Hvordan løser dere helga?

Julie H

Forelsket i forumet
Hei jenter!

Hvordan løser dere helgene når dere skal ned i vekt?
Litt godteri fredag og lørdag, bare lørdag men så mye dere vil, teller dere, etc?
Helga har en tendens til å ødelegge ukas arbeid.. selv om ukas arbeid ikke har vært så mye å skryte av denne uka, så håper jeg at ikke helga ødelegger ytterligere for vekta mi..
 


Julie H skrev:
Hei jenter!

Hvordan løser dere helgene når dere skal ned i vekt?
Litt godteri fredag og lørdag, bare lørdag men så mye dere vil, teller dere, etc?
Helga har en tendens til å ødelegge ukas arbeid.. selv om ukas arbeid ikke har vært så mye å skryte av denne uka, så håper jeg at ikke helga ødelegger ytterligere for vekta mi..



Jeg løser den overhodet ikke. Bollebaking med storejenta og bollespising resten av dagen. Gjerne med fet og god ost eller søtt syltetøy på. I utgangspunktet skal jeg bare spise godteri på lørdager, men spiser litt begge dagene alikevel. I tillegg til at maten er litt fetere og. IKKJE BRAAAA! Tipper jeg skal være fornøyd bare jeg ikke har gått OPP til mandag.
Blir trening på meg ikveld, så får knerta en av de nermere 1000 bollene der. Går for sunn søndagsmiddag med kylling wok;)
 
Jeg prøver å holde med til en dag i uka. Så langt har det gått bra. Tar enten fredag eller lørdag kveld. Da lager mannen og jeg god mat, og så spiser jeg snop. Prøver å begrense meg til kvelden, men hender det blir litt småspising hele dagen. Det vanskeligste er restene som står og frister dagen etter. Er bare å prøve å holde seg sterk og stå i mot!! :)
 
Er ikke så streng på godis i helgene! Kan spise litt fredag og lørdag, men har som regel og spise kvelds maten først, for da er det mindre plass til godis etter på:)
 
skeier litt ut i helgene :)
 
Prøver mest mulig å unngå å tenke at det er spesielle dager. For helg før ble fredag, lørdag OG søndag, og det er jo halve uka..

Her kutta jeg Pepsi Max fra 1.januar. Nå er helg en 0.5 flaske fredag og en lørdag. Får også kjøpe 6-10 biter smågodtsjokolade :p Det er ca 500 kcal, og 1/3 av kaloribudsjettet mitt, så det blir kun en av dagene. Holder på å bli venn med oppkutta frukt og grønt, og leker til tider at godis og namnam ikke eksisterer, og at namnam jo er sånne sunne ting emoticon

Hvis vi er invitert bort, så spiser jeg ikke middag hjemme om ettermiddagen, og planlegger mentalt hva jeg har lov å spise og hva jeg skal holde meg unna. Så forrige uke var "avtalen" at jeg kunne spise litt av det som var på bordet, men ikke røre potetgullet emoticon

Ja, jeg er nazi, men jeg vet det funker Jikk ned 20 kg på fire mnd på denne måten!Jeg har ikke tålmodighet til å ha dårlige vektuker, så da er jeg heller pinlig nøye mens jeg holder på, så kan jeg leve og spise når jeg er fin i formen og kroppen *haha*
 
Back
Topp