ringte føden istedet. Tenkte bare prate med dem litt, ikke reise inn. Men det ville de visst.

Så da har jeg tisset og er klar for en sjekk. Sikkert ikke noe farlig. De sjekker urinen og måler BT, og sier at alt er ok [:)][:)]

Jeg er en evig optimist og vil helst ikke være til bry [:)]

Masse lykke til, dette går bra :)

Back
Topp