Hvordan kom kvalmen hos dere?

Phibonacci

Glad i forumet
Kom kvalmen som lyn fra klar himmel en dag, eller kom den litt snikende?

Jeg begynte så smått å være litt uggen i begynnelsen av forrige uke, men synes det har blitt litt værre. Jeg skal på ingen måte klage, men håper at det ikke blir noe mer... Spes i dag merket jeg at jeg var mer uggen/kvalm, og at det ikke ga seg like tidlig som det har gjort tidligere i uka. Lurer på om det kanskje kan ha noe å gjøre med at jeg ikke har fått sovet 'nok'/mer enn normalt de siste dagene? Så i dag skal det sooooves :-D

Den kom snikende og forsvant like snikende igjen ;)

Min kom snikende allerede i uke 4-5
Så kommer den og går som den selv vil. Har i det siste vært veldig dårlig, og i går oppkast for første gang
Problemet er at jeg ikke får gjort noe hjemme, og ikke orker å gå ut. Skal prøve ingefær og om ikke det hjelper så skal jeg ta kontakt med legen. 

HvitSnø skrev:
Den kom snikende og forsvant like snikende igjen ;)

Det jeg satser på også! :-D hehe
Jeg bestemmer meg for mye rart, men til syvende og sist er det ikke tankene mine som har siste ordet, men innbiller meg at det hjelper :)

Den kom snikende i uke 3... Og den har bare blitt verre, startet å kaste opp i uke 6, og er nå i uke 9 og det har ikke blitt noe bedre enda. Men krysser fingrene for at det blir bedre snart

Jeg skjønner godt hvordan du har det, ikke noe godt å gå og vente på at man skal bli dårlig :/ Har selv ganske så kvalme/oppkast-noia så jeg har gått med hjertet i halsen i alle svangerskapene den første tida og håpet at jeg skulle slippe unna, noe jeg i stor grad også har gjort.

Soving har hjulpet masse for meg selv om jeg ikke har vært veldig plaga, merker godt at jeg er i mye bedre form denne gangen siden storejenta mi er rolig og minste sover mye på dagen så jeg får blunda litt på sofaen, forrige gang hadde jeg nemlig kun storejenta hjemme men da sov hun til gjengjeld ikke et minutt av dagen. 

Mitt beste råd er rett og slett å ikke tenke så mye på det, jeg er i hvert fall en sånn som blir kvalm av å tenke på det. Kjenner du at du er dårlig så spis litt lett, Ritz-kjeks funker flott, eller ta deg en liten blund eller kanskje bare en pust i bakken. 

Denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke gå rundt å vente på kvalmen hele tiden og heller ta det hvis det kommer og så langt ser det ut som det hjelper veldig godt :) 

Har hatt den siden unfangelsen også har den bygd seg gradevis opp til det værre.

Jeg vet ikke helt.. Tror vel egentlig at det kom litt snikende.. Begynte så smått i forrige uke, altså uke 6, blitt gradvis verre, nå er det mer hele dagen egentlig..

Var litt småuggen en stund uten å tenke så veldig over det, så var jeg på fest med jobben uten å drikke noe mengder men ble jo noen drinker (hadde ingen anelse om at jeg var gravid) Dagen etter spydde jeg som en gris!! så har det dabba gradvis av, er fortsatt VELDIG kvalm hele døgnet, men spyr ikke.

Her kom den snikende... ganske tidlig i grunn i uke 3 ca. Så har det blitt verre og verre. Nå er jeg kvalm støtt og stadig, bare jeg kjenner litt skarpe lukter (parfyme, stekt mat, diverse kroppslukter fra folk på gaten, oppvaskmaskina, søpla...ugh).

Gleder meg til det gir seg, for det er ganske plagsomt. Var ikke like kvalm sist gang...

Min kom brått og brutalt i uke 3. Jeg var 'bare' kvalm frem til uke 8, kastet opp 3 dager på rad også forsvant den like brått igjen.

Den kom brått, og brutalt rett og slett, i begynnelsen av uke 5. Våkna om natten av at jeg var så dårlig at jeg trodde jeg hadde fått mageinfluensa. Etter noen minutter hang jeg over doskåla, og det har jeg gjort siden.. Husker jeg maste til samboeren om han kunne kjenne etter feber hele tiden, for jeg trodde ikke det var mulig å bli så dårlig bare fordi man var gravid, men det gjør det tydeligvis. 

Har vært dårlig i over 14 dager nå, og i løpet av disse 14 dagene tror jeg at jeg har hatt en dag uten oppkast, ellers så går det fram og tilbake på toalettet, noen ganger til langt på kveld, og en del ganger i løpet av natta også.. 

krisak skrev:
Den kom brått, og brutalt rett og slett, i begynnelsen av uke 5. Våkna om natten av at jeg var så dårlig at jeg trodde jeg hadde fått mageinfluensa. Etter noen minutter hang jeg over doskåla, og det har jeg gjort siden.. Husker jeg maste til samboeren om han kunne kjenne etter feber hele tiden, for jeg trodde ikke det var mulig å bli så dårlig bare fordi man var gravid, men det gjør det tydeligvis. 

Har vært dårlig i over 14 dager nå, og i løpet av disse 14 dagene tror jeg at jeg har hatt en dag uten oppkast, ellers så går det fram og tilbake på toalettet, noen ganger til langt på kveld, og en del ganger i løpet av natta også.. 

off! Det hørtes slisomt ut!
Har våkna et par netter selv og kjent at jeg er litt kvalm, men ikke verre enn at jeg har sovnet igjen heldigvis. Stort sett kommer det seg etter lunsj. Sjokolademelk ser ut til å ha en fantastisk effekt :-D

ble først uggen, så en blanding av vekslende kvalme og uggenhet og nå er det fullt ut kvalm.no :(

Back
Topp