Hvordan legger dere babyene?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Jeg skal innrømme det, jeg tar lettvint-varianten når det kommer til legging. Jeg ammer frøkna i søvn, også lar jeg henne bare ligge i vår seng. Hun har det med å våkne hver gang jeg forsøker å legge henne over i sprinkelsenga, og særlig om natten syns jeg det er kjekt å slippe unna så mye nattevåk. Men snart er vel tiden inne for å prøve å legge henne i sin seng, i hvert fall om kvelden, så får vi ta natten senere.

Jeg vil gjerne høre hvordan dere andre gjør det med leggingen, kanskje jeg kan plukke opp noen tips? Jeg vil jo helst legge henne uten at det blir alt for mye gråting. :)

Ammer og raper ho i søvn før eg legger na i sengen sin :)
Så når ho ska ha mat for 2 eller 3 gang når d nærme seg morning legge
Eg ho i vår seng :P

Jente 27.07.13 <3

Her også ligger han som regel sammen med meg i senga. Evt. legger jeg han etter amming og bleieskift. Han har en sånn spilledåsebamse som jeg trekker opp og av og til skrur jeg på en sånn hvit lyd vannlyd fra youtube. Da sovner han ganske kjapt.
Men han sover ikke godt alene for han her er virkelig en mammadalt så kjempe mange råd har jeg ikke. :P

Vi begynner forberedelsene allerede på badet. Med dempede lys, og litt lett baby massasje. Så går vi inn på soverommet hvor han får mat mens jeg sitter på sengekanten og bare en liten lampe på. Han sovner sjeldent før han legges i senga. Hvis jeg ser han har vanskelig for å sovne når han har kommet i senga setter jeg på uroen med behagelig musikk og fine stjerner som lyser opp i taket og på veggen.

Legger kan ca kl. 22. Og da sover han til mellom 04.00-06.30... Kutter ned et kvarter to ganger i uken nå så vi kommer oss ned på leggetid kl.19...

Er godt å dele erfaringer, og kanskje snappe opp noen tips.

Jeg ammer han som regel i 22/23-tiden, skifter bleie og så gir mme (har altfor lite melk om kvelden til at han blir mett), så sovner han til slutt i egen seng. Han er bare 3 uker så vi har ikke noe særlig rutine enda, men bør vel lære han å sovne på egen hånd etter hvert.

Tar gjerne i mot tips, ja :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Legger kan ca kl. 22. Og da sover han til mellom 04.00-06.30... Kutter ned et kvarter to ganger i uken nå så vi kommer oss ned på leggetid kl.19...

MISUNNELIG!!! Her ammer jeg hver andre time og maks 3 timer i mellom hver ammingen om natta... Føler jeg aldri får sove noe særlig...

Bysser henne i søvn i ni-ti tiden og legger henne i sprinkelsengen på rommet vårt. Da sover hun til mellom 03 og 04 før d blir mat, og så sover hun til mellom 07 og 08 før neste måltid :)
Noen ganger ammes hun i søvn, men hun kaver som regel så fælt ved puppen om kvelden når hun er trøtt.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Ammer - skifter bleie + rap - ammer og så bærer ham i senga si (sovner ved puppen).
I sengabpakker jeg ham inn som en burrito og slik sover han til neste amming

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Får flaske kl 22. Legger han med meg når jeg legger meg. Noen ganger har han allerede sovnet i stua før jeg legger han inn. Andre ganger legger jeg han våken. .

♥Nydelig prins 14/7-13♥

Her får hun pupp sånn i 23 tiden, legger henne på brystet mitt for å rape, og sovner der. Så legger jeg henne over i vuggen og der sover hun frem til 06..

Gutt født 10 nov 2009
Jente født 23 juli 2013

Ikke noe leggerutine enda. Han legger seg samtidig som meg. Ammer han,evt gir smukk til han sovner. Legger han over i egen seng etter en liten stund.

Sent from my HTC Legend using BV Forum mobile app

Pupping i søvn her også :) går bra noen ganger å legge henne i sprinkelsenga.. Ellers ligger hun ved siden av meg.. Har egen dyne. Hun sovner for kvelden mellom elleve og tolv.. Sover da tre-fire timer.. I natt sov hun helt til 06.00.. Ganske sjokka når jeg våknet... Og sprengt

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Prøver å legge de i sengen deres etter 22-23 måltidet,men må roes en del på brystet og være ferdig rapet før vi kan legge de ned. Noen ganger kan vi legge de ned før de har sovnet,men ofte må de bysses i søvn først... Skal kjøpe lammeskinn til uken og ha i senga,så blir det litt mykere varmere og lunere for de,kanskje de sovner lettere av seg selv da :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Må innrømme det at det blir den lettvinte måten foreløpig. Ammer, sovner i armene mine og så legger jeg henne. Men det blir gjerne ikke før 12-01-02... Alt etter "humøret" hennes. Men til gjengjeld sover hun da til 05-06-07 :)

Han sovner nok stort sett ved amming eller på fanget. Legger han i senga si ei stund før vi legger oss, så vi får litt tid alene. Har varma senga og dyna hans med rispakke, hvis ikke våkner han når jeg legger han. Klarer noen ganger å roe han så han sovner igjen om han våkner, men ikke alltid. Legger han tilbake i egen seng etter amming nesten hver gang på natta. Han spiser 1-3ganger,og må ha ny bleie. Får så litt mer mat for å roe seg

Samme som deg :) ammer hun i senga våres også sover hun der ;) veldig deilig for da ammer jeg hun nesten i søvne og sambo slipper å våkne og jeg slipper å stå opp :)

Ammer i 21/21.30 tida, raper og bærest ut i senga si. Sovner rimeligt kjapt. Noen ganger må vi gi smokken 1-2 ganger.
Så sover hun til rundt 04, mating og sover igjen til 7/8. Da er det morning

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥

Begynner å amme mellom 22 og 23 som regel, i vår seng med lyset av. Raper og ammer litt til hvis hun ikke sovner. Hun våkner gjerne litt når hun legges i vugga, ligger og kaver noen minutter før hun sovner. I det siste har hun våknet mellom 03 og 05, da ammer hun litt kortere og legges i vugga igjen når hun er ferdig. Sovner som regel med en gang, men hvis vi må skifte bleie våkner hun litt, da tar det litt lenger tid..
Hos oss hjalp det å rulle et teppe til en "pølse" og legge øverst i vugga og ned på sidene, hun sovner og sover bedre da faktisk.. :) sikkert litt lunere?:)
tror vi også skal prøve å legge et kvarter tidligere jevnlig, det var et godt forslag! :)

Termin 1. Juli

Her ammes d rundt 21.30,raper og legger han i senga si.våkner stort sett rundt 03.00-03.30 ammer og legger han i senga si igjen og sover til rundt 07.00:)han sover best i senga si så lurer på å legge han der på dagtid også.eller er d dumt??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her ammes d rundt 21.30,raper og legger han i senga si.våkner stort sett rundt 03.00-03.30 ammer og legger han i senga si igjen og sover til rundt 07.00:)han sover best i senga si så lurer på å legge han der på dagtid også.eller er d dumt??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Kanskje litt for tidlig til at babyen merker noe,men de fleste "søvn-eksperter" og søvnforskere mener jo at man skal sove i senga kun om natten og ikke "blande" natt og dag med å bruke senga til soving om dagen også.. Men det er kanskje på litt større barn? Men du kunne jo prøvd å gjøre det mest mulig likt senga der babyen sover på dagtid? Kanskje det kunne hjelpe på at h*n sover bedre der da?

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Back
Topp