Hvordan komme seg rundt på stålisen?

M-40327541

Flørter med forumet
Jeg bor i Oslo og er virkelig frustrert over å ikke kunne gå ut. Det er stålis over alt! Søpla tømmes ikke pga. holke.
Har kjøpt dyre piggsko til 2000, men opplever at jeg sklir på toppen av isen. Har brodder også, men de passer ikke på vinterskoene. Bruker jeg dobbelt sett, fungerer det til en viss grad fordi de som festes bak holder de andre på plass, men det blir klumpete å gå med og de faller av. Ikke er det godt nok grep på isen heller. Det er vanlige brodder dette her.

Har også gamle løpesko med pigger, og sw fungerer « best», men ikke optimale.

Finnes det noe som faktisk fungerer optimalt på stålis?

Når det er sånn som det er nå så tror jeg nok kjetting/pigger brodder er det eneste som funker. Vet ikke hvordan piggene på skoene dine er, men tenker at de her må da sette seg ordentlig fast i isen

Vedlegg

• B4804B35-340D-4E93-8937-6F1FBA0A6133.png
    B4804B35-340D-4E93-8937-6F1FBA0A6133.png
    2,5 MB · Visninger: 16
Når det er sånn som det er nå så tror jeg nok kjetting/pigger brodder er det eneste som funker. Vet ikke hvordan piggene på skoene dine er, men tenker at de her må da sette seg ordentlig fast i isen
Enig i disse her, er det eneste jeg kan gå med i Tromsø også nå for tida, aldri mistet grepet med disse her (men går forsiktig uansett) :) En av de beste investeringene so far, hadde ikke kommet meg ut uten.

Jeg har gått til anskaffelse av noen Icebugs sko, er veldig fornøyde med dem og har ikke opplevd at jeg glir med dem på. Tror piggsko er veldig individuelle, og jeg tror de fungerer ulikt på forskjellige isunderlag. Har også kjettinger som jeg kan ha på, men har ikke hatt behov for dem til nå.

Jeg har også skaffet meg Icebugs sko og kan gå på ren is med de og føle meg ganske så sikker, men er fortsatt veldig forsiktig.. Stoler ikke på noe. Kjettinger er kanskje det beste hvis piggskoene dine ikke funker :)

Jeg har også sånne, er helt geniale og enklere å ta av og på en brodder.

Jeg har også skaffet meg Icebugs sko og kan gå på ren is med de og føle meg ganske så sikker, men er fortsatt veldig forsiktig.. Stoler ikke på noe. Kjettinger er kanskje det beste hvis piggskoene dine ikke funker :)
Takk. Icebugs jeg også har, men føler meg så utrygg. Ivola het de jeg kjøpte, om jeg ikke husker feil

Tror piggsko er veldig individuelle, og jeg tror de fungerer ulikt på forskjellige isunderlag.
Jeg er enig med @Mars-lillemor. Jeg har pleid å bruke ulike brodder (har hund så er nødt til å ha noe som funker på is) men selv de som har fått best-i-test har jeg pleid å slite ut eller ikke fungert så godt til mitt bruk. For noen år siden kjøpte jeg noen joggesko med pigger fra merket VJ som jeg har brukt en del og vært veldig fornøyd med. Men i år er jeg gravid og jogger ikke :) Og ville føle meg helt trygg på isen med skikkelige vintersko med pigg. Heldigvis er jeg godt fornøyd med de jeg kjøpte: VJ Sarva Polar Mid. Jeg kjøpte dem rett etter nyttår, så kvaliteten kan jeg ikke bedømme ennå. Men selv på glattisen, og til og med opp isete bakker (!) så klistrer de seg fast.

Back
Topp