Hvordan kombinerer dere jobb og barn?

Gla jenta

Flørter med forumet
Er dere hjemmeverende? Hvem passer barna? Føler dere at dere har måttet gi avkall på noe? Har dere noen fremtidige jobbplaner? Hvor gamle var dere når dere fikk barn? ++++ [8D]
 
Er lærer og jobber for tiden 100%. Mens jeg er på jobb er de eldste på skolen, mens de yngste er hjemme sammen med mannen min. Med tiden har jeg planer om å starte med noe for meg selv. Jeg var 21 da eldstemann ble født.
 
Kombinering ja...Har vel gitt avkall på det som heter jobb i det hele tatt...
Var 19 da første her kom til,hadde da jobb,men de nble desverre konkurs like før perm var ferdig.Var gravid med nr 2,så ble ikke til at noen ønsket å ha meg i jobb!
Så jeg nyter livet med våre to tasser her hjemme!!![:D]
Vender og snur litt på kronene,men har det kjempe TOPP...
 
Hva med deg Gla jenta?Har du planer for åssen du skal gjøre det!?[;)]
Bare nysgjerrig...[8|]
 
Prøver å få en fornuftig løsning, men det er ikke enkelt. Rekner ikke med vi får barnehageplass og det er vanskelig å finne en dagmamma. Foreldrene våre bor langt unna og det er vanskelig å flytte hjem for der er ingen jobber ledig. Er butikksjef i en klesbutikk med sene åpningstider og det vil føre til at jeg ikke ser gutten min noe særlig. Har bachelor utdanning og føler det er litt kjipt å ikke få brukt denne.... men kanskje er dette bare noen år i livet jeg må holde meg hjemme? Har tenkt litt på å få barn nr to..... men kanskje er det å forskyve problemene frem i tid eller er det en god ide å bli ferdig med barna og vere klar til å jobbe senere??? hmmmmmm....
 
Veldig greit igrunn å bli ferdig med barn når en har begynt,iallefall om en vet hvor mange en vil ha.Og om en økonomisk greier det!
Vil tro det er kjekt å rekke å komme seg ut i jobb igjen slik at en får nye fødselspenger..
Jeg var så uheldig at arbeidsplassen min gikk konkurs like før jeg skulle ut i jobb igjen,men det går nå rundt for det![;)]
 
Oj,hadde visst skrivd det ang jobb jeg hadde fra før jeg...
Vel,vel da har du nok fått det med deg!
 
jeg lurte på det samme selv faktisk. Jeg er nettopp ferdig med bachelor og har lite arbeidserfaring. Men det jeg tenker å gjøre er å finne meg en 50% stilling. Men jeg tror at jeg venter til hun er et år gammel. jeg vil liksom ikke gå glipp av noe her[:D]. Men det er nok lurt å ha jobbet noe hele tiden, de sier at slik er det iallfall lettere å finne seg fast jobb senere når barna er blitt større.
 
Går på skole, har bare Grunnkurs og VK1, så jeg vet ikke helt hvordan fremtiden ser ut. Pappa'n er i full jobb, så vi skal nok få det til å gå rundt når babyen kommer, men selv driver jeg å tar småjobber etter skoletid og slikt nå for å sette vekk penger til det forestående.. Regner med at hvis vi får barnehageplass når barnet er året gammelt, så vil jeg prøve å komme meg ut i jobb så fort som mulig, av økonomiske grunner.. men men, tiden vil vise hva som skjer [:D]
 
Fikk mine tre så tett at jeg ikke rakk å komme meg ut i jobb mellom dem[;)]. Så var jeg hjemme fram til eldste begynte i 2. klasse, minstemann var da fire år. Skulle gjerne vært hjemme lenger, men nå gikk det ikke rundt økonomisk lenger. Tror jeg vil satse på å være hjemme noen år når minstemann blir født - hvis vi makter det. Tenker som så at jeg får tidsnok tid til å jobbe, men ungene er små en svært kort stund.....
Takk og lov for kontantstøtten!
 
Hei gla jenta! Jeg var så heldig å få fast jobb et par måneder før jeg skulle ut i fødselsperm. første gang, i fjor. Nå er jeg likså godt på vei med nr. to. Det blir bare en fire-fem arbeidsuker på meg i sommer, hvis jeg er i form da, før jeg skal ha perm. igjen. Så satser vi på at vi får barnehageplass til begge to i 2006. Sikkert greiest å ha småbarn mens man er forhåldsvis ung..
 
heisann... [:)] jeg var hjemme nesten ett år og deretter fikk fikk jeg barnehage plass...
det gikk greit det,selv om det er veldig tidlig..men det måtte gjøres siden jeg ikke hadde noe andre hjelpemidler...
jeg var da 17år da jeg fikk min første...[;)]
 
Jeg kjørte i firmaet til mannen min frem til jeg var 8 mnd på vei med første (transport firma), etter det har jeg gått hjemme med barna (det er 14 mnd mellom). Nå har vi funnet ut at jeg kan ta alt kontorarbeide i firmaet og tjene penger mens jeg går hjemme[:D] Så hvis dette vil gå rundt økonomisk, så blir vi å fortsette med det! Da slipper han toppskatt og jeg får pensjonspoeng[:)]
Jeg var 21 år da første ble født.
 
jeg er spendt hvordan det skal gå med meg.. jeg er student og jeg ar ett år til til å studere... jeg får barn den 8.juli og skole begynner 23.august... har tenkt å kombinere barn og skole...man kan jo alltid si nei og ta pause, men det er greit å prøve!!!!!!!!!!!!
 
Back
Topp