hvordan lager jeg KÅLRABIstappe??

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
enkelt og greit...
Tenkte jeg sku ha medisterkaker og julepølse til middag idag[:)]

[:)]

koker og moser...

har oppi litt melk og krydder og kanskje litt smør

mange måter å gjøre det på....
jeg bruker å koke opp terninger av en kålrabi og et par poteter. Moser det godt når de er ferdig kokte og krydrer litt med salt og pepper. Noen bruker litt hvit saus til eller potetmospulver istedet for poteter.

vi bruker kål og noen poteter
mose det når det er ferdigkokt
med litt av vannet det er kokt i, salt og pepper
kan også ha i(om man har) fløte, kraft fra middagen man skal ha det til
naaaam[:D]

ORIGINAL: Lissyjane

Du skreller kålrabien og et par poteter og kanskje en gulrot om du vil[;)] Og så koker du det i hjel. Siler av vannet og stamper det. Gjerne ha litt fløte i,og salt og pepper. Forsiktig med pepperet. For av og til har kålrabien mye peppersmak i seg[;)] Lykke til da[;)]

+ smør så er du i boks![8D][:)]

aukei[:D][:D] Gleder meg allerede...Men får nok ikke den gode som mor lager..Hun pleier å ha oppi litt av krafta fra pinnekjøttet..NAM!!

JEg får prøve meg frem iallefall[:D][:D]

Jeg bruker bare kålrabi sm jeg koker og moser,har i litt hvetemel for å jevne + smør,salt,pepper og melk. Kok i ca 5 minutter for å få bort melsmaken.

[:D]Først vil jeg anbefale å ikke lage KOLERAbistappe....kolera er forholdsvis nasty....men slik lager jeg min digg super kålrabistappe:[:D]

kok en kolrabi i skiver, 1-2 poteter, 2-3 gulrøtter. skrell og mos med sånn "potetmosstampe" - kan bruke foodprocessor eller stavmixer men da har den lett for å bli seig - men da slepper du alle klumper..). Bland i en liten klædd med margarin - 1-2ss?, om du skal trekke pølsa, ville jeg ha brukt litt trekkevann til å spe med, ellers bruker du litt melk, bare spe til den ser passe ut. kvern over litt pepper, ha i en klype eller 2 med maldonsalt (smak til), og en LITEN ts sukker (for å runde smaken- ikke nødvendig om du ikke vil). Varm opp og NAM!!!!!!!!!

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

kolera[:D]
unnskyld milla, men fikk meg en god latter der altså!

jadajada[8D] Bare hakk på meg du[:D][:D][:D][:D][:D]

skriver sykt mye dialekt til vanlig så jeg har rett å slett glemt hvordan forskjellige ord skrives[:o]

ORIGINAL: ~VordendeMorMilla~

kolera[:D]
unnskyld milla, men fikk meg en god latter der altså!

jadajada[8D] Bare hakk på meg du[:D][:D][:D][:D][:D]

skriver sykt mye dialekt til vanlig så jeg har rett å slett glemt hvordan forskjellige ord skrives[:o]

tjihi, du veit jo at jeg er ekstrem på rettskriving da![:D][:D]

ja[;)] men det er bare bra!! [:)][:)]

ORIGINAL: titath

mange måter å gjøre det på....
jeg bruker å koke opp terninger av en kålrabi og et par poteter og pøter litt smør nedi... Moser det godt når de er ferdig kokte og krydrer litt med salt og pepper. Noen bruker litt hvit saus til eller potetmospulver istedet for poteter.

Back
Topp