Hvordan lever dere av kontantstøtte?

Skjønner ikke åssen folk har råd til det jeg[8|] Mannen må tjene ganske så bra for å kunne dekke opp for begge...

Men man kan jo endre mye på livsstilen sin da, det er vel det som er vanskelig for mange og derfor velger de å jobbe isteden[;)]

Vi klarer oss ikke uten mine 14.000 i mnd, det er ganske mye penger å klare seg uten om man har hus og bil lån og div andre utgifter..

ORIGINAL: Hegeee

ORIGINAL: Manne85

ORIGINAL: fairy

Tror det er få som lever av kun kontantstøtte.
men av de som gjør det tjener nok mannen nok til at det går. Noen er dagmamma og får inn litt penger der.

Andre har spart penger for å få det til.

Skjønner at du syns det er tidlig å sende barnet ditt i barnehage, men jeg mener at det ikke skal være statens oppgave å forsørge oss hvis vi velger å være hjemme lenger enn ett år.

de betaler jo 10.000,- kr for din barnehage plass i måneden.. ¨Så viss de forsørger barnehageplasser for alle,  så kan de vell og forsørge de som heller velger å gå hjemme..

Er det sant? Da burde det jo vært mulig å få noe mer i mnd for de som ønsker å være hjemme istedet for å sende barna i barnehage...!!

Det er helt sant.. Så i steden for å ta bort eller redusere kontantstøtten, burde de gjort den større..

Men det vil de ikke, for de mener ikke at vi mødrer er i stand til å oppdra og ta oss av våre egne barn..

men av de som gjør det tjener nok mannen nok til at det går. Noen er dagmamma og får inn litt penger der.

Skjønner at du syns det er tidlig å sende barnet ditt i barnehage, men jeg mener at det ikke skal være statens oppgave å forsørge oss hvis vi velger å være hjemme lenger enn ett år.

de betaler jo 10.000,- kr for din barnehage plass i måneden.. ¨Så viss de forsørger barnehageplasser for alle,  så kan de vell og forsørge de som heller velger å gå hjemme..

Er det sant? Da burde det jo vært mulig å få noe mer i mnd for de som ønsker å være hjemme istedet for å sende barna i barnehage...!!

Det er helt sant.. Så i steden for å ta bort eller redusere kontantstøtten, burde de gjort den større..

Men det vil de ikke, for de mener ikke at vi mødrer er i stand til å oppdra og ta oss av våre egne barn..

Problemet er vel at det missbrukes... sånn som til barnepike... Det er jo for at man skal være hjemme.. å ikke sende barna til barnepike... hvis de hadde klart å kontrollert dette så kunne det jo hende det kunne blitt mer til de som velger å være hjemme:)

Problemet er vel at det missbrukes... sånn som til barnepike... Det er jo for at man skal være hjemme.. å ikke sende barna til barnepike... hvis de hadde klart å kontrollert dette så kunne det jo hende det kunne blitt mer til de som velger å være hjemme:)

Jeg tror missbruket hadde minket dersom støtten ble høyere, for da hadde flere folk faktisk hatt råd til å gå hjemme.. Og det tror jeg det er mange som vil..

Jeg har jobba endel kvelder og helger i tillegg til kontantstøtta og det har gått bra[:)]

jeg bruker kontantstøtta mi til å betale dagmamma siden vi ikke får barnehageplass etter 1 forbanna år på venteliste!!!!

ORIGINAL: Rebecca85

Skjønner ikke åssen folk har råd til det jeg[8|] Mannen må tjene ganske så bra for å kunne dekke opp for begge...

Men man kan jo endre mye på livsstilen sin da, det er vel det som er vanskelig for mange og derfor velger de å jobbe isteden[;)]

Vi klarer oss ikke uten mine 14.000 i mnd, det er ganske mye penger å klare seg uten om man har hus og bil lån og div andre utgifter..

Det er akkurat det jeg mener å.. lurer på hvor mye disse mennene tjener altså..!

Som jeg sa tidligere så forstår jeg ikke hvordan jeg skulle kunne klare meg på 4000 som erstatning for de 22000 jeg har nå..!!??

Nei.. er ikke lett det her... glad jeg enda er i "muligens kanskje etterhvert" modus.. laaang tid til å tenke på slike ting som dette...[:D]

Ingen som vil fortelle hvor mye disse mennende tjener?.. hehe..
Syntes hele kontantstøtten virker som en vits.. hvis meningen liksom skal være at man skal ta permisjon/slutte i jobb.. og forsørge barna.. da må de trå til med litt mer enn 4000 kr pr mnd..!

Helt klart at det går på innstilling.. og hvor mye man er vant til å leve på..
Vi har både studielån og huslån.. betaler ca 17.000 i div lån i mnd... da er det ikke mer enn 4000 kr igjen av min lønn... hehe... så hadde man sluppet lån.. så hadde det holdt fint med kontantstøtte...:) hehe..

Er vel de færreste som faktisk har en inntekt på 44 000 tilsammen. Så springet blir ikke så stort i virkeligheten.

Er jo mye hva man gjør det til da, behøver kanksje ikke det siste nye og lage god mat hjemme istede for å gå ut etc., mye man kan gjøre av lite [;)] 

(Vi har ikke barn altså, bare sånn generelt)

Hos oss overlever vi sånn:[:D]

-Mannen har 16000 kr utebetalt
-Vi har 2 kontantstøtter fra januar 08 tom juli 08.
-Jeg jobber ekstra på vita 1-2 dager i uka fra halv 2 til 6.

Vi har 7500 kr i huslån pr mnd, 1000 kr på billån, husleie 2000 kr ++++

Vi er ikke rike akurat, men tida med ungan får jeg aldri tilbake så vi har valgt og ha det sånn i noen år..og angrer ikke et sek!! Men vi lever helt greit, og kan unne oss litt.

Men jeg syns det er utrolig dumt at ganske så mange bruker kontantstøtta til å dekke svart dagmamma..

Selv er jeg jo hjemme hele tiden med våre knøtt[;)]

Jeg har kontantstøtte + barnetrygd for to barn. Ved siden av dette jobber jeg hver 3 helg. samlet inn i mnd er ca 8500 kr
Klarer oss helt fint med dette. Skulle jeg hatt en på sfo og en i barnehage så hadde jeg ikke sitte igjen med så mye mer.
Mannen har "vanlig" inntekt.
Vi har slettes ikke dårlig råd.Vi har relativt lite gjeld da.
Men ikke noe problem med å reise på sydenturer hvert år.

Hos oss foregår ting slik:

Jeg er arbeidsledig, fikk engangsstønaden på 33000 ca, får kun barnetrygden og venter på kontantstøtten. Samboer har utbetalt etter skatt fra 9200 også oppover avhengig av hvor mye han tjener som selger i løpet av en mnd.

Skal ærlig innrømme at vi sliter voldsomt til tider. Han får lønning i slutten av hver mnd, og vi er blakke nå vi[&:] Når regninger er betalt så sitter vi som regel med 4000,- ca å leve for. Dette skal gå til bleier, mat, mme, reise til og fra jobb for samboer (1700,-), mat til hundene og katta, div andre ting vi trenger, klær, sko og plutselige regninger. Hvordan vi får ting til å gå rundt skjønner jeg ikke. La oss si det sånn, jeg har ikke mye sosialt liv, for er avhengig av å kunne reise inn til byen for å møte venner. Vi lever vel for at vi (LES; JEG) er veldig flink til å finne matvarer o.l som enten er gått ut på dato og kan haes i fryser, eller at det er gode tilbud på mat, så vi har iallefall mat på bordet om ikke annet. Men vi har ikke kunnet kjøpt oss klær o.l på flere mnd, for her går regninger og lillemann foran oss og alt annet. Er veldig hardt til tider, men jeg venter på å få bhg plass, så jeg kanskje kan komme meg ut i jobb selv. Er voldsomt lei av å gå hjemme og rett og slett bare glo i veggen, vi trenger en ekstra inntekt, men må reise inn til byen for å evt kunne få meg jobb.

Back
Topp