Hvordan løse dette ?

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Til nå, så har sønnen min på snart 3 år vært uten håndtak på sin side av soveromsdøra i uka..
Dette pga mannen reiser så tidlig på jobb, og har ingen mulighet til å få på hempa på innsiden av døra igjen liksom, og minsten klarer jo fint å låse opp låsen på døra.. Så jeg tør rett å slett ikke ha på håndaket hans, for jeg er livredd han skal rusle ut uten at jeg hører det om morgenen..
Vi leier jo bare også, så vi kan jo ikke akkurat sette inn en ekstra lås høyt oppe på døra, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre..

Får så sinnsykt dårlig samvittighet når han våkner på morgenen å står på rommet sitt å roper på meg.. Men det er jo hans sikkerhet liksom, men huff..

Noen tips ?

Eg er ikkje sikker på kva du egentlig meiner? Vil du ha på dørhåndtaket?

Spør huseigar om å få sette ein ekstra låselenke på ytterdøra vel? Om det er at han går ut du er redd for? Hos oss søv de med dørene på gløtt...

Blei kanskje rotete, men ja, er redd han skal gå ut ytterdøren ! For den klarer han å låse opp, og hemper/lenker hjelper jo ikke, mannen får jo ikke satt på de igjen på innsiden når han reiser avgårde tidlig om morgenen..

Hør om de kan bytte lås på ytterdøra då? Finst jo låsar kor du må putte i nøkelen frå begge sider? Kan du ha din inne ein plass høgt oppe?

Ok, da skjønner jeg.
Er det noen grunn til at du er redd for at han skal gå ut da? Tror du han gjør det? jeg tror ikke det.... Har hatt det på samme måte i alle år, han har aldri gått ut.
tror du ikke at han synes det er litt skummelt? Hva er sjansen for at han skal gå til døra, låse den opp for så å gå ut? jeg tror ikke du skal bekymre deg.
La mannen din bare låse døren på vanslig måte, så går det helt sikkert bra.
Alternativet er å sette inn en ekstra lås som man ikke kan vri om på døra. Det hadde jeg tidligere, men vi brukte den ikke.
En sikkerhetslås som må låses opp og igjen med en nøkkel litt høyt oppe på døra. Hør med de du leier av da vel, om dere kan sette inn en slik lås:)
så slipper du å være bekymret:)

Sommerfugl79 skrev:
Ok, da skjønner jeg.
Er det noen grunn til at du er redd for at han skal gå ut da? Tror du han gjør det? jeg tror ikke det.... Har hatt det på samme måte i alle år, han har aldri gått ut.
tror du ikke at han synes det er litt skummelt? Hva er sjansen for at han skal gå til døra, låse den opp for så å gå ut? jeg tror ikke du skal bekymre deg.
Alternativet er å sette inn en ekstra lås som man ikke kan vri om på døra. Det hadde jeg tidligere, men vi brukte den ikke.
En sikkerhetslås som må låses opp og igjen med en nøkkel litt høyt oppe på døra. Hør med de du leier av da vel, om dere kan sette inn en slik lås:)

Han kunne FINT funnet på å gå ut :p Han finnes ikke redd for noenting, og lister seg rundt her i helgene når han står opp, slik at han kan gjøre mest mulig ting han ikke får lov til ellers.. ;) Men ja, er nødt til å finne en løsning der, for vil jo ikke at han skal være "innesperra" heller, selvom det er for hans sikkerhet..

Kan jo sette inn en ekstra lås i utgangsdøra?

Det har vi, som ikke er sånn vri-om-lås på,men må låses med nøkkelen..

Vi betalte vel 3000 kr for den, så du kan jo evt høre med eier om dere kan spleise på en sånn hvis h*n ikke er villig til å betale alt?

har dåkke mulighet  t å ha trappegrind forran dørå hans istede for å lukka han inne, suns d hørtes litt grusomt ut.

ka me å låsa dørå inn t gangen (om dåkke har d, den kan jo låsas fra begge sider så mannen din kan låsa den når han går itillegg så e din nøkkel høyt oppe?

Sommerfugl79 skrev:
Ok, da skjønner jeg.

Min eldste gikk ut.... 2 år gammel.. gjerne ut i pysjen, tung bleie og snøvær.

Satt på sånn lås høyt oppe. En dag fikk ungen den også opp. Jeg trenger å _våknes_ på morraen. Så ungen kunne fint liste seg ut døra uten at jeg våknet. Og så kunne jeg ha våknet ett par timer etterpå. Som regel hørte jeg ungen gikk i døra, fordi den ble smelt igjen så hardt at jeg våknet.

Men har opplevd _1_ gang at jeg våknet klokka 11!!!!! jeg var gravid og sliten psykisk og fysisk. Heldigvis!! var ungen bare rett utenfor i nabolaget å lekte. Men det var utrooolig skummelt!!

Trappegrind?  Han er 3(!) år.. hehehe. 3åringer kan klatre.

Tror du må finne en annen løsning enn å ta fra han dørhåndtaket. Kommet mange gode forslag her. Bør kanskje sterkest vurdere ekstra lås. Huseieren motsetter seg nok neppe at dere setter inn et sikkerhetslås med nøkkel på begge sider.
Har du tenkt på hva som skjer dersom det begynner å brenne og ungen står på innsiden av døren og ikke får den opp?

Hvor tidlig drar mannen på jobb? Og når pleier 3-åringen å våkne? Jeg tror nok bare jeg hadde stått opp tidligere...

Amorosa skrev:
Hvor tidlig drar mannen på jobb? Og når pleier 3-åringen å våkne? Jeg tror nok bare jeg hadde stått opp tidligere...

jeg og. jeg må alltid stå opp med barna. (og de er tiiidlig våken =(

men hvis det gjelder midt på natten så forstår jeg deg. vi har hatt trappegrind til vår 3-4 åring.
han har ikke klatret over.

ellers kan du høre med huseier om en ekstra lås ja.

aemde og Lille Prins skrev:
Blei kanskje rotete, men ja, er redd han skal gå ut ytterdøren ! For den klarer han å låse opp, og hemper/lenker hjelper jo ikke, mannen får jo ikke satt på de igjen på innsiden når han reiser avgårde tidlig om morgenen..

Kan du ikke stå opp når han går da? Og sette på lenka, så gå å legge seg igjen
Barn har perioder der de låser opp og gjerne vil gå ut. Det gir seg etterhvert, det er ikke for alltid. Da får man ta den løsningen i den perioden ;) jeg har gjort det og regner med jeg må det igjen om noen år =P

jeg synes det er slemt jeg da å sperre han inne på soverommet sånn. det går ann å spørre huseier om å få satt en lenke i døren istedenfor å ta fra han håndtaket..
eller stå opp tidligere da... mini hadde aldri gått ut døren tror , han har aldri gjort det heller og han har vært våken når jeg drar på jobb...

Amorosa skrev:

Samme her! Og hvis han går veldig tidlig hadde jeg bare stått opp, satt på kroken eller noe på døren, også lagt meg igjen.

så jeg hadde gått for en krok (el. noe i den duren)

Jeg for min del syns det MYE mer usikkert at han blir stengt inne på rommet sitt og ikke kan komme seg ut om han må!

Eg ser ikkje problemet? Om du festar ei lenke eller noko på innsida av ytterdøra er det vel ikkje så veldig vanskeleg for deg å ta turen ut i gangen når mannen går på jobb og lukke lenka? Hadde heller gjort det enn å låse barnet inne...

Back
Topp