Hvordan lage myke kakemenn?

caracara

Forumet er livet
Min evige gåte. Jeg liker kakemennene myke, ikke knallharde... W00t to do? [:D] Har knabba med meg et oppskriftshefte fra Freia på Kiwi - JAM, der er mye godt!! (sånn tilleggsinfo[;)])

Usikker på den gitt[8D]

sniker

melkekjeks/kakemenn
2 kg hvetemel
1 kg sukker
500 gr margarin
2 pk rømme (4%)
Melk
Halv boks vaniljesukker
3 ss hornsalt

Bland sammen rømme og melk, så det blir 1 liter tilsammen. Lunk dette, og smelt sukkeret oppi.
Smuldre margarin i melet.

Ha i kjøleskapet til dagen etter.

Stek på 200 grader i ca. 10 min.

(ps. for å ikke få for tørre kjeks, er jeg forsiktig med melet. Litt mindre i deigen- og minst mulig når jeg baker ut. Ikke stek dem for lenge- de skal ikke bli brune)

denne er bare knall god altså [:D]

For å få dem myke må vel ikke deigen rulles/kjevles ut for tynn.......og ikke stekes for mye[;)]

oi, rømme i kakemenn? :) takk for oppskrift. god tid til å prøve og feile i år! :)
men snickers, når vet man at de er gjennomsteikte? [&:] har nok laget de for tynne før, ja [:)]

Myke kakemenn

1 kopp smeltet smør    (1 kopp= 1,5 dl)
1 kopp melk
1 kopp kefir
250 gr sukker
600 gr hvetemel
25 gr hjortesalt

Bland smeltet smør, melk og kefir. Rør inn sukkret, så mel med hjortesalt.
Sett deigen i kjøleskapet  en time eller to.

Stekes på 200 grader i 7-8 min. Hold pusten når du åpner ovnsdøra pga hjortesaltet. :)

ORIGINAL: jejasgal

sniker

melkekjeks/kakemenn
2 kg hvetemel
1 kg sukker

500 gr margarin
2 pk rømme (4%)
Melk
Halv boks vaniljesukker
3 ss hornsalt

Bland sammen rømme og melk, så det blir 1 liter tilsammen. Lunk dette, og smelt sukkeret oppi.
Smuldre margarin i melet.

Ha i kjøleskapet til dagen etter.

Stek på 200 grader i ca. 10 min.

(ps. for å ikke få for tørre kjeks, er jeg forsiktig med melet. Litt mindre i deigen- og minst mulig når jeg baker ut. Ikke stek dem for lenge- de skal ikke bli brune)

ahahaha, skjønner nå at jeg har blitt lurt?! eller... snodig oppskrift :P

Back
Topp