Hvordan lager du guacamole

ToSmå2010

Forumet er livet
Ja overskriften sa vel sitt?[8D]

Har aldri laget det før, og finner så mange forskjellige oppskrifter på nettet..
Har du en oppskrift som du "garanterer" er god? [:D]

Kjøper boks - åpner denne - ferdig!

ORIGINAL: Froskegele

Kjøper boks - åpner denne - ferdig!

Avocado, hvitløk, lime, salt og pepper. Røre sammen.
Ikke verre[:)] Og mye bedre enn på boks[:D]

skreller og moser 2 avocado
hiver oppi 2 fedd finhakka hvitløk + litt finhakka løk (kanskje 1/3 løk...)
litt salt og pepper
1/2 boks mager kesam (kan bruke rømme også.. men jeg bruker alltid kesam)

[:)]

Eg tar 2 advokadoer, 1-2 hvitløksfedd, chilli og sitronsaft. DU kan ha rømme i også, det milder smaken litt!

Eg tar det på feelingen egentlig, smaker til.. [:)] Den er KJEMPE GOD!! Mykje bedre en boksen!

1-2 avocado
2-3 moste/hakkede hvitløksfedd
0.5-1 chili, hakket i småbiter
litt sitronsaft/limesaft
fersk koriander revet i biter
litt rømme
salt og pepper etter smak

<3

Moser sammen avocado, en klatt rømme, hvitløk, salt og litt lime. Den er også god med finhakket tomat oppi[:)]

ORIGINAL: Carla82

Avocado, hvitløk, lime, salt og pepper. Røre sammen.
Ikke verre[:)] Og mye bedre enn på boks[:D]

Samme her!

Ikke bare er det bedre men er faktisk sunt!!!
Det er ikke den på boks:)

Har også en oppskrift som er:

3 spise skjeer kesam (mager)
2 avokado
en halv lime
salt
hvitløk.

Kan også ha finhakket rødløk i.
Og uten kesam om du ønsker:)

Garanterer at de er KNALL gode om du liker guacamole [:D][:D]

Vi går på diett nå å bruker dette som dressing :)
Kjempe godt asså,anbefales på det sterkeste!![:D]

Takk[:D]

Jeg jukser.

Oppskriftene jeg har sett inneholder som regel chili (og det er godt, men jeg vil ikke ha det i guacamole).

Lager det heeelt enkelt: moser avocado, blander i sitronpepper, litt salt, rømme og limejuice (evt sitronsaft).

Det viktigste for et bra resultat er avocadoen - de grønne syns jeg smaker gress!

jeg kjøper avokado krydderblanding også moser jeg 2 avokadoer og har i... knall godt det i hverfall

Vi har oppi avocado, chili, salt og pepper....også kommer jeg ikke på mer.....hvitløk...? Lime....?
Nei, husker ikke....

2 advokadoer
1/4 finhakka liten rødløk
15-20 finhakka babytomater
en skvis sitron
litt fersk chilli eller en liten dert med tabaskosaus
salt og pepper

naaaam!!

Hvordan jeg lager den kommeer an på hva den skal brukes til.
Dip-guacamole: 1 boks rømme røres (Enten med gaffel eller stavmikser) sammen med to middels avocadoer, litt sitronsaft, ett til to finhakkede hvitløksfedd og salt og pepper etter smak.
Guacamole som tilbehøt til middag kan bestå av most avocado rørt sammen med chili, limejuice, rødløk, utkjernet tomat etc.

2-3 MODNE avokadoer
chilli
tomat
lime
rødløk
hvitløk
salt
pepper
olje. tar å blander ltit etter hvem som sskal spsie,ikke alle som liker for sterkt. alltid kanooongod!!

prøvd det til reker,loff og hvitvin? mmmmm

moser avokado med gaffel, finhakker grønn chili (ja, det MÅ være chili i), finhakker vanlig løk og blander sammen med en dæsj majones, salt og pepper. Verdens beste guacamole!

2 modne avacadoer
2 tomater som jeg fosskoker i 10 sekunder. Tar av skallet og tar ut frøa og finhakker[:)]
Moser avacado og blander inn tomat.
Blander inn finhakka hvitløk, av og til løk[:)] Smaker til med krydder og sitronsaft[:)]

Får masse skryt for denne:

2 avokado
1 tomat
1/4 chili
2 fedd hvitløk
Sitron
Salt

Jeg bruker stavmikser til å kutte/mose alt sammen, ellers kan det selvsagt finhakkes, og avokadoen kan moses med gaffel

1. Del tomaten i 4 og ha dette, chili og hvitløk i en bolle. Hakkes fint med stavmikser så det blir en godt hakket blanding.

2. Ha i avokadoen og sitron (ca 1,5ts) + 1/2 ts salt. Moses lett med stavmikseren. Jeg liker at den ikke er helt jevnet, men har litt "klumper".

3. Smak til slutt til med salt og mer sitron om det trengs :)

Dette er kanskje ikke den sunneste typen, men jeg garanterer at hvis du liker guacamole, så liker du denne!

1 avocado
1 hvitløksfedd
en dæsj sitron/limesaft
ca 1 ss majones
salt
pepper

Majonesen setter en veldig god smak på guacamolen og gir den en veldig god konsistens.

Back
Topp