Hvordan ligger dere andre ann med vekta?

Becky87

Elsker forumet
Jeg vet ikke om jeg bør bli bekymra eller ikke.
Men jeg begynte å slanke meg i januar - sluttet etter 3 uker, når jeg fikk positiv test. Hadde da ikke gått ned mer enn 2 kg, men etter det raste jeg ned 6 kg på ganske kort tid selv om jeg begynte å spise masse igjen.

Har når ikke gått opp mer enn 1,5 kg fra det laveste, så er fortsatt på -7,5 kg fra startvekta. Føler ikke vekta vil gå oppover, men jeg spiser greit og spyr bare på morningen før jeg har spist frokost. Burde jeg ikke gått opp mer til nå?

Tror ikke du behøver å bekymre deg. Jeg raste ned i vekt det første svangerskapet mitt, og vekta stangnerte rundt uke 20. Jeg begynte ikke å legge på meg ordentlig før det nærmet seg slutten, og jeg kom da opp i en 14 kg + allikevel;)

Har ingen erfaring med slanking før svangerskapet, men jeg har gått opp fra 54 kilo til 58 kilo og er nå ca i uke 18. Første svangerskapet mitt så jeg aner ikke hvordan dette med vekta blir videre, men jeg håper jo at jeg skal slippe å legge på meg så altfor mye.

Hvis du bekymrer deg, bør du kanskje ta det opp med jordmor?
Jeg vet i hvertfall at det er veldig ulikt når folk legger på seg i svangerskapet, så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for. Så lenge du holder på maten og spiser normalt vil jeg tro at barnet tar den næringen den trenger. :0)

Så lenge du har litt å ta av og føler du har greit med energi (ikke det at det er flust av energi i et svangerskap:P) trenger du nok ikke være bekymret. Ofte er det slik at de som har en del kg for mye når man blir gravid går ned i svangerskapet istedet for opp. Sist ble jeg redd for at babyen ikke fikk alt den trengte, for jeg gikk bare opp 2kg tilsammen hele svangerskapet, men babyen tar akkurat det den trenger før du får "restene". Så fortsett å spise bra så får dere det fint begge to tenker jeg 

Det er ofte en sammenheng med at de som veier 50 kg når de blir gravide fort kan gå opp 30 kg, mens de som veier 90 kg kanskje går ned. Det er for at kroppen skal ha det best mulig når babyen kommer, kroppen trenger fettreserver, men det har jo ofte den på 90 kg fra før, så da hjelper heller kroppen til å går ned litt istedet. (aner ikke om dette er veldig vitenskapelig bevist, men sånn ser jeg på saken:))

Har du ikke veid deg hos legen? Han gir nok beskjed om du ikke legger på deg nok. Det gjorde de med meg i første svangerskap når jeg ikke la på meg nok. Har gått opp 4kg til nå! Er i uke 18+2. Her sa det pang, så steig vekta:P

Tror ikke du skal bry deg om det, og bare være super glad for alle kg som holder seg unna!!

Jeg har lettere panikk om dagen, fordi jeg har lagt på med 1 kg... er tidliggere overvektig og gått ned 65 kg, men gikk opp 10 kg igjen med forige, som aldri ble borte:(
Så nå er jeg livredd for å få 10 nye jeg aldri blir kvitt!

Lagt på dere 4 kg, det høres bra ut! Jeg har også lagt på meg veldig lite, fra 57kg til 59kg og er litt over uke 18! Håper dett er er normalt, men lege sa det er først nå man begynner å legger på seg.... Jeg er jo også vegetarianer og da får man jo ikke i seg like mye fett og slikt så kan jo være det og...

Oi. Ikke mange som har lagt på seg mange kg her:o Men denne gangen fikk jeg klar mage i uke 12. Å puppene har sikkert lagt på seg en kg hver ;p haha.. Men hadde heldigvis fått bort alt som var tilovers fra Forje svangerskap før jeg ble gravid;p

Jeg legger på meg noe vanvittig i mine svangerskap!! Første la jeg på meg 40 kg, mye vann og spiste veldig usunt. med nummer to la jeg på meg ca 30 kg, uten at jeg var veldig usunn-og var da overvektig fra før..
Denne gangen er jeg overvektig fra før, ikke spist spesielt annerledes enn når jeg ikke er gravid og raser likevel opp i vekt. Gått opp 7 kg allerede. 
Så vær glad du ikke går opp så mye, det er tungt å få av igjen...

Skal prøve å være glad for det, men har jo lyst til å gå litt opp da! :) Merke at det skjer noe liksom. For håpe andre semester hjelper på :) 40 kg var veldig mye! Hva er gjennomsnittet tro, noen som vet det? Jeg trodde det var rundt 13 kg jeg! Men hva vet jeg...

Fremdeles på - 8 her i forhold til før jeg ble gravid...mye dårlig og lite matlyst... men de sier jo babyen får det den trenger likevel:-) sist tok jeg av meg 6 kg og begynte ikke å legge på meg før 5-6. mnd men da kom det jo 25 kg fram til hun ble født... Gjennomsnittet er vel 12-14 kg tror jeg... men det meste er vel normalt...

Jeg har gått opp 1 kg bare! Er i uke 18+2..
Hadde regnet med at vekta skulle "flyge til værs", men er selvfølgelig glad for at den ikke har gjort det. jeg har nok gått ned i min egen vekt..
Har fått skikkelig gravidmage da! Det er stas :D

Kommer forresten fra UL nå, blir en frisk og fin Prins på oss
(Overlykkelig så måtte bare skrive det også :) )

Jeg har gått ned 5 kg... Har alltid gått ned de første månedens. Men kommer godt tilbake den siste mnd... ;-) Trur ikke du trenger å bekymre deg, så lenge du får i deg næring....

Sist lakeg på meg 14 kg, men veide da mye mindre til å begynne med enn nå. Håper jo ar jeg ikke går opp sånn altfor mye siden jeg har en del for mye, men men fikk litt sjokk på vekta i dag når jeg ikke hadde gått opp mer enn 0,5 kg siden jeg var hos legen for 5 uker siden. Er 17 uker nå forresten.

blir bekymret jeg også..hehe.. men det er fordi jeg har gått opp så mye i forhold til resten. Er ikke undervektig i utgangspunktet... heller høy og slank++... 
og har allerede nå i uke 19 lagt på meg 6 kg

I uke 16 nå og + 3 kilo snart :( Men har spist mye drittmat de siste ukene så har prøvd å hente meg inn denne uken. Forhåpentligvis ikke gå opp stor mer på en stund.

Gått opp ca 4 kg til nå, e litt øve 18 veker. Gjekk ned ca 1-2 kg dei første vekene, men kom fort i pluss igjen.

Gjekk opp ca 14kg totalt med jentungen, det meste forsvant etter amming og litt trening, dei siste kg va eg nettopp kvitt når eg blei gravid igjen. Håpe på det samme denne gong

jeg har hypermessig savngerskapskvalme så jeg har vært helt nede i 47 i vekt:/ Nå har den snudd litt å veier akkurat 50:) Men som sakt så er jeg svært dålig å får i meg svært lite næring.

Forje svangerskap la jeg på meg 8 kg:)

er 16 uker nå

Lagt på meg 2kg ca.. Men har nok fra før av. Sist gikk jeg opp mye på slutten, men hadde en del vann også da..

Back
Topp