Hvordan lære babyen å snu seg selv?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
W har lært å rulle å elsker det :happy:Men det virker som at det er selve rullet som er gøy, fordi han vil raskt snu tilbake. Han ruller tilbake nermest i det sekunder vi har snudd han. På det værste vil han snus 4-5 ganger på et minutt:nailbiting: og det merkes på ryggen min. Jeg prøver å få han til å ville ligge litt til på magen. Støtter albuer og rygg osv. Men har han bestemt seg, han sint som en veps om han ikke snus før det har gått 0.2 sekunder :knegg: om vi lar han være litt sint i mageleie blir det full gråt en halvtime. Så det går helle ikke.

På hvilke måte bør jeg snu han for at han skl skal lære at dette kan han selv:)? Jeg bare snur han vanlig.

Eller, hvordan øke tolmodigheten hans? Har kjøpt speil ball og andre spennende mageleie leker. Han kan leke en stund avogtil , men vil ofte snus.
 
Bare å ta tiden til hjelp, det skjer når han er klar. Har du prøvd nakkepute (sånn bue man bruker på bil/fly turer) legg under armene når han ligge på mage og legg noen leker framfor han. Da får han støtte opp.
 
Skal du ikke på 4 mnd kontroll med fysio snart? Der fikk vi mange gode tips :)
 
Skal du ikke på 4 mnd kontroll med fysio snart? Der fikk vi mange gode tips :)

4 mnd kontroll? Det har de ikke her :eek: men han har kontroll time hos fysio senere denne uken siden han på et tidspunkt var litt på etterskudd med å ville leke. Kan jo spørre henne da :)
 
4 mnd kontroll? Det har de ikke her :eek: men han har kontroll time hos fysio senere denne uken siden han på et tidspunkt var litt på etterskudd med å ville leke. Kan jo spørre henne da :)
Vi hadde 4mndkontroll, men det var ift at han får mme og skulle begynne med smaksprøver. Ikke noe anna enn det og vekt/mål :)
 
4 mnd kontroll? Det har de ikke her :eek: men han har kontroll time hos fysio senere denne uken siden han på et tidspunkt var litt på etterskudd med å ville leke. Kan jo spørre henne da :)

På vår helsestasjon har de gruppe time med fysio ved 4 mnd kontroll. Men du kan jo spørre henne da. K har blitt mye mer aktiv til begge sider etter vi begynte å "trene" som vi hadde lært av h3nne :)
 
Bygg opp så han ligger litt i oppoverbakke på magen. Feks en pute under. Da blir det ikke så tungt. Legg noen spennende leker foran eller speil. Bør kunne ligge litt på magen nå. Med mindre det er noe som plager?

Lær han å snu seg selv tilbake?
 
Back
Topp