Det eneste som hjelper mot ujevn hud for meg er produktene fra MD Formulations. Den lindrer endog hormonrelaterte hudproblemer hos meg. Koster det hvite ut av øyet, men det er bedre enn å bruke hundrevis av kroner på produkter som neppe funker uansett - type apotekserier og parfymeri-kremer. Matis har også en god oil control gel, jeg prøvde den for flere år siden, så jeg vet ikke om den eksisterer lengre.
Anbefaler deg å prøve anti-blemish(?)-serien for voksne fra MD. På strawberrynet.com finner du den til en brøkdel av prisen som du må ut med i Norge. Den er til og med billigere når man betaler toll (som man etter sigende uansett skal få returnert hos strawberrynet dersom man sender kvittering, uten at jeg har prøvd det selv).
Serien består av rens, korrigerende serum for dagbruk og gel for nattbruk, en fuktighetskrem og en solkrem for ansiktet. Viktig at sistnevnte brukes flittig, uansett vær, siden huden blir følsom når den utsettes for virkestoffene i denne serien. Det er også viktig å ikke slurve med stellet av huden. Det er like viktig som å pusse tennene, hvis man vil ha resultater.