Hvordan lager man farget glasur på kake?????

Mamma-03-06-13-17

Forumet er livet
hvordan går man fram????
skal lage lynet mcqueen kake til Endre i helga.......
legger ved et bilde, slik jeg har tenkt å ha kaka:

må man ha noe spesielt utstyr? *dumme meg*[8D]

ORIGINAL: Ihne

For å få sånne "nupper" tenker du på?
Holder vel med kakesprøyte med "tutt" på.

Jeg har noe fancy tupperware utstyr jeg da, en sprøytepose og en sak som er til å klemme på (samme som sprøytepose bare en rund sak som er sånn trekkspill aktig)

Herregud nå må jeg legge meg for jeg klarer ikke å forklare hva jeg mener[8D]

hehe, skjønner hva du mener, har faktisk kakesprøyte ja[:)][:)] hadde heeelt glemt det, men les spørsmålet ang. glasur også da?

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: 2*barnsmor*25

kan man f.eks. blande icing-farge i gulrotkake-glasur??????

Hva er icing for noe?[8D]
Jeg er ikke så inn i kakeverden......[8D]
Men hvis det er det samme som konditorfarge så bør man vel kunne blande det inn.

Gulrotkake-glasur, åssen lager du den? For man kan lage den lette varianten med melis og vann[8D] Eller den med philadelpia i (eller annen ost)

Du får nok bedre og klokere svar på generell[:D]

samma det, enten det er den lettvinte eller den med philadelphia?'har ikke bestemt hva jeg skal lage av, men den "skiller" seg ikke hvis jeg blander i icing?
nei, du vet vel ikke[8D]

huff, jeg har ikke peiling tror jeg?

Jeg ville trodd den kaka på bildet er laget med smørkrem. Ikke at jeg er noen ekspert, altså, men jeg synes det ligner mest på det. Gulrotkakeglasuren blir vel litt for klissete til å pynte på denne måten med? Smørkremen blir mer fast.

Icing er vel sånn som blir helt steinhardt når den har stivnet? Jeg har aldri brukt det, men jeg innbiller meg at det må være melis og stivpiskede eggehvitter involvert.

dere skjønner jeg bestilte ei kakeform av Lynet mcqueen. og der fulgte det med 4 farger i små bokser. kunne minne litt om konditorfarge. regner med at dette skal blandes i "hvit glasur"? Har aldri gjort dette[8D]

ORIGINAL: Glad70

Jeg ville trodd den kaka på bildet er laget med smørkrem. Ikke at jeg er noen ekspert, altså, men jeg synes det ligner mest på det. Gulrotkakeglasuren blir vel litt for klissete til å pynte på denne måten med? Smørkremen blir mer fast.

Icing er vel sånn som blir helt steinhardt når den har stivnet? Jeg har aldri brukt det, men jeg innbiller meg at det må være melis og stivpiskede eggehvitter involvert.

da tror jeg smørkrem er det beste å blande i.
det fulgte emd 4 stk små bokser med flytende farge, som sikkert skal blandes i en slags glasur......men hadde vært kjekt å visst hva man skal gjøre[8D]

det fulgte emd 4 stk små bokser med flytende farge, som sikkert skal blandes i en slags glasur......men hadde vært kjekt å visst hva man skal gjøre[8D]

Det er nok konditorfarge det du har fått med. Og som sagt så mener jeg at icing er sånne harde greier. Men det er vanlig å bruke smørkrem på sånne fasong-kake-former til barnebursdager vet jeg.

Jeg er ikke noe fan av smørkrem selv, synes ikke det er noe godt på kake, men det blir jo dekorativt da.

Det er nok konditorfarge det du har fått med. Og som sagt så mener jeg at icing er sånne harde greier. Men det er vanlig å bruke smørkrem på sånne fasong-kake-former til barnebursdager vet jeg.

Jeg er ikke noe fan av smørkrem selv, synes ikke det er noe godt på kake, men det blir jo dekorativt da.

jeg får gjøre det beste ut av det. takk for tips og råd.

Har ikke peiling, men guuuuuu for en kul kake!!!! [:D]

ORIGINAL: Grete71

Har ikke peiling, men guuuuuu for en kul kake!!!! [:D]

håper kaka blir vellykka[;)]

Det vanligste å dekorere sjokoladekaker med er smørkrem.[:)] Skal du ha farge i må du bruke hvit smørkrem og tilsette fargen.[:)] For å få de "nuppene" trenger du kakesprøyte uten alt for stor tut.[:)] Eller som jeg gjør, klippe av hjørnet av en brødpose.[:D] Husk å ikke ha for mye av kremen i kakesprøyta, for smørret smelter av varmen fra hånden din mens du holder på, og da blir den klissete og ubrukelig.[:'(]
Lykke til med kaka, blir nok knall tøff.[:)]

ORIGINAL: Snuppe*mor

Er det icing-colors du har?
Jeg brukte det når jeg laget Mikke- og prinsessekakene i våres. Blandet både i smørkremer og gulrotkakekrem - funket begge deler, men smørkremen er lettere å dekorere med[:D]
De er ganske så sterke de fargene, så hadde bare oppi en liten dæsj med en tannpirker for å få fargene sterke. På mørke farger, som brun og sort kan du bruke mørk smørkrem, mens på de andre fargene kan du bruke lys smørkrem, eller annen krem.
Lykke til med kakebaking[:)]
JA, endelig en som visste hva jeg mente[;)][;)][;)]

Er det icing-colors du har?
Jeg brukte det når jeg laget Mikke- og prinsessekakene i våres. Blandet både i smørkremer og gulrotkakekrem - funket begge deler, men smørkremen er lettere å dekorere med[:D]
De er ganske så sterke de fargene, så hadde bare oppi en liten dæsj med en tannpirker for å få fargene sterke. På mørke farger, som brun og sort kan du bruke mørk smørkrem, mens på de andre fargene kan du bruke lys smørkrem, eller annen krem.
Lykke til med kakebaking[:)]
JA, endelig en som visste hva jeg mente[;)][;)][;)]

Da kan jeg bare tipse deg om at du ikke bør lage for mye smørkrem av gangen, f.eks bare en farge om gangen, for ellers blir det så veldig hardt å pynte den etterpå. De kakesprøytene er harde nok å "nuppe" med om ikke smørkremen også blir hard nok etterhvert. *egenerfaring*[8D]
Ja. vi får bare se hvordan det går!![;)]

Back
Topp