Hvordan kle de ute i vogna?

Miss Independent

Elsker forumet

Jeg syns høsten er vanskelig for å været er så uforutsigbar - iallefall her på vestlandet. I det ene øyeblikket er det sol, og før man rekker å komme ut av døra så blåser det eller regner. Gradstokken viser alt fra 8 til 13 grader. Syns det var lettere i november med storebroren...

Så hvordan kler dere disse små?  Har dere dunpose, dyne, teppe eller annet?

Må si jeg er usikker selv siden jeg er førstegangs... Men jeg ville kanskje prøvd meg litt fram da. Om du har på babyen ull så regulerer det godt varmen. Det samme gjelder dun. Så får bare kjenne mye på huden til baby underveis om den er varm, klam eller kald osv... Angående dunposer så sa han jeg kjøpte den av (småtroll/bare barn i Molde) at hvis du feks gikk inn på et kjøpesenter så ble dunpose alt for varmt for ungen. Så da kan den evt åpnes og så legge et teppe over i stedet feks... :)

I vogna har jeg babypledd under han. Han har på seg sparkebukse jakke, strømper og votter av ull, og en tynn bomulls-lue. Også ligger han med dundyne også vognteppe av ull over der igjen! Han er veldig varm av seg da. Må nesten bare prøve deg litt fram. Voksiposen blir nok tatt fram om ikke lenge!

Merkelig vær nå ja..  er full høststorm her på østlandet ogsåemoticon

Jeg har jo ikke fått lille enda, men jeg tenker at det er ganske lunt i vogna når man har på stormtrekket, og da trenger man ikke kle på så mye. Storebror her var veldig varm av seg, så han lå som regel lettkledd, men lunt. Husk at babyer som blir kalde begynner å gråte, men om de blir for varme blir de slappe og klarer ikke si ifra.. Så, jeg ville venta med voksiposen en stund til i allefall =) Greit å ha noe å gå på også, om man begynner med masse ull og lag nå, så har man lite å ta på når det blir minusgrader... 

i Tromsø ligger det på ca 6-10 grader om dagen. Har en tynn lammeskinnspose i vogna nå. Inni der har tulla på seg body og sparkebukse, strikkajakke, ull lester, ullvotter og ull lue, åsså vognteppe på toppen. Når det er 12-13 grader bruker jeg lammeskinn under henne, dundyne og vognteppe på toppen, og samme bekledning under!  

Ikke rukket trilletur enda vi, da. 
Men jeg tenker nok at vi blir flittige brukere av ull, om Lillebror tåler det bedre enn broren gjorde. 
Ullstrømpis og body innerst og hvis det er ganske mildt kanskje bare en tynn ulljakke nedi dunposen. Er det litt kaldere tar vi hel ulldress. 
Ellers har vi en liten vogndyne liggende om det virkelig skulle bli skikkelig varmt, slik at vi kan ta den istedet for dunposen. 

Edit; 
Og selvfølgelig en tynn ullue!
Evt votter!

Back
Topp