Hvordan lager du hjemmelaget pizza?

• Trådstarter Trådstarter RockStarBaby
  • Opprettet Opprettet
R

RockStarBaby

Guest
Hva er det beste du får på og hvordan lager du den? Ost øverst eller under, hjemmelaget saus og hva annet? [:)]
Kom gjerne med oppskrifter på saus [:D]

jeg bruker tomatpurre til saus i bånd, har på kjøttdeig, løk,paprika, pølser og evt mais og annas, ost på toppen

Steker kjøttdeig, drysser på en pose Toro pizzasauskrydder og har på vann. Så smører jeg det på bunnen og legger på ost. Oppå osten legger jeg det som er godt, peppes kjøttboller, pepperoni og biff, champignon og løk. 

Pizzabunn, tacosaus, ost, kjøttdeig stekt med tacokrydder, knuste nacho chips, og alt fra mais, løk etc..

Eg lagar pizzadeig.. så lagar eg fyll sånn;

steiker litt løk til den er gyllen så steiker eg kjøttdeig og har over 2 dl vatn og 2 glas med tomatpure.
Så lar eg dette putre litt og har oppi salt, pepper og oregano.. har oppi litt melk (for å få ein rundare smak)
legger det på pizzabotnen (har på mais av og til) og har på masse ost![:)]

Sambo og Ole Sebastian elskar denne pizzaen![;)]

Ferdig bunn, kjøttdeig og mais på min halvdel, og kjøttdeig, mais, champignon og løk på mannens halvdel. Ost på toppen.

Fra bunn til topp: lager vanlig pizzabunn, peppe's pizzasaus, ost, sopp, skinke, pepperoni og oregano [:)]

Varierer egentlig fra gang til gang, men sausen er stort sett den samme.

Steker kjøttdeig, og setter til side.
Steker finhakket gulrot, løk, paprika og sopp gyldne, slenger oppi litt finhakket hvitløk på slutten.
Heller over en boks hermetiske tomater, litt vann og et par skjeer tomatpuré.
Krydrer med salt, pepper og basilikum og smører på bunnen.

Slenger på kjøttdeigen, og ost på toppen.

Bytter mellom kjøttdeig, biff, kylling, tacokjøttdeig osv.

Her er det gubben som lager pizza (og mat ellers).

Her er det hjemmelaget pizzabunn, hjemmelaget pizzasaus av SW hele tomater, ost( vanlig revet, mozzarella, ricotta.. vi bytter litt på), og så fyll(pepperoni, skinke, biff, hjemmelagde kjøttboller, parmaskinke) etter ønske og det vi får tak i.

Jeg eeeelsker hjemmelaga pizza og variasjonene er mange, men det går mest i:

Topping:
Røkt skinke og champinjong
Tacokjøttdeig med purre og mais
Kebabkjøtt med løk + frisk salat, tomat, agurk og kebabsaus.
Kylling og biff med rødløk og tomat.
Parmaskinke og mascarponeost.

Saus:
Pleier å lage pizzasaus av 1 boks hakka tomater, litt olivenolje, løk, hvitløk og div urter/krydder.
Eller peppes pizzasaus

Må som regel ha revet hvitost og fersk mozzarela.

Rekkefølge:
Pizzabunn, tomatsaus, ost og topping + krydder.

Tilbehør:
Creme fresh, hvitløksaus og salat [:)]

Nam!

Jeg tror jeg lager den samme hver gang - har egentlig ingen oppskrift, hverken på pizzadeig eller fyll, men kan jo alltids beskrive [:D]

Til deigen tar jeg 1 pakke gjær, noen dæsjer olje, noen desiliter lunkent vann, hvetemel til en passelig deig og så har jeg gjerne litt ekstra krydder i deigen - hvitløkspepper er godt [:)]

Til fyllet steiker jeg løk (ikke mer enn en halv, min kjære liker ikke løk, så hvis han oppdager det så nekter han å spise...[:D]), en pakke kjøttdeig og noen fedd hvitløk hvis jeg har. Så putter jeg oppi en boks med grovhakkede tomater, gjerne en med hvitløk/chili/krydder, og en boks tomatpuré. Så dæsjer jeg oppi litt melk/fløte/vann, og så tar jeg de krydderne jeg finner - basilikum, cayennepepper, estragon, hvitløkspepper, paprikapulver, osv...

Kjevler deigen ut på steikeplaten etter at den har hevet litt, bretter opp kantene og slenger fyllet på. Drysser en boks med mais over, masse ost på toppen, og inn i steikeovnen [:)]

Vi har en sånn pizza i evigheter da, bare vi to - fryser minst halvparten. Men det er alltid kjekt å ha enkel nattmat i frysen [:D]

lager pizzabunn selv. fyllet består av kjøttdeig,løk,hvitløk,makaroni,mais,
pølse og paprika. bruker noen ss med tomatpure som jeg klæsjer oppi fyllet,
så tar jeg oppi vann for å røre det ut.. kryddrer med mye urter og litt
annet krydder,så mye ost på toppen! namnam [;)]

Jeg lager bunnen av; hvetemel, tørrgjær, salt, olje og vann. Av og til noen tørkede urter i.
Saus; lager jeg av; herm.tomater,tomatpuré, hvitløk, løk, olje, salt, pepper,chili, tørkede el ferske urter

Topping kan være så mangt, kyllingfilet, kjøttdeig, sv.filet osv...Alltid noen grønnsaker, som purre, paprika el.l.
Evnt parmaskinke, blåost, ruccola.

Bunn, saus, ost og tilslutt topping. Blir veldig godt!

Ein av yndlingsane mine er å lage vanlig pizzabunn (ikkje tynn, ikkje tjukk), steike 600 g kyllingkjøttdeig med vanlig tacokrydder, legge dette på bunnen, ost, og så tynne pepperoniskiver!! oh mama! :)

Back
Topp