Hvordan kle sørlandsbabyene nå for tiden

MiaDenPia

Elsker forumet
Ja hvordan kler dere dem , synes det er vanskelig i om att det veksler mellom varmt og kaldt



Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har ikke sørlandsbaby, men vi har alltid tynn ullbody og stillongs og sokker. Tynn ull- hoodie når vi er ute, hvis det ikke skulle bli 15 grader og vindstille da. Hvis det er under 10 grader, tar vi på en lett, vindtett dress over ullsettet, eventuelt med en ekstra jakke og bukse inni hvis det blåser. Er det over ti grader, tar vi på et sett med strikket jakke og bukse i ull, og ullsokker på beina. Skal han gå på bakken, tar vi Stonz på beina, en slags strømpesko som isolerer. Jeg synes det er enklest og tryggest med ull, for det puster og slipper igjennom varmen hvis det blir veldig varmt. Må selvfølgelig kjenne mye i nakken for å sjekke temperaturen. I vogna ligger han på et lammeskinn, med et lite ullteppe over seg, eventuelt dyne hvis det blåser og er under 10 grader.
Var i Spania i påsken, og brukte bomullstøy, fordi vi tenkte at ull ble for varmt, men der bommet vi kraftig. Han ble ofte svett og våt i bomull, mens tynn ull- silke pustet og hjalp mye mer til å holde jevn kroppstemperatur.
 
Har trønderbaby her,men her var det 23 grader i skyggen idag, så vi hadde kun shorts og tskjorte.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Her i Lyngdal blir min Selmer kledd i boddy pg strømpis. Er vi ute har jeg på han ei tynn ull lue. Blåser litt her da.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp