Hvordan lager dere pølsegrateng??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Lurer[:)]

Jeg lager med hvit saus, kjøtt, grønnsaker og ost på toppen eller kavring..

Meeen, kan jeg ha oppi egg også eller blir det sært? Og skal jeg blande den ut med den hvite sausen??

Lagar den på omtrent samme måte som eg lagar fiskegrateng, berre med pølse i stadenfor fisk.
Og då brukar eg egg, blandar dei ut i den kvite sausen før eg tømmer den over pølse og makaroni. Blir jo meir luftig med egg oppi [:)]

hvit saus, makaroni,pølse, blander alt.. Oppi form med knust kavring på toppen[:)]

Vil du ha en lett og luftig grateng?[:D]

lag hvit sos, ha i eggeplomma også tar du grønnsaker og det kjøttet som du skal ha oppi!

Du vispa eggehvita, og blander den forsiktig inni og heller det opp i forma, og strør hvitost/kavring oppå!

Den blir veldig luftig og god, om du gjør det på den måten[:D]

Pleier å piske hviten i egget så det blir luftig, å vender det inn i hvitsausen. Blir deilig og luftig! [:)] Ellers pleier jeg å bruke makaroni, bogskinke, men ikke grønnsaker i, vedsidenav deT [:)]

makaroni, pølser, hvitsaus, eggehvite som er pisket og kavring så har vi grønnsaker vedsiden av

hvor lenge skal den stå i ovnen når det er egg oppi??

Jeg bruker ikke egg oppi, føler ikke at jeg trenger det!

Men i tillegg til hvitsaus med pølser og makaroni så har jeg et lite lag med hjemmelaget potetmos på toppen og gratinerer med ost [:)] Er kjempegodt!

ORIGINAL: EricaJenta

??[:)]

Bruker bare macaronette jeg. VERDENS beste pølsemiddag!

ORIGINAL: maryjoleen

hjemmelaget potetmos med fløte og masse hvitløk, blander i mais.
har på pølse og ost på toppen:)

samme her, bare med bacon biter og ikke hvitløk.

200 grader i ca 25 minutt bruker jeg.

pølser,makaroni,bacon hvitsaus og egg..og ost på toppen. 20-25min i ovn på 225grader

Jeg lar den stå i ovnen i 30-35 min på 200 grader. Ser det er litt lenger enn noen andre her, så det er bare å prøve seg fram.

ORIGINAL: Lov Å Tenke SJÆL

hvit saus.. den var ny..  min er  mye kjedligere.

Jeg har  bare  kokte pastaskruer, pølser og har i en ildfastform . Har ost på og lar det stå i ovnen til osten smelter og voilaaa 

hehe pølsegrateng. det MÅ jeg ha imorgen.. ble sulten av å tenke på det.
hvordan lager du hvitsaus?

Back
Topp