Hvordan kommer dere fram til navn?

BabyNr2-2024

Forelsket i forumet
Vi sliter veeeeldig med å finne navn vi begge liker:p
Noen som har funnet en grei navnebok?
Vil helst ikke ha superpopulært navn, så nysgjerrig på hvordan dere har kommet frem til navn:)
 
Alle navnebøkene vi har funnet er noe (veldig) utdaterte.

Men vi tok utgangspunkt i disse bøkene fra 90-tallet.
Gikk igjennom sammen, lagde liste.
Fant ut hvem vi «kunne leve med», hvis svaret var «må jobbe litt med det navnet» så var det uaktuelt.

Men det vi sannsynligvis ender med hørte jeg i en tv-serie for mange år siden. Sjekka hos ssb og var 9 stk i Norge med det navnet.

ssb er jo greit å sjekke om det er super populært, når det eventuelt var populært sist, etc.
 
Vi venter til babyen kommer. Jeg må se henne først :p
 
Jeg foreslo et navn da vi fikk vite kjønnet og heldigvis likte mannen det likte godt som meg :)
 
Vi lagde hver vår liste forrige gang. En med jentenavn og en med guttenavn. Deretter såg vi igjennom hverandres liste og strøk ut de navna som absolutt ikke var aktuelle.

Etter litt diskutering ble vi enige. Samboer måtte "smake" litt på navnet jeg syntes var finest. Til slutt ble det det navnet:joyful: Navnet lillesøster får foreslo jeg lenge før vi prøvde å bli gravide igjen. Han smakte litt på det en stund, og når vi senere fikk vite at vi ventet jente, syntes han at det var fint :Heartred Jeg spurte han flere ganger om han syntes at det var fint, og om han var enig om å bruke det. Og det var han.

Blir det en gutt på oss i fremtiden, så har han allerede navnet klart :joyful:
 
Jeg foreslo et navn da vi fikk vite kjønnet og heldigvis likte mannen det likte godt som meg :)
Skulle ønske det var så enkelt :p har selv hatt et navn jeg liker, men han er ikke fornøyd med det, men jeg fortsetter å foreslå det hver gang navn kommer opp :rolleyes:
 
Tenker det er en god idé, men kjenneross så godt at vi burde ha en liste med hvertfall par navn å velge i:happy: ellers er jeg redd han blir navneløs i flere uker :smiley-ashamed005

Jeg ventet gutt sist. Så hadde guttenavn klart.. men så ble det jente istedenfor.
Hun fikk navn innen 2-3 timer, fordi jeg sa til eksen at "JEG KAN DA IKKE KALLE HENNE NAVNLØS!!!".
Min onkel fikk baby to-tre måneder før meg, hun fikk navn ETTER mi fikk navn. (Og nesten det samme navnet. 1 bokstav forskjell.)
 
Vi har en kort liste med navn vi liker, men bestemmer ikke før vi ser den lille. Har alltid gjort det sånn :p
Med 3. Mann greide vi ikke å velge noe før han var 5 dager gammel, da satte vi oss ned med navnebok og leste opp alle navna med baby foran oss til vi landet på ett vi likte og følte passet :joyful:
 
Til den første hadde vi ei liste vi skrev navn på etter hvert som vi kom med forslag. Så gikk vi tilbake til den lista flere ganger for å se om vi likte navnene fortsatt:joyful: Så eliminerte vi bort innimellom. Venter gutt denne gangen også, så da har vi tatt frem den samme lista igjen.
Jeg syns det er fint å skrive navnet for å kjenne på om jeg liker det eller ikke ‍:happy:;)
 
Vi foreslår navn vi liker, lager ei liste også stryker vi bort de som ikke er aktuelle. Foreløpig 5 navn på lista. Men må vente til lille er født, for å se hva som passer
 
Har en liste, der vi har tatt bort de vi ikke likte. Nå¨står vi igjen med 11 navn, så får vi se hvilket vi velger:rolleyes:
 
Jeg foreslår, han sier ja eller nei. :hilarious: men jeg har sett på slektsnavn de to siste gangene, siden vi liker stødige navn og ikke sånne nymotens greier.
 
Vi sliter veldig fordi de navnene vi vil ha er tatt av folk i veldig nært omgangskrets. Så vi ar gått gjennom det vi har funnet av navnelister og har et par navn på listen, men det er liksom ingen av navnene som helt perfekt. Så det spørs om vi finner navn før fødsel i det hele tatt denne gangen :hilarious:
 
Vi sliter veldig fordi de navnene vi vil ha er tatt av folk i veldig nært omgangskrets. Så vi ar gått gjennom det vi har funnet av navnelister og har et par navn på listen, men det er liksom ingen av navnene som helt perfekt. Så det spørs om vi finner navn før fødsel i det hele tatt denne gangen :hilarious:

Huff, det var noe jeg var skikkelig nervøs forrige gang. Da var vi 3stk som ventet jente i nær krets, og vi skulle ha sist. Vi bestemte navn etter OUL, og var veldig spente når de andre fikk. Det første jeg spurte om etter fødselen var navnet :angelic: Heldigvis var det 3 forskjellige navn :D

Denne gangen var det også 2 stk i nær krets som ventet jente før oss. Vi hadde bestemt navnet på OUL denne gangen også, men ettersom at det er et ganske uvanlig navn her har jeg ikke vært så bekymret. Begge desse andre jentene er nå født, og fikk helt andre navn :D

Nå gleder vi oss til å introdusere lillesøster når hun kommer :Heartred
 
Slet ekstremt forrige gang, og mini da var navnløs ganske lenge :facepalm: Heldigvis denne gangen så kom bare navnet av seg selv, tilogmed før vi visste kjønn :p :dummy1:
 
Ååå dette med navn er så betent her i heimen! Så det blir sikkert noe så enkelt som Bror :confused: 5åringen som er dyyypt frelst av Mormor og de åtte ungene, påstår at han skal hete lille Morten minstemann! Så vi får knives om dette navnet en stund til, håper så inderlig det står under foten eller bak øret når han blir født ;)
 
Vi har ikke bestemt oss enda. Jeg har 3-4 navn på lista mi og han har ETT! Så han gjør jo dette enda mer vanskeligere når han bare har ett navn han liker, gjør det jo ikke veldig diskuterbart :hilarious: Jeg har prøvd å oppfordre han å lete etter flere navn han liker, men han liker bare det ene, MEN han liker også mine forslag så vi får se hva vi lander på. Blir nok etter vi har sett henne for første gang ;)
 
Vi gikk for oppkalling:) men skjønner navn kan være kjempevanskelig! Er jo ikke sikkert det passer allikevel når man møter den lille mageboeren :wacky:
 
Vi begynte med «tema». For oss så lander vi på norske/norrøne navn, så går vi gjennom lister av det.
Alle navnene vi har på lista er det mannen som har kommet med. Alle navn jeg har foreslått har blitt nedstemt :hilarious: Har måttet smake litt på et par av navnene, men liker dem nå :D
 
Back
Topp