Hvordan lære baby å ta tutt?

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Gutten min er avhengig av tutt for å kunne sovne, MEN han greier ikke holde på den selv. Det betyr da altså at jeg må sitte ved siden av han og holde den på plass helt til han sovner for så å bygge opp under tutten med en fille, slik at den ikke faller ut. Faller den ut før han er skikkelig sovna, ja da våkner han og så må heele leksa gjentas:(
Han har store problemer med å sovne/sove som det er, har så mye magevondt, at det er uaktuelt å begynne med noe tutte-avvenning akkurat nå hvertfall. Men hva kan jeg gjøre for å "lære" han å holde på den? Han skubber den bare ut med tunga med en gang, men leter febrilsk etter den etterpå.
Er det tapt siden han ikke har lært det enda? Føler jeg har prøvd de fleste typene, men har noen tips til tutter som er enklere enn andre å holde på?

:-)

Akkurat slik var jenta vår også. Men hun hadde Kiss og låst kjeve så hun klarte ikke holde sutten eller suge. Vi prøvde alle typer sutter og til slutt fant vi en som hun greide sutte på uten å miste. De selger den ikke i Norge,men vi bestiller fra Danmark.
http://www.navnesmokken.no/Products.aspx?SalesArticleID=33406
Kan jo prøve ;)

den smokken som er linket til over her kan man kjøpe i Norge også. Eller kanskje ikke AKKURAT den, men med lik tut.

Selges på apotek1 blant annet. Vi kjøpte vår på en barnebutikk som heter "Liten", og den finnes i flere barnebutikker :)

HVis ikke vet jeg at flere barn(inkl. min jente) tar "Soothie"-smokken fra Avent. Vi bestilte fra Ebay :)

Vi kjøpte den en stund i Norge,men brått så fant vi den ikke noen sted. Så sluttet de med den i Sverige også og endte med å bestille fra Danmark,men om de fortsatt har den i Norge gjør det jo ting mye enklere for oss ;) Skal sjekke ut Apotek1 :)

Back
Topp