Hvordan ligger dere an?

Si_lj_e_

Blir kjent med forumet
Hei, hvordan ser en typisk dag ut for dere nå med tanke på melk og mat til barnet? Jeg gir flaske, 5 måltider pr døgn, pluss hun får grøt på morgenen og som regel gulrot og potet til middag, ikke så store porsjonene enda selvsagt. Litt sviskemos åsså innimellom..
Hvordan går det med innføring av mat hos dere? Her er vesla nå blitt 5 1/2 mnd. :)
 
Vet ikke hvor ofte vi ammer, men han får så ofte han vil og så gir vi han som regel en halv porsjon grøt på formiddagen og så litt grønnsaks- og/eller fruktmos utpå dagen :)

Han får noen flasker mme når jeg er på jobb, har ikke villet drikke oppvarmet mm på flaske :)

Snart 6 måneder
 
Fullammer fortsatt :happy: Følger kurven sin veldig bra, så venter et par uker til før vi begynner med grøt. Er så lettvint å amme... :happy8 Hun er fem måneder nå.
 
Jeg får barn som er matvrak med en gang fastføde introduseres. I likhet med sine storesøsken har introduksjon til fast føde gått veldig greit. Utfordringen er er at hun ikke er så interessert i melk lenger.
Frokost: 1 porsjon grøt og litt fruktmos
Lunsj: brødskive med pålegg
Middag: most middag
Kveldsmat: 1 porsjon grøt og litt fruktmos

får tilbud om melk morgen og kveld, men drikker lite. Drikker vann. Sover natta igjennom uten mat.
 
Jeg får barn som er matvrak med en gang fastføde introduseres. I likhet med sine storesøsken har introduksjon til fast føde gått veldig greit. Utfordringen er er at hun ikke er så interessert i melk lenger.
Frokost: 1 porsjon grøt og litt fruktmos
Lunsj: brødskive med pålegg
Middag: most middag
Kveldsmat: 1 porsjon grøt og litt fruktmos

får tilbud om melk morgen og kveld, men drikker lite. Drikker vann. Sover natta igjennom uten mat.
Hvor gammel er hun nå?
 
Vi har prøvd litt frem og tilbake med grøt/velling men hun er ikke veldig begeistret så her fullammer jeg så godt som. Hun blir straks 6 mnd.
Hvor mange ganger om dagen/natta varierer veldig.
 
Lillesøster ble 6 mnd igår. Begynte med litt smaksprøver fra ca 5 mnd, og har den siste uka økt litt på mengdene hun får.
Vår matdag ser slik ut:
Ca kl.8 ammer i senga.
Ca kl.9 litt grøt, brød eller smaker smoothie hos meg når jeg spiser frokost.
Ca kl.11 ammer.
Ca kl.12 litt frukt mos når jeg spiser lunsj.
Ca kl.14 ammer.
Ca kl 1530 middag (denne uka gulrot og søtpotetmos)
Ca kl 17 ammer.
Ca kl 1830 grøt. (Idag spiste hun 3/4 dels porsjon)
Ca kl 23 ammer.
Ca kl.5 ammer.

Har tenkt å fortsette å tilby amming først slik som nå, og gradvis øke porsjonene med mat.
 
Dagen vår går sånn her

Ca 09:00 grøt
Ca 13:00 frukt mos
Ca 17:00 grøt
20-21 melk
 
Her får hun grøt før kvelds amming kl 17. 30, og ellers kun amming resten av dagen. Vurderer å begynne med grønnsaksmos/middag i løpet av uka - hun blir 6 mnd på søndag. Vokser veldig fint, og har sluttet å amme på natta, men er veldig urolig/sover lite.
 
Back
Topp