Hvordan lager du kaffe?

Laufey

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibarna 2019
Sensommerbarna 2019
Maiskolbene 2023 :-)
Og da ikke for de som liker svart kaffe, men for de av oss som blander i diverse :p

Selv er jeg et utpreget lattemenneske, og hvis jeg har tilgang på sirup så er det salt karamell, pumpkin spice, chocolate mint, appelsin, eller pepperkake som er favorittene.
Hjemme er det gjerne bare espresso med steamet melk og en sukett, og tilsetter litt kanel, eller en mintsjokolade hvis jeg har :)
 
Jeg har nå satt vekk kapselmaskina mi med tanke på avfall og miljø, og har nå bare begynt å bruke pulverkaffe eller presskanne.
Varmer melk og evt skummer opp med en melkeskummer, og blander i evt sjokoladesaus eller sjokoladepulver.
Evt sirup med noe smak hvis jeg har.
 
Hjemme bruker jeg steamer + kaffemaskin fra Nespresso :) Veldig fornøyd med utvalget de har, og leverer kapslene til gjenvinning. Jeg drikker så godt som aldri svart kaffe (da skal det virkelig være krise).

Bruker som oftest Styrk i stedet for "vanlig melk", men hvis jeg skal kose meg litt ekstra bruker jeg helmelk. Mengde melk og styrke på kaffen varierer etter dagsform og tidspunkt på dagen :p
 
Back
Topp