hvordan lager dere ....

babyboy09

Elsker forumet
velling ???? og av hvilken grøt lager dere det av ???

Jeg lager velling på maisgrøt for de det er den han liker best. Da tar jeg 1 ss oppi 200 ml mme. Det er den konsistensen lille gutt liker best. Prøvde med 2 ss med det ble for mye for ham. Det er bare å prøve seg frem så finner du fort ut hva din lille gutt liker best[:D]

Blander med mme. Bruker Collett. Og til 180 ml har vi seks måleskjeer med melk (som anvist) og syv måleskjeer med Nestlè sin Sinlac grøt. Den er gluten og laktosefri. Bruker den fordi jeg er redd det kan bli litt for hardt for magen hennes. Avent har egne velling-sutter til flaskene. Hvor man kan velge styrke på gjennomstrømmingen av mat. Utrooolig grei :)
Ho sover nå iallefall som en stein fra klokka 19 - 07-09.. :) Får grøt til frokost og mme resten av dagen.
Ofte litt fruktmos osv. Men er ikke så glad i det. [:D]

ORIGINAL: Mamsemumsen

ORIGINAL: UnniMoor

Vi bruker maisgrøt[:)] 180 ml MM og mellom 2 og 6 spiseskjeer med maisgrøt pulver..[:)]

Er ikke det nesten like mye (mer?) pulver enn man har i når man blander maisgrøt?
(mener å huske det er 2 gode spiseskjeer med pulver i 1 dl morsmelk?)
Mulig jeg er helt på jordet her altså, syns bare det hørtes mye ut [:D]
Dessuten har jeg hukommelse som en gullfisk, så kan fint hende jeg tar feil.

Vet ikke jeg[:-] Det er veldig flytende ivertfall.. Tar nok ikke 6 fulle skjeer.. Jeg måler ikke opp alt.. Jeg bare tar oppi til konsistensen er fin[:)]

ORIGINAL: Mamsemumsen

Vi bruker maisgrøt[:)] 180 ml MM og mellom 2 og 6 spiseskjeer med maisgrøt pulver..[:)]

Er ikke det nesten like mye (mer?) pulver enn man har i når man blander maisgrøt?
(mener å huske det er 2 gode spiseskjeer med pulver i 1 dl morsmelk?)
Mulig jeg er helt på jordet her altså, syns bare det hørtes mye ut [:D]
Dessuten har jeg hukommelse som en gullfisk, så kan fint hende jeg tar feil.

Vet ikke jeg[:-] Det er veldig flytende ivertfall.. Tar nok ikke 6 fulle skjeer.. Jeg måler ikke opp alt.. Jeg bare tar oppi til konsistensen er fin[:)]

Har det ikke noe å si at det er MM og ikke MME da? mener å ha hørt t det er enzymer i mm som bryter ned grøtpulver og sånnt så det blir tynntflytende? Ikke sikker på om det er riktig altså..[8D]

Back
Topp