Hvordan lager dere Nachos?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Jeg har aldri laget det, men har noen ideer om hva jeg kan ha oppå/i og sånn.
Men hvordan lager dere det? Jeg tenkte å lage i morgen til middag.

Bilde? :D

(Bittelitt sulten... gubben har lovet meg biff bare den helsikes fotballkampen er ferdig)

Jeg steker kjøttdeig, har oppi 2 glass med chunky salsa og blander det. Så har jeg annethvert lag med nachochips og kjøttdeig med ost på toppen :-)

Jeg gjør det bare enkelt jeg..
Steiker kjøttdeigen og har i taco krydder.
Legger chips, kjøttdeig, salsa saus,chips og ost på toppen.
(på en tallerken)
Så slenger jeg det i microen 

Grunnen til jeg har det i mikroen er pga jeg er veldig glad i rennende smelta ost.. i ovnen synes jeg den blir for sprø

Serverer den med rømme

Jeg steiker kjøttdeig/karbonadedeig, rører inn litt tomatpuré, tacopulver, chili og løk, eventuelt litt paprika. Fordeler over nachoschips i en smurt, ildfast form og har maaaasse riflet ost oppå. Gratineres i ovnen på 200 grader, akkurat nok til at osten smelter og blir myk. Serveres med tacosaus, rømme og hjemmelaget guacamole.

Her er det veldig enkelt. Steiker kjøttdeig med tacokrydder. Fordeler nachochips på eit steikebrett, strør kjøttedeig, mais, purreløk og ost over. Inn i ovnen til osten er smelta og gyllen.. Voila :o)
Har rømme, guacamole (lager gjerne den sjølv), tacosaus attmed. NAM!!!

lager det som regel barnevenlig.  chips,  kyllingkjøttdeig (spiser ikke så mye svin)
litt krydder, løk, paprika, tomat og smeltet ost, vips inn i ovnen og spis =D

uhm.. jeg varmer nachos i ovnen
varmer cheddardip i mikroen.. og så dipper jeg meg gjennom posen.........

trodde det var det som var nachos jeg......

Steker kjøttdeig og blander i taco krydder. Har oppi rødløk/vårløk, mais, paprika og tomat, og tacosaus helt i slutten. Legger nachochips (gjerne en blanding av de fra santa maria og de gule pakkene med nachochips med ostesmak) i en ildfast form og heller kjøttblandingen over, og reven ost oppå. Serverer med salat, creme fresh, mer tacosaus, og hjemmelaget guacamole. Nå fikk jeg lyst på nachos :p

Steker kjøttdeig,legger det lagvis i ildfastform,ost på toppen og inn i ovnen:-) Serveres med tacosaus,div dipper,rømme og salat:-)

Steker vanlig tacokjøttdeig, og legger det lagvis i ei ildfast form med nachoschips, purre-/vårløk og mais - maaasse ost på toppen. I ovnen til osten blir gyllen. Hjemmelaget guacamole, hot saus og rømme til. :)

Steker (taco) kjøttdeig, legger den oppå chipsene som jeg har fordelt utover et stekebrett, strør over raspet ost og serverer med rømme, salat og tacosaus. 

Dollface skrev:

ja er nok det som er nachoschips. :)
Men tror ikke de folka som oppfant de spiser de på den måten. Blir litt som forskjellen på Taco og Tacoskjell. Taco er jo hele retten selv om tacoskjell bare er det skjellet. Så du spiser Nachochips jente, ikke Nacho. Mener jeg da... :)

Her smører jeg en ildfast form med litt olje før jeg legger nachos i bunnen og litt oppover kantene. Steker kjøttdeig og blander i tacokrydder og salsa. Har det så oppi formen med og strør over med ost. Om man vil kan man ha nachos oppå kjøttdeigen før man har på osten også, men dette har ikke jeg pleid å gjort.

Nam nam :)

legger et lag nachos på stekebrettet.. steker kjøttdeig med tacokrydder og litt salsa... har det over.... strør på ost... inn i ovnen!
liker ikke å ha for mye sausetull over nachosen.. da blir den bare bløt og ekkel!

serverer rømme, guacamole, salsa og salat vedsidenav

Dollface skrev:

Beste dippen som fins ;)

Når jeg lager nachos, så steker jeg kjøttdeig, har over tacopulver. Legger nachoschips utover stekebrett, så kjøttdeigen over og så ost.

Steker kjøttdeig med kryddermiks...

Så er det lagvis på tallerken; chips, kjøttdeig, salsa,ost. Gjentar til ønsket mengde, avslutter med chips og ost :)

Back
Topp