Hvordan lage sirkler?

Maur Asto

Gift med forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Jeg vil kunne lage fine sirkler ut av bilder og mønsterpapir. Foreløpig har jeg tegnet rundt skåler og sånn, men da blir det ikke alltid like pent. Så jeg vil ha sjablonger eller sirkelkuttere, men hva? Noen tips eller erfaringer? Hadde vært greit om de gikk an å få tak i i Stavangerområdet...

Jeg har MM sirkelkutter... Har ikke blitt heelt venner med den ennå, får den liksom ikke til å kutte helt beint... Men det kan man vel risikere med alle... Tror ikke den er dårligere enn noen andre [;)] Aner ikke om det er noen i distriktet som selger den, jeg bestilte min på nettet [:)]

Hvor bestilte du den fra da? (med fare for å gå rett i fella med scrappenettbutikker igjen)

jeg bruker CR min...
Men lytt drøyt å innvistere i den for å få bare sirkler...hehe

jeg elsker min Fiskars sirkelkutter (IKKE mønsterkutter)!Hadde ikke klart meg uten![:D]

Her bruker jeg passer og klipper etterpå med saks eller skapell...funker fint det, og billig er det og[;)]

ORIGINAL: Maur Asto

Hvor bestilte du den fra da? (med fare for å gå rett i fella med scrappenettbutikker igjen)

Husker dessverre ikke helt hvor jeg kjøpte min, men ser nå at Familieskatter i Sandnes og Time Foto på Bryne skal ha den inne [;)] Den er billigst på Time Foto 195,- mot 249,- på Familieskatter.....

ORIGINAL: Lotten

jeg elsker min Fiskars sirkelkutter (IKKE mønsterkutter)!Hadde ikke klart meg uten![:D]

Bilde? Link?

De foreslo faktisk passer ett av stedene jeg var, men aner ikke hvor min fra skoletiden er. Dessuten er det jo spiss på passeren og det er jo ikke no' kos å få på bildene. Fungerer sikkert ypperlig til papir da, så takk for tips.

Bilde? Link?

De foreslo faktisk passer ett av stedene jeg var, men aner ikke hvor min fra skoletiden er. Dessuten er det jo spiss på passeren og det er jo ikke no' kos å få på bildene. Fungerer sikkert ypperlig til papir da, så takk for tips.
Bare å kjøpe en passer med litt butt spiss det. Eg har det. Tror eg betalte 29 kr for den....

Bilde? Link?

http://www.happyhobby.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_25&products_id=160

ja en passer kommer ikke i nærheten av mine bilder hvertfall! og ikke er det lett å klippe/skjære jevnt rundt store sirkler heller...

ORIGINAL: Skilpadde

Fiskars har jo noen sirkelsjablonger. Binders på Forus selger i alle fall Fiskars.

Da er mannen satt på saken. Så får vi se litt om det trengs proffere verktøy etter hvert. [;)]

Back
Topp