Hvordan koble av "prøverhjernen"?

Nullenusken

Forumet er livet
Hei!
Jeg har to barn, ICSI-sønn født i 2011 og en FER-datter født i 2012...
Strålende fornøyd med de to vi har fått, men føler meg ikke ferdig...

Har fått veldig lyst på et siste barn, men både jeg og mannen er enige om at det passer ikke nå...
Men likevel har tankegangen fra prøvetiden kommet tilbake!
Den evige jakten på symptomer, skuffelser hver gang mensen kommer, besettelse på babyer, graviditet og utstyr....

Prøvde 4 år på førstemann, og føler jeg bare har hoppet rett tilbake til mentaliteten min rett før vi klarte det....
Det er så fryktelig slitsomt!

Vi har hatt ubeskyttet sex i 12 år nå uten så mye som en skyggestrek utenom ved forsøkene... Så burde jo klare å innse at det ikke er håp uten forsøk :-/

Hvordan skal jeg klare å legge vekk den prøver-hjernen??? Hvertfall frem til det evt blir aktuelt med nytt forsøk?

Dersom vi får en til så skal jeg sterilisere meg, og DET blir deilig det!!

Den som har svaret på det! Jeg klarte ikke det da vi prøvde hvertfall, eller hadde det i tankene. Det satt oppi hue hele tiden til jeg ble gravid det. Jeg må bare spørre deg, hvor stor aldersforskjell er det på dine? Ser andremann er født året etter.. Vi fikk ei icsi-jente nå 2.mars og jeg vil egentlig ikke vente så lenge før jeg blir gravid på nytt. Vet ikke om det er noen grense på det jeg? Har ingen egg på frys så må gjennom fersk forsøk og denne gangen offentlig. Sist hadde vi privat.

Det er 16 mnd mellom barna våre :)
Det går helt fint, men hadde jeg visst at nr.2 satt på første innsett, så hadde vi nok ventet en stund til :)

Den som har svaret på det! Jeg klarte ikke det da vi prøvde hvertfall, eller hadde det i tankene. Det satt oppi hue hele tiden til jeg ble gravid det. Jeg må bare spørre deg, hvor stor aldersforskjell er det på dine? Ser andremann er født året etter.. Vi fikk ei icsi-jente nå 2.mars og jeg vil egentlig ikke vente så lenge før jeg blir gravid på nytt. Vet ikke om det er noen grense på det jeg? Har ingen egg på frys så må gjennom fersk forsøk og denne gangen offentlig. Sist hadde vi privat.
Du må ha sluttet å amme, og hatt mensen 3 mnd..fikk jeg beskjed om i Porsgrunn:) ser det er flere som får samme beskjed. Vi driver også med søskenforsøk, og jeg ville også ha to tette, vi startet derfor med ny behandling når knotten var ca 1 år, har ikke blitt gravid enda, så anbefaler deg å starte så fort du kan ;) og du føler deg klar for det:happy:

Hei!
Jeg har to barn, ICSI-sønn født i 2011 og en FER-datter født i 2012...
Strålende fornøyd med de to vi har fått, men føler meg ikke ferdig...

Har fått veldig lyst på et siste barn, men både jeg og mannen er enige om at det passer ikke nå...
Men likevel har tankegangen fra prøvetiden kommet tilbake!
Den evige jakten på symptomer, skuffelser hver gang mensen kommer, besettelse på babyer, graviditet og utstyr....

Prøvde 4 år på førstemann, og føler jeg bare har hoppet rett tilbake til mentaliteten min rett før vi klarte det....
Det er så fryktelig slitsomt!

Vi har hatt ubeskyttet sex i 12 år nå uten så mye som en skyggestrek utenom ved forsøkene... Så burde jo klare å innse at det ikke er håp uten forsøk :-/

Hvordan skal jeg klare å legge vekk den prøver-hjernen??? Hvertfall frem til det evt blir aktuelt med nytt forsøk?

Dersom vi får en til så skal jeg sterilisere meg, og DET blir deilig det!!
Følger denne for dette kan fort bli meg om et par år :(

Back
Topp