Hvordan lærer dere barna

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
at nei faktisk betyr nei?

Har ei datter på 20 mnd som er såååååååååå vrang[&:]

Et eksempel: Har en bladkurv her.. som hun vet hun ikke får røre.. Hun begynner å plukke, jeg sier nei, hun fortsetter jeg fortsetter å si nei... når jeg ser det ikke nytter så fjerner jeg henne fra kurven.. hun blir ildsint og går tilbake.. til slutt ser jeg meg nødt til å ta vekk kurven.. da blir hun så sint at hun slår og sparker.. jeg flytter meg lengre vekk sånn at hun ikke treffer meg.. så begynner hun å bite på alt hun ser i ren frustrasjon..

Hva gjør dere i sånne situasjoner? Gjør helt sikkert noe galt her men..

bare lurer.. har du prøvd å fortelle hvorfor hun ikke skal røre den?? evt prøve aktivisere henne med noe.. som feks fargelegging?

Ja, jeg prøver å fortelle henne hvorfor hun ikke får lov.. prøver også å avlede med fesk som du sier tegning eller annen lek.. men det er KUN den kurven som er spennende der og da..

hun skjønte det ganske tidlig. vi har en lykt med frostet glass, så blir så spennende skapelyd at hun bare mååå bortom ca en gang til dagen. men sier vi nei, sier hun nei og rister på hodet selv. sluttet hun ike, sette vi henn  på gulvet litt ifra, og ser om hun prøver seg igjen.. det er tolmodighetstest det der.. men vår gir seg ganske lett. men unger er forskjellige . søstera mi måtte ta ned alle gardinene, for niesa mi hang i de konstant.. uansett hva de prøvde som "straff".. men det gikk over da[:D][:D][:D]

Hvis hun er i godhumør så sier frøkna her og nei og rister på hodet når hun er på vei bort til noe hun vet hun ikke får lov til å røre.. Men sånn som i dag.. når hun er i skikkelig bad humør. da er det virkelig en prøvelse altså

Back
Topp