Hvordan legger du babyen ?

Fint! Kanskje vi og må prøve deres måte! Ja, nå håper jeg vi er over det verste. Eller så er vi blitt så vandt med det ?...:sorry::p

Oppdatering sålangt[emoji6]
1.kveld: 45 min hyling stående i senga
2.kveld: 30 min liggende i senga og ingen gråt
3.kveld: 20 min liggende i senga og ingen gråt, og begynte å snu seg på siden for å prøve å sove med en gang, men trengte bare litt tid til å klare å roe seg helt ned til søvn.
Satt i stol ved siden av med hånden inn gjennom sprinklene så hun kunne holde når hun trengte, og sang/nynnet[emoji4]
Dette ser jo veldig lovende ut hittil! Nesten for lett til å være sant hvis det kun var en kveld med frustrasjonsgråting og å la henne bli lei av å reise seg opp og stå som skulle til[emoji33][emoji4] Tør nesten ikke si det høyt hehe. Og hun våknet ikke i løpet av kvelden heller i går, og foreløpig ikke våknet i kveld heller (våkner fortsatt noen ganger om natten for mat da, men håper det blir bedre etterhvert også). Passet også på at hun ikke var overtrøtt ved legging, ga henne en ekstra powernap på 15-20 min 1-2 timer før.
Er jo ikke sikkert det samme funker hos deg, men du får jo bare prøve det du tror kan ha noe for seg for akkurat din lille[emoji4] Og ja får virkelig håpe dere er over det verste nå[emoji173]️
 
Oppdatering sålangt[emoji6]
1.kveld: 45 min hyling stående i senga
2.kveld: 30 min liggende i senga og ingen gråt
3.kveld: 20 min liggende i senga og ingen gråt, og begynte å snu seg på siden for å prøve å sove med en gang, men trengte bare litt tid til å klare å roe seg helt ned til søvn.
Satt i stol ved siden av med hånden inn gjennom sprinklene så hun kunne holde når hun trengte, og sang/nynnet[emoji4]
Dette ser jo veldig lovende ut hittil! Nesten for lett til å være sant hvis det kun var en kveld med frustrasjonsgråting og å la henne bli lei av å reise seg opp og stå som skulle til[emoji33][emoji4] Tør nesten ikke si det høyt hehe. Og hun våknet ikke i løpet av kvelden heller i går, og foreløpig ikke våknet i kveld heller (våkner fortsatt noen ganger om natten for mat da, men håper det blir bedre etterhvert også). Passet også på at hun ikke var overtrøtt ved legging, ga henne en ekstra powernap på 15-20 min 1-2 timer før.
Er jo ikke sikkert det samme funker hos deg, men du får jo bare prøve det du tror kan ha noe for seg for akkurat din lille[emoji4] Og ja får virkelig håpe dere er over det verste nå[emoji173]️
Oj oj! Sååå bra! Det skal definitivt prøves ut. Nå gikk leggingen fint idag, ammet og busset litt i armene før jeg la henne ned og koste litt,da var hun litt våken. Har sovet 3 timer til nå, og pleier å våkne sånn 2-3 ganger minst.. igår hold hun det gående ifra kl.01 og til morgenen. Ammet kun 1 gang iløa dagen/ettermiddag og så hun regulerer det nok naturlig ned.

Dette blir spennende. Ikveld skal vi forsøke å ha henne på eget rom, iallefall de første 3 oppvåkningene (har prøvd dette før og ut en hell) for å se om hun sover bedre i egen seng kanskje. Nå prøver vi alt. Så langt vi orker. Er jo litt unntakstilstand enda her.
 
Oj oj! Sååå bra! Det skal definitivt prøves ut. Nå gikk leggingen fint idag, ammet og busset litt i armene før jeg la henne ned og koste litt,da var hun litt våken. Har sovet 3 timer til nå, og pleier å våkne sånn 2-3 ganger minst.. igår hold hun det gående ifra kl.01 og til morgenen. Ammet kun 1 gang iløa dagen/ettermiddag og så hun regulerer det nok naturlig ned.

Dette blir spennende. Ikveld skal vi forsøke å ha henne på eget rom, iallefall de første 3 oppvåkningene (har prøvd dette før og ut en hell) for å se om hun sover bedre i egen seng kanskje. Nå prøver vi alt. Så langt vi orker. Er jo litt unntakstilstand enda her.

Høres jo ut som det gikk veldig fint hos deg i dag da, er jo flott hvis man klarer å gjøre det uten å måtte ha den griningen i starten[emoji4] Det bare funket ikke her hehe. Huff fra 01 ja, det er slitsomt altså! Spennende med eget rom nå da! Lykke til med det[emoji4] Vi flyttet jo mini på eget rom for en stund siden, fordi jeg lurte på om hun ble forstyrret av oss, men det hjalp dessverre ikke. Men var så deilig å ha soverommet for selv at det var verdt å fly inn og ut til henne uansett[emoji6] Det hender fortsatt jeg ender med å ta henne inn i sengen min sånn i 5-tiden hvis hun nekter å sovne igjen da, da sovner hun på puppen. Men flere og flere dager hvor hun kun sover i egen seng! Når hun våkner i 6-7 tiden får hun komme inn til meg for frokostpupp, så turner hun rundt i senga mellom meg og pappaen til vi orker å stå opp med henne hehe[emoji4]
Og ja man prøver alt når man må overleve[emoji6] Her har vi slitt med å få i mat i det siste, og da blir det ikke akkurat lett å redusere nattamming osv. Men heldigvis fått i henne en del i dag igjen, så håper det har løsnet litt igjen nå. De er noen små mysterier disse små som vi må løse[emoji173]️
 
Hun får kveldsgrøt 19.00 og får se en episode med poppeloppane etter det.
Så bytter vi bleie og pusser tenner.
Om hun er veldig trøtt blir det rett i seng, ellers så leker vi litt og titter på bok 30-45min for å få henne trøtt.
Jeg synger mens jeg går rundt med henne til hun sovner.
Å legge henne bare litt våken fungere aldri
 
Vi har det relativt enkelt: han får grøt ca kl 20. Så er det på badet, får på tørr bleie og nattpysj, pusser tenna. Også ligger vi han i sengen. Gir han tuttene og sier god natt. Slukker lyset, går ut og lukker døren. Som regel så sovner han innen fort tid av seg selv da.
 
Nå ammer jeg fortsatt på stua, tar han og ei flaske vann med opp. Legger han i senga og gir han flaska mens jeg drar ned rullegardin. Tar flaska, gir ham smokken, legger på teppe og sier godnatt.
To minutter etter så sover han som regel :D
 
Her får han grøt, medisin (får mot hemangiomet på hodet sitt), ren pysj og bleie, av og til bad hvis han har griset mye (han har atopisk eksem - som alle andre i familien så unngår for ofte bading). Så flaske og tannpuss. Legger han, han reiser seg og sånn holder vi på ca 40 ganger før han sovner. Men han gråter sjeldent for det. Det er helst at han er redd for å gå glipp av noe :hilarious:
 
Back
Topp